Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affaldsgebyrer 2012

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 107
Fra  SuitZoo Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har brugt søgefunktionen men fandt ikke noget emne over affaldsgebyrer 2012.

Jeg har netop modtaget en regning på knap 2000 kr. fra Københavns Kommune (hvoraf halvdelen er administrationsgebyrer). Det er selvfølgelig sygt i hovedet at pålægge iværksættere den slags afgifter (specielt når de ikke "sviner"), og jeg vil derfor høre hvad I har gjort i situationen.

Er det virkelig kun muligt at få fjernet dagrenovationsgebyret, således at man SKAL betale administrationsgebyret?

Håber på at høre fra Jer!

Mvh Mikkel

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg troede de havde fjernet denne afgift, og istedet indført brugerbetaling pr. læs på genbrugspladsen.

Det er ihvertfald hvad de har gjort her i Slagelse kommune. ( eller måske både og...), men jeg har ikke set et girokort endnu..

 

Fra Randers
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Købmanden på Boulevarden Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Jeg troede de havde fjernet denne afgift, og istedet indført brugerbetaling pr. læs på genbrugspladsen.

Det er ihvertfald hvad de har gjort her i Slagelse kommune. ( eller måske både og...), men jeg har ikke set et girokort endnu..

 

Det er også det de har gjort i Aalborg kommune.

Hilsen Anette

Viljen til at ville skaber evnen til at kunne

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Randers
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Købmanden på Boulevarden Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Viljen til at ville skaber evnen til at kunne

Fra Hinnerup
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 685
Fra  Partnerdesign.dk Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ringede til affalds afdelingen og forklarede at jeg kun drev online forretning, derved fik jeg fritagelse for gebyretSmile

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 707
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Også her i Lyngby (Og i hele Storkøbenhavn) er det blevet til SMS betaling.

Har godt nok ikke hørt at man kan ringe til den og blive fritaget...Jeg ansøgte sidste år om at blive fritaget, men fik afslag.

Indtil nu har det drejet sig om hvilken branchekode man var registreret under. Derfor har mange skiftet denne.

Det var vildt tåbeligt...en af mine venner var selvstændig gartner - uden ansatte - og fik en regning på 10.000,-

Troede faktisk det var slut med denne fjollede ordning sidste år...

Lars

Fra Middelfart
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 66
Fra  DAMAVI Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg, der har konsulentvirksomhed i Middelfart, blev opkrævet sidste år, men sendte en ansøgning om fritagelse, og hørte ikke noget, hvilket jeg skulle tolke som, at jeg var fritaget.

Jeg har modtaget en ny i år, for et par måneder siden, og sendte samme anmodning. Jeg har ikke hørt noget endnu, så jeg går ud fra at jeg er sluppet igenBig Smile

Der er i hvertfald ikke tabt noget ved at ansøge....men åndsvagt er det da år efter år!

Mvh. Tina

 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:
eg troede de havde fjernet denne afgift, og istedet indført brugerbetaling pr. læs på genbrugspladsen.

Det er så blevet lavet om til et nyt gebyr, da det viste sig at den var for tyk at fakturere alle for at bruge genbrugspladserne. Men dagrenovation, det er noget alle bruger, så der falder hammeren i stedet! Held og lykke med at forklare at du ikke har noget som helst dagrenovation i virksomheden. De er sgu smarte..

Nu betaler vi dog for dagrenovationen som en del af husleje, så jeg er spændt på at se om vi kan blive fritaget. Jeg tvivler, men vi må jo prøve.

Og så er det noget af det vildeste svineri jeg har set, at de kan tillade sig at tage 750 kr. i gebyr. De skulle skamme sig, men det tvivler jeg på at de gør Angry

Fristen for ansøgning om fritagelse i Københavns Griske Kommune, er 14. september. Sæt i gang! :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Valby
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 118
Fra  Supportmand.dk Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ligesom jer andre fået en opkrævning og første år sendte advokaten og jeg et brev til KBH, hvorefter jeg blev fritaget. Året efter kom der en ny og jeg modificerede brevet og sendte det retur.

Er af den holdning, sådan noget skal holdes på skrift, så ingen er i tvivl om hvad og hvornår tingende er aftalt. Men sidste gang havde de lavet det sådan man ikke kunne sende et brev til dem, så det kom lige retur til mig med besked om det ikke var blevet læst! Jeg er tosset på dem!

Men har i nu ansøgt om fritagelse gennem deres hjemmeside og venter på svar.

Og hos mig er det ca. 50 % der er administrationsgebyr! Hvilket jeg på ingen måde kan forstå for det virker til man har indført et system der er dødsdømt fra starten af, når det er så dyrt at administrere. Sagt på en anden måde, der er nogen der har dummet sig.

Men ligesom alle jer andre undre det mig de vil have penge fra alle små iværksætter frem for dem der bruger deres affaldssystemer. Arrhhh det er så mange ting galt med det på så mange måder jeg ikke ved hvor jeg skal starte og slutte...

Men værd at bide mærke i der er sidste frist for fritagelse 2012 d. 14. September.

Supportmand.dk - IT Konsulent - IT Rådgiver - Systemadministrator

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)