Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Usund linkbuilding

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. May 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Igennem de sidste par år har Amino.dk været et rigtig godt samlingssted for diskussion og vidensdeling inden for SEO og linkbuilding. En af de ting der har fyldt mest har været idéer til at skaffe links. Det kunne være alt fra "køb-1000-links-på-fiverr" til forum-profiler osv. Fælles for de lette løsninger har været, at de i høj grad bliver straffet når google laver en opdatering.

En del hjemmeside-ejere har i frustration over manglende placeringer valgt at ty til lette løsninger, da det kræver hårdt arbejde og masser af tid at lave en sund linkprofil. Jeg har stor sympati for hjemmeside-ejere der i frustration over manglende tid, vælger at hoppe på de lette løsninger. Men generelt skaber det et kortsigtet boost, som i sidste ende er spildt. En del af dem der køber 1000 spamlinks, er virksomheder som har læst lidt om SEO, men generelt ikke ved hvad det er. De sider bliver naturligvis smidt ud af google, og det efter de nogen gange har betalt x antal Kr. 1000 til et SEO firma (De dårlige SEO firmaer, der naturligvis også mange rigtige gode).

Det der får mig til at skrive dette indlæg er, at jeg gerne vil have at vi får flyttet fokus over på at dyrke den sunde linkbuilding. Altså, fokus på kvalitetsindhold frem for hurtige forum-links osv. Efter pandaen er fokus i langt højere grad blevet flyttet over på kvalitet, og det er jo rigtig godt. Jeg ser dog stadigvæk dagligt amino.dk brugere poste deres spam-links hos os. Det er ofte unge iværksættere som naturligvis følger de råd der kommer her på amino.dk. Min opfordring er derfor, at folk I endnu højere grad gør det klart, at man ikke får links ved at poste "Her kan du læse mere om X", men at det kræver at man har givet noget, før man får noget tilbage. Martin Thorborg snakker rigtig meget om det i hans podcast med stifteren af min-mave.dk. Den kan jeg kun anbefale alle at lytte til. Derudover vil jeg også anbefale alle dem der har postet links inde hos os til at lytte til følgende podcast med Casper Schneidereit.

Kan I ha' en forsat god dag.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det også Anno 2011/2012 at spam links er begyndt at blive mindre betragtet. Jeg tror næppe man finder en i dag der ønsker en alt for usund linkprofil, og desunden findes der ikke mange seo fimaer der udføre negativ/usund linkbuilding mere, udover indiske.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Din opfording står lidt tom hen, når du i selv samme opfordring direkte skriver at amino-brugere spammer jeres forum. Så virker opfordringen mere som en klagesang fra de varme lande. 

At placere et link i et forum er ikke nødvendigvis spam. Og det er ikke nødvendigvis usundt. Det er da ret naturligt at forum brugere laver links, er det ikke? Hvis det er naturligt, så er det vel også en del af en sund linkprofil. Imo ville det da være mystisk hvis en linkprofil ikke havde links fra brugergeneret indhold på f.eks. forums. Når det så er sagt, så er det klart at der skal være en hvis fordeling i dette, og at købe 1000 links på fiverr nok ikke er sundt. 

Desuden så er jeres forum no-follow (Undtaget interne links) det giver derved ikke den store værdi SEO mæssigt. Ellers havde jeres problem nok været en del større. Tvært imod så kan det skabe mange kliks, og salg at smide et link i et så velbesøgt forum som pokernet.dk - Så det er nok mere den kat ligger begravet, end at det er for at "spamme" med links. 

Og ja, selvfølgelig er det da pisse irreterende at sidde i bunkeren på Malta, og se ens forum blive brugt til sådan noget. Men er det ikke bare at smide en privatbesked efter personen, og slette indlægget (Hvilket jeg er sikker på i gør i forvejen, da i moderere ret hårdt)?

Jeg skal ikke kunne udelukke at min viden er gennemhullet, jeg er heller ikke seoekspert. Så bær over med mig, saiøst!

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes faktisk slet ikke, at det står så slemt til med link-debat-nivauet her. Der er selvfølgelig undtagelser, men generelt går de fleste tråde ikke op i hat og briller.

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 23. May 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi overlever helt sikkert at slette de links der kommer :) Det er en generel opfordring til at dyrke den sunde linkbuilding, hvor kvalitet frem for spam er i centrum. Her snakker vi hele tankegangen. Som du selv er inde på, så er der naturligvis stor værdi i at få placeret et link i en tråd der har 10-20 daglige google besøgende på et long tail søgeord.

Om linket har nogen stor værdi skal jeg ikke kunne vurdere (jeg tror dog stadigvæk at google giver lidt juice selv om det er no-follow), men hvis man har oprettet følgende link på 100 forums, "fedt man besøg min side om xxx", så tror jeg nok at google i sidste ende vil se det som spam.

Vi har flere gange informeret brugerne pr mail, men det er ikke altid de fanger en hentydning :)

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

PokerNet:
Jeg ser dog stadigvæk dagligt amino.dk brugere poste deres spam-links hos os. Det er ofte unge iværksættere som naturligvis følger de råd der kommer her på amino.dk.

Please link lige til et sted på Amino, hvor det anbefales at lave "spam-links"

PokerNet:
Om linket har nogen stor værdi skal jeg ikke kunne vurdere (jeg tror dog stadigvæk at google giver lidt juice selv om det er no-follow), men hvis man har oprettet følgende link på 100 forums, "fedt man besøg min side om xxx", så tror jeg nok at google i sidste ende vil se det som spam.

Mig bekendt snakkes der om en mention værdi, og selvfølgelig er et link da altid godt (Hvis det bære en hvid hat). Uanset om det er no- eller do-follow. Men du har ret, i at hvis man går ud og smider 100 links med spam, så har det en negativ indflydelse. Hvis ikke på rankings, så helt sikkert på ens omdømme.

PokerNet:
Vi har flere gange informeret brugerne pr mail, men det er ikke altid de fanger en hentydning :)

Så råb da jagt i gevær, og skriv det tydeligt ved oprettelsen, at man ikke acceptere at der postes reklamer.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)