Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

et navn til en øl/nogle ideer??

Side 3 ud af 10 (93 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Egentlig var det vel mere inspirerende, hvis du sendte øllen først og lod os komme med navnet bagefter.

Men blandingen af mjød og øl må vel hedde
 
Mjøl
 
mvh Hans
 
Min første tanke var noget med Loke, som jo havede en hovedrolle i den netop overståede  julekalender.
 
Lokes øl
Lokes kraft
Lokes pæl
Eller simpelt hen Pæl?
Lokes bæger
 
Det går nok ikke at kalde den hverken Odin eller Thor.
Ymer er nok heller ikke så gangbar?
 
Sværdslag
 
Skjold - er også taget
 
 
 
 
Fra Greve
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Når jeg sidder og læser alle budene bliver man jo fanget i en kreativ process... selvom jeg slet ikke har tid til det..
 
Hvilket navn ville jeg vende  mig om efter?.... hmmm... noget unikt, specielt og noget som stråler af gammel tro og historie...
 
Et navn som slår mig er "Norden"... hvis den den skal stå på dansk.. alternativt kan du jo gå over i det engelske.
 
"Norden" som i nordisk mytologi... mht. mjød osv... men også "norden" repræsenterer os også idag.. altså nutidens danmark og hele skandinavien som igen var vikingernes holdeplads..
 
Ellers skal du sælge navnet på oplevelsen af smagen og historien bag...  men der kan jeg ikke lige komme på et fedt navn..
 
Mange gange er noget simpelt meget fangende.. istedet for man begynder og give den gas med alle mulige ord.  Er der forresten ikke en øl som hedder Thor pils?... det synes jeg da jeg engang har fået en for meget af....
 
"... Hvad skulle det være?...... "          "... En Norden tak.... ".   (Jeg kan næsten se reklamen for mig.. ha ha.. )
 
Held og lykke med jagten og hjernegymnastikken over et navn.
 
Henrik
 
 
Mange hilsner Henrik Lundsholm Visivo partner
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Nøl - navnet kører på det positive i det langsomme - nydelse.
 
Hvad skal du have? - en Nøl?
 
mvh Hans
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Horn eller lurdrejer/lurblæser-øl

 
Jeg kan allerede se det for mig når den skal præsenteres af 2 lurblæsere til Valby ølfestival
(jeg er dog  ikke overbevist endnu)
 
Hvad angår  det med at sende øllen til prøvesmagning kan jeg ikke klare den er stadigvæk på udviklingsstadiet, men jeg kan love alle her på tråden en gratis øl eller to skulle de kigge forbi på fabrikken eller til valby ølfestival(godt nok??)
 
"Kan du fortælle lidt mere om øllen Michael. Hvad er dens karateristika, hvor skiller den sig ud fra de andre på markedet? Så er det måske nemmere at lave et navn, hvor folk straks forstår hvorfor de skal købe den."
 
Jeg kan prøve Rasmus.som nævnt regner jeg med at den kommer til at indholde  1/3 gl. dansk mjød 2/3 økologisk pilsner, det skulle gerne resultere i en øl der bibeholder humlesmagen, en frisk øl der kan slukke tørsten.
Vi har gennem nogle år lavet vores egen øl til Horsens Middelalder festival, og  responsen på den er rigtig god.
Den er stadigvæk lidt sødme i øllen, forstil dig en honning øl med ingefær.
 
øllen skiller sig ud på den måde at, det er 2 færdige produkter vi blander på Ørbæk bryggeri vi vil ikke kopiere andre der laver en honningøl,for det er slet ikke det samme.
det er et unikt produkt fordi der ikke nogle der kender opskriften på mjøden og der er blevet prøvet i tiderne at efterligner den både med navn/flaske/indhold  dog uden held, men dog til skade for os.
 
forstil dig gl.dansk mjød lavet på 0,5kg honning pr. brygget liter,med vand, ingefær,krydderier lagret på en tank i 1 år blandet med den bedste pilsner Ørbæk bryggeri kan lave, bland det hele sammen og så får du uovertruffen øl(og det er ikke kun mig der siger det)
 
"Men blandingen af mjød og øl må vel hedde
 
Mjøl"
 
Hans, du fat i noget af det jeg søger nemlig en ordspil der er tvetydig som indholder ordet: øl
 
mvh Michael
 
 
 
mvh Michael
 


 
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Mjøl.. Mjølner Det er bare ærgeligt at navnet ikke ruller så nemt på tungen Fjerner man J er det nemmere at udtale, Møl.
 
Med mjøl i mente kunne den også hedde Høl eller Hjøl, siden der er godt med honning i. "En Høl fra fad, tak!" - "Stik mig en Høl fra kassen!".
 
Jeg havde allerede planlagt at kigge forbi Valby Ølfestival, nu har jeg blot endnu en god grund
 
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være velkommen Thor, så giver jeg en lille en.

bortset fra at nøl er et sportsudtryk,er langsom nydelse faktisk en meget god vending at bruge.
Måske skal man lede efter et allerede kendt udtryk, ændre det lidt og de fleste vil så vide hvad det betyder, og det vil gøre det hele lidt nemmere.
 
mvh Michael
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

PilsnerMjød eller Mjød-Pils

 
mvh Bo Jensen
Butik Go''aften
Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Michael.

Hvor kommer vi til at ligge henne rent prismæssigt og bliver det 33 cl eller 50 cl?

Mvh Jesper

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Øllen kommer på en 33cl.flaske, og prisen har jeg ikke regnet på endnu, da den meget afhænger af hvor meget mjød der skal i øllen.

Jeg forventer dog en pris i specialhandelen på omkring 15.00,- pr. flaske
 
mvh Michael
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 3 ud af 10 (93 indlæg)