Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

To Spam <h2> Or Not To Spam Thats Thaaa Question?!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 93
Fra  Peacock Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er 

Håber I har en hyggelig fredag.

Til de af jer andre nørder, som også sidder og stener SEO på en fredag har jeg et spørgsmål.

Any how jeg valgte at bruge den på noget så fornuftigt som at terpe source koder for at lure et trick eller to.

Jeg skulle selv mene jeg har godt styr på headers - men til min stor overraskelse opdagede jeg at flere "anerkendte" SEO'ere internationalt og dansk overvejende spammer <h2> fremfor at have en en nogenlunde pæn fordeling mellem <h2> <h3> <h4> <h5>.. Og de helt vælger at droppe efter <h3>.

Et eksempel kunne være

<h1> = 1 - den er jeg selvfølgelig med på.

<h2> = 5-10

<h3> = 1.

SeoQuake m.v. og andre rådgiver til en spredt brug af header ranking - men er <h4> og <h5> useless piece of [][][][]?

Hvad mener i?

God Fredag

Thomas

Peacock.nu

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas!

Selv benytter jeg mig mest af H1-H3 da, som du selv siger, de fleste H-tags herefter ikke er så brugbare mere. Om det skyldes at det bare er blevet outdated eller en helt anden årsag, det kan jeg ikke svare på.

Jeg tror også det kommer an på hvor lang din tekst er når du skal opbygge den med H1-H3. Google har ikke noget imod at man benytter H2 flere gange såfremt at det giver mening. :-)

Ha' en fantastisk dag.

Mvh. Olivia

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Olivia Stokholm:
Jeg tror også det kommer an på hvor lang din tekst er når du skal opbygge den med H1-H3. Google har ikke noget imod at man benytter H2 flere gange såfremt at det giver mening. :-)

Som i de fleste SEO ting så skal man have brugerne i tankerne... er dette ok for brugerne?

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

h-tags har ikke den store betydning. Det er langt vigtigere at bygge siden brugervenligt op og have gode tekster i dine overskrifter.

Brug h1 til overskrifter, h2 til afsnit og h3 til eventuelle undersafsnit. Giver det ikke mening at have underafsnit, kan du bare droppe h3.

Konklusion: h-tags har meget begrænset byetdning. Du kan bruge din tid langt bedre ved at fokusere på andre aspekter, fx titles og intern linkstruktur.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe teksten giver mening både for brugeren og for Google skulle det ikke være noget problem. Et problem der kan opstå er forskellen på skriftstørrelserne (og selvfølgelig hvis man spammer rundt med H-tags). Man kan til enhver tid gå ind i sit stylesheet eller evt. template og rette skriftstørrelserne til så de enten ser ens ud eller bare matcher til designet.

H-tags fungerer som overskrifter for dele af teksten. :-)

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 93
Fra  Peacock Skrevet kl. 07:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Bank:

h-tags har ikke den store betydning. Det er langt vigtigere at bygge siden brugervenligt op og have gode tekster i dine overskrifter.

Brug h1 til overskrifter, h2 til afsnit og h3 til eventuelle undersafsnit. Giver det ikke mening at have underafsnit, kan du bare droppe h3.

Konklusion: h-tags har meget begrænset byetdning. Du kan bruge din tid langt bedre ved at fokusere på andre aspekter, fx titles og intern linkstruktu

Vi kan vidst ikke blive uenige om at linkstruktur har en utrolig væsentlig rolle, tråden her er nok også mere et tegn på min nysgerrighed til at kende selv de mindste detaljer til SEO.

Min opfattelse om brugen af headers, var også den som i andre skrev

En konsekvent stil af h1 som hovedoverskrift og derefter h2.

Men som Niels skriver, sætter jeg spørgsmål tegn ved hvorvidt det giver brugeren den optimale oplevelse?!

Prøv og se på Yoasts artikel omkring headers - vil man ved at følge hans retningslinjer alt andet lige ikke skabe en mere brugbar blog?

Yoast's (Plugin skaberen bare SEO plugin'et til Wordpress) artikel om headers brug her.

Peacock.nu

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 07:25
Hvor mange stjerner giver du? :

En ting tror jeg er sikkert... 

Headers er overskrifter, og skal KUN bruges som overskrifter - altså ikke som noget inde i midten af noget andet tekst selvom det kan styles som almindelig tekst. 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 01:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Bank:
Brug h1 til overskrifter, h2 til afsnit og h3 til eventuelle undersafsnit. Giver det ikke mening at have underafsnit, kan du bare droppe h3.

Jeg vil give dig ret i at man skal opbygge siden som du skriver, men jeg mener ikke det er korrekt at bruge en H1 for hver overskrift.
Man plejer at sige at der kun skal være én H1 for hver seperat side.

Dvs:

H1 - Sidens overskrift fx. Hjemmesideoptimering.

H2 - Afsnitsoverskrift fx. Kodeoptimering, Søgeoptimering eller anden optimering.

H3 - Underoverskrift fx html kodeoptimering, css kodeoptimering eller php kodeoptimering

P - Afsnits tekst fx. Kodeoptimering af din hjemmeside er vigtig fordi...

Alt dette er blot tekst jeg lige fandt på så lad os ikke snakke om netop den, men bare opbygningen af HTML.

Jeg mener denne måde er den mest rigtige, men sig blot hvis det ikke længere er korrekt.

Mvh Jens Andersen

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)