Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Auktionssoftware - Rainworx eller andre?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. May 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :
 Hej alle sammen;o)



Jeg har i lang tid drømt om at starte min egen online auktionssite, og har brugt rigtig lang tid på at undersøge markedet for auktionssoftware. Indtil videre er jeg mest stemt for auktionssystemet fra www.rainworx.com. Jeg ved, at et par danske online auktioner bruger dette, men der er tilsyneladende ingen som har haft den helt store succes. Håber at der er nogle aminoer som har erfaring med dette eller andre auktionssystemer, og som kan råde mig til om systemet fra rainworx eller evt. andre er værd at satse på.




Jeg er også interesseret i at vide om det mon vil give problemer at lade rainworx hoste det (USA), eller om det vil være bedst hvis det bliver hostet i Danmark? Jeg har ikke den stor viden omkring hosting og tænker, at det måske vil tage længere tid at loade siderne, hvis det bliver hosted i USA?


Er heller ikke klar over om der måske er noget lovmæssigt til hindring for, at serveren er i USA, når der er tale om et dansk firma? Og endelig så skulle der også gerne kunne laves en aftale med PBS, så der bl.a. kan betales med dankort på siden – måske dette vil give problemer, hvis siden hostes i USA?




Håber der er nogle kloge hoveder som kan råde mig ;o)


Tilmeldt 24. May 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen som har nogle gode råd???


Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan fint lade dine filer ligge på en server i USA. Det eneste problem bliver hastigheden, som bliver væsentligt langsomere sammenlignet med en danskudbyder.

Jeg har ingen erfaring med det stykke software du snakker om, men har selv forsøgt mig med et auktionssite, som jeg programmerede op fra bunden. Du kan tage et kig på min side på http://www.e-trading.dk .

Som du nok kan se, er den (som så mange andre danske auktionssider) ikke blevet til noget, og det er min erfaring, at det kræver rigtig meget arbejde, hvis det skal lykkedes. Det er ikke så meget et spørgsmål om den rigtige software, nok mere et spørgsmål om ordentlig markedsføring. Uanset hvor god din hjemmeside er, så er der ikke nogen der vil sætte noget til salg, medminde hjemmesiden har mange besøgende, og dermed mange potentielle købere. Omvendt vil du ikke få mange besøgende, hvis der ikke er noget til salg. Så det er vel lidt spørgsmålet om hvad der kom først - hønen eller ægget.

Men held og lykke med profjektet i hvert fald

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 24. May 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Tak for input Lasse;o) Du har ganske ret i dilemmaet omkring, hvad der kommer først - hønen eller ægget. Jeg har gjort mig overvejelser omkring det og mener at kunne løse det bl.a ved selv at sætte mit forholdsvist store lager af varer til salg. Desuden vil auktionsiden kun omhandle én specifik varegruppe - og dermed en specifik målgruppe, som jeg allerede har god kontakt til.




Ganske imponerende at du selv har programmeret e-trading – held og lykke med det;o)


Tilmeldt 24. May 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 22-06-2007 20:27:00 Forfatter: magle jeg bud på et auktions system, ville være  www.phpprobid.com

 

 

Også tak til dig Magle. Jeg har tidligere haft kig på Phpprobid og det ser også ganske lovende ud. Dog er der én bestemt funktion, som jeg har brug for, og som er på Rainworx, men ikke er på Phpprobid. Dette vil dog sikkert kunne laves hvis det var – har du nogen erfaring med Phpprobid?



Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Ikke rigtig, har det installeret på et domæne, og er optaget i dmoz med samme (fatter virkelig ikke hvorfor det er optaget) der er ingen auktioner på, og det er ikke engang oversat til dansk. så det er bare et af mine gamle projekter som jeg ikke gad gøre noget ved..
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)