Nedenfor er det nuværende system beskrevet, det der skal laves er et lignende system. Send en mail til jeh@made4men.dk med evt. spørgsmål og lignende. Krav til leverandør: Tidligere referencer for lignende eller relaterede projekter Eksisteret i minimum 3 år Systembeskrivelse: VIRKSOMHED A’s indkøbssystem har til formål at præsentere vores medlemmer for en række distributørers produkter, så de kan sammenligne priser og lagerstatus samt foretage on-line bestilling. I dag indeholder systemet varer fra 26 distributører – og dagligt tilgås 30-500 produkter. Samlet varierer antallet af unikke produkter, men ligger nok omkring 300.000 varer i alt! Derudover kan forhandlerne selv ligge egne varer i systemet. Varerne holdes opdaterede ved at distributørerne løbende sender prisfiler – dette gøres per forhandler flere gange dagligt! VIRKSOMHED A har et administrationssystem, hvor det er muligt, at se hvornår der sidst er opdateret pris- og statistikfiler fra hver distributør og til hver enkelt forhandler. Brugere Ca. 100 brugere har hver deres adgang (log-in) til systemet. I administrationsmodulet kan VIRKSOMHED A ændre passwords samt tildele nye brugeradgange. Søgefunktion og bestilling: Forhandlerne kan søge på Produktnummer, EAN, Produktnavn, min. og max. pris. Der kan søges på hele eller dele af alle kriterier. Desuden kan forhandlerne vælge kun at søge efter varer på lager og/eller på foretrukne producenter. Når en vare er slået op – viser systemet en resultatliste over alle de distributører der tilbyder varen. Forhandleren kan ved hver distributør se varenummer, -navn, pris, lagerbeholdning, næste levering (dato og antal) og hvornår der sidst er opdateret prisfil. Hvis forhandleren vælger én af dem vises yderligere information (bl.a. vejl. salgspris og EAN) – herfra kan forhandleren direkte lave en ordre eller tilføje varen til en allerede eksisterende ordre. En almindelig ordre er distributør specifik. Hvis forhandleren ikke ønsker at en ordre med f.eks. 5 varebestillinger skal håndteres ved samme distributør eller hvis ordrer blot skal ekspederes senere, kan han vælge at oprette en projektordre. Projektordrer giver forhandleren mulighed for, via elektronisk ordrelægning, manuel indtastning af producent varenummer, eller fra produktkortet, at tilføje artikler til projektordren. I forbindelse med specialtilbud fra leverandører kan forhandlerne reservere i systemet. Forhandleren har mulighed for at se hvilke uafsendte eller gamle ordrer han har liggende. Der er integration til IceCat, som er en internationel database over produkter mm samt integration til Abizz.net som er en dansk database (teknisk specifikation og billede af varen). Ordrer er individuelle og kan ikke ses internt blandt medlemmer! Fokus-, leverandør og kampagnelister Forhandler |
Dato: 12-06-2007 15:02:06 Forfatter:HvejselNedenfor er det nuværende system beskrevet, det der skal laves er et lignende system.
Send en mail til jeh@made4men.dk med evt. spørgsmål og lignende.Hmm lyder i mine ører som et 1 mio+ kr projekt hvis det er et "kod fra bunden" projekt.Har for 3-4 års tid siden givet tilbud på et projekt som mindede om det du beskriver. Det landede vist på 2mio i runde tal.Nu ved jeg selvfølgelig ikke om den prisklasse er uden for rækkevidde, men jeg ville se mig om efter et standardsystem, som så kunne tilpasses. Det åbenlyse spørgsmål må selvfølgelig være: "Hvorfor skal man lave systemet igen, når nu det allerede er lavet?"P.S. Kunne godt lave det for dig, men har først tid i 2008 :-(