Hejsa, I forbindelse med min uddannelse til markedsføringsøkonom, skal jeg i praktik og lave en del af min hovedopgave.
I den forbindelse har jeg brug for jeres hjælp.
Jeg skal gennemføre en tilfredshedsundersøgelse for praktikvirksomheden.
Virksomheden er en import/handelsvirksomhed indenfor sikkerhedsudstyr. De har været en del år på markedet og har en del agenturer, som kunderne er meget tilfredse med.
Jeg vil jo gerne undersøge om kunderne bare handler med virksomheden fordi at deres kunder efterspørger virksomhedens produkter eller fordi at de er tilfredse med samarbejdet.
Virksomhedens kunder er forhandlere af deres produkter og er derfor ikke slutbrugere af produkter. (det er f.eks. trælasthandlere, værktøjsmagasiner og firmaer indenfor stål/vvs)
Men jeg er bare noget i tvivl om hvordan jeg skal gøre og hvad jeg skal huske og spørge om/undersøge for at få det bedste resultat! (om det f.eks. skal være spørgskema via tlf, nettet eller personlige interviews)
Det er her jeg har brug for jeres hjælp, kom med jeres gode ideer og jeres erfaringer indenfor dette område!
Tak |
Hej Briian
Hvis de kunder du skal analysere er virksomheder, kan du være sikker på at de IKKE køber produkterne fordi kan lide at handele med det firma du skal lave opgaven for.
De lever jo af at sælge produkterne videre.
Det kunne være skægt at vide om kunderne er blevet tilbudt de samme produkter et andet sted til en billigere pris, men f.eks har afslået pga. usikkerhed om levering.