Jeg har en butik, hvor jeg har ansat en sælger for knapt 4 måneder siden. Vi har en flot butik og lever af at sælge mellemklasse og eksklusive livsstilprodukter til private. Efter han er startet, er det på nogle områder gået lidt ned af bakke. Virker som om han er lidt ligeglad med sit udseende(selvom det nok ikke er tilfældet). Han har taget voldsomt på, møder ubarberet op, har anlagt sig halvlangt tjavset hår og dukker ofte op i meget afslappet tøjstil som jogging-shorts og skovmandsskjorte. Jeg har et par gange nævnt at han skal barberer sig, og ikke skal komme i SÅ afslappet tøj. Desuden et par hints om "skal du ikke snart klippes?" osv. Til hans forsvar skal det siges at vi på mange områder har en afslappet atmosfære i butikken, og at jeg før har givet udtryk for at bare han er pænt klædt (casual pæn) så er jeg glad... Og sorte shorts er ok når det er varmt, så længe det er pæne halvlange shorts/bukser. desuden står der ikke noget i hans kontrakt om at der er dresscode på arbejdet. Han gør dog et super stykkke arbejde og udvikler sig konstant. Men jeg er bange for mine kunder tænker han ligner noget der normalt sidder bag kassen i Netto (sorry, Netto) Nu kommer jeg til spørgsmålet :-) Kan jeg forlange at han barberer sig? Kan jeg forlange at han får en frisure, som får ham til at virke mere soigneret? Kan jeg forlange en anden tøjstil.... Og hvordan ville i gribe det an? PS: for at gøre det mere kompliceret, så er han i familie med mig. Men i sidste ende er det ikke afgørende for mig. |
RasmusTN:Han gør dog et super stykkke arbejde og udvikler sig konstant. Men jeg er bange for mine kunder tænker han ligner noget der normalt sidder bag kassen i Netto
Hvis han gør et super stykke arbejde, så har kunderne måske ikke noget imod, at han ligner en, der normalt sidder bag kassen i Netto?