Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen der kan håndtere dette projekt.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Nedenfor er det nuværende system beskrevet, det der skal laves er et lignende system. 

Send en mail til jeh@made4men.dk med evt. spørgsmål og lignende.


Krav til leverandør:

Tidligere referencer for lignende eller relaterede projekter
Eksisteret i minimum 3 år


Systembeskrivelse:

Indledning


VIRKSOMHED A’s indkøbssystem har til formål at præsentere vores medlemmer for en række distributørers produkter, så de kan sammenligne priser og lagerstatus samt foretage on-line bestilling. I dag indeholder systemet varer fra 26 distributører – og dagligt tilgås 30-500 produkter. Samlet varierer antallet af unikke produkter, men ligger nok omkring 300.000 varer i alt! Derudover kan forhandlerne selv ligge egne varer i systemet. Varerne holdes opdaterede ved at distributørerne løbende sender prisfiler – dette gøres per forhandler flere gange dagligt! VIRKSOMHED A har et administrationssystem, hvor det er muligt, at se hvornår der sidst er opdateret pris- og statistikfiler fra hver distributør og til hver enkelt forhandler.

Brugere

Ca. 100 brugere har hver deres adgang (log-in) til systemet. I administrationsmodulet kan VIRKSOMHED A ændre passwords samt tildele nye brugeradgange.


Søgefunktion og bestilling:


Forhandlerne kan søge på Produktnummer, EAN, Produktnavn, min. og max. pris. Der kan søges på hele eller dele af alle kriterier. Desuden kan forhandlerne vælge kun at søge efter varer på lager og/eller på foretrukne producenter.


Når en vare er slået op – viser systemet en resultatliste over alle de distributører der tilbyder varen. Forhandleren kan ved hver distributør se varenummer, -navn, pris, lagerbeholdning, næste levering (dato og antal) og hvornår der sidst er opdateret prisfil. Hvis forhandleren vælger én af dem vises yderligere information (bl.a. vejl. salgspris og EAN) – herfra kan forhandleren direkte lave en ordre eller tilføje varen til en allerede eksisterende ordre.


En almindelig ordre er distributør specifik. Hvis forhandleren ikke ønsker at en ordre med f.eks. 5 varebestillinger skal håndteres ved samme distributør eller hvis ordrer blot skal ekspederes senere, kan han vælge at oprette en projektordre. Projektordrer giver forhandleren mulighed for, via elektronisk ordrelægning, manuel indtastning af producent varenummer, eller fra produktkortet, at tilføje artikler til projektordren.


I forbindelse med specialtilbud fra leverandører kan forhandlerne reservere i systemet.


Forhandleren har mulighed for at se hvilke uafsendte eller gamle ordrer han har liggende.


Der er integration til IceCat, som er en internationel database over produkter mm samt integration til Abizz.net som er en dansk database (teknisk specifikation og billede af varen).


Ordrer er individuelle og kan ikke ses internt blandt medlemmer!

Fokus-, leverandør og kampagnelister

Forhandler

Tilmeldt 26. Feb 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12-06-2007 15:02:06 Forfatter:Hvejsel
Nedenfor er det nuværende system beskrevet, det der skal laves er et lignende system.
Send en mail til jeh@made4men.dk med evt. spørgsmål og lignende.


 

Hmm lyder i mine ører som et 1 mio+ kr projekt hvis det er et "kod fra bunden" projekt.

 

Har for 3-4 års tid siden givet tilbud på et projekt som mindede om det du beskriver. Det landede vist på 2mio i runde tal.

 

Nu ved jeg selvfølgelig ikke om den prisklasse er uden for rækkevidde, men jeg ville se mig om efter et standardsystem, som så kunne tilpasses. Det åbenlyse spørgsmål må selvfølgelig være: "Hvorfor skal man lave systemet igen, når nu det allerede er lavet?"

 

P.S. Kunne godt lave det for dig, men har først tid i 2008 :-(

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Som jeg ser det vil det også være optimalt med tilpasning af et system, og prisen vil være en væsentlig faktor. Men systemet skal samtidig kunne opfylde alle de krav der er stillet.

 

Mvh.

 

Jesper

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Det lyder som en spændende opgave...... skal lige sætte mig med beskrivelsen og en kop kaffe i aften ;)

 

Men hvis jeg skulle lave den, så var det nok en "start-fra-bunden"...

Tilmeldt 12. Jan 07
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Hvejsel,

Vi har stor erfaring med projekter i den størrelses orden og kompleksitet.

Men det er en stor opgave bare at give dig et seriøst tilbud, så det gør vi naturligvis ikke uden at have haft en nærmere dialog hvorpå vi vurderer at der er en rimelig chance for at vi også vinder opgaven.

Så kig på vores hjemmeside og skriv eller ring hvis du synes vi skal gå i nærmere dialog om.



Med venlig hilsen Tim Janum / Janum@bellcom.dk / www.bellcom.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Vi har også stor erfaring med store komplekse projekter, men at give bud på så store systemer "bare sådan lige" er ikke seriøst og vil ikke fungere i sidste endne. Desuden kan du ikke vælge leverandør på så store projekter ud fra prisen alene, vi er typisk en smule dyerer end vores konkurrenter og kan således ikke vinde opgaver på pris alene, hvilket vi dog på ingen måde er intresseret i.

Så jeg vil sige ligesom Janum at hvis du ønsker en professionel løsning så kig på vores hjemmeside http://mc-solutions.dk og kontakt mig på telefonen hvis du ønsker et bud på din opgave.

Mvh
Mikkel Christensen
Mc Solutions

Tilmeldt 5. Jun 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej hvejsel

 

tag fat i www.emini.dk de har et system der kan det du søger... Det er godt nok inden for en anden branche, men det burde relativt nemt kunne tilpasses dine behov.

 

Deres system er baseret på en hosted løsning, det ved jeg ikke om du kan bruge?

 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Først og fremmest tak for de mange henvendelser, her med svar på et af de spørgsmål der er kommet. Alle dem der har skrevet, jeg er stadig igang med udvælgelsesprocessen og vender tilbage når vi når næste fase.

Grunden til at vi vælger at skifte:

Vort nuværende system ligger på en ældre applikationsform (php4). Siden vi fik systemet, har vi i flere år bygget ovenpå og ovenpå… Nu oplever vi et driftsmæssigt problem, som skyldes en stor belastning af serveren. Da vi desværre ikke kan flytte applikationen over på en ny og større server står vi mellem nogle valgmuligheder:



  • portere den eksisterende kode fra php4 til php5
  • omskrive den eksisterende kode  
  • starte forfra med et nyt system


 Det er i forhold til sidstnævnte vi ønsker at gøre brug af dit netværk.



Fremtiden/Nye muligheder/ideer:




  • Integreret ekstern e-shop samt internt salgsværktøj
  • Kundehåndterings- og statistiksystem (CRM)
  • Direkte integration til ERP systemer


Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Bare lige for at præcisere så har jeg lige fået at vide at det ikke kan lade sig gøre at bruge det gamle system til andet end en avanceret model for det nye system. Virksomhed A har ikke ophavsretten til denne software.

 

Derudover har de fra den nuværende udbyder fået et tilbud på et nyt system på 350.000 kr.

 

Mvh.

 

Jesper

Tilmeldt 30. May 07
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej vi har lavet et ligende projekt for en af vor kunder.

 

Du kan se systemet her.

 


 


 

Password: test

 

Systemet uploader produkter via tekst filer og kan håndtere ubegrænset produkter.

 

Du er velkommen til at kontakte os for nærmere information.

 

Med venlig hilsen

 

Christian Langhoff

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)