Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Excel dokument online. Hvordan?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har brug for at en kollega og jeg kan arbejde i samme excel dokument.

Vi sidder ved hver vores pc på forskellige adresser.

Det er MEGET vigtigt, at vi hele tiden arbejder i samme dokument, og ikke sidder med "hver vores version"

Eventuelt kan det være således, at når den ene arbejder på dokumentet, er det spærret for andre.

Eller måske således, at hver gang et felt bliver ændret, er det straks uploadet.

 

Det skal ligge på en server med ret god sikkerhed, så vi ikke risikerer at dokumentet forsvinder, bliver læst af andre osv.

Hvordan gør vi det? Eller med andre ord: Hvem kan gøre det for os, og evt. hvad koster det?

Vi kan/vil ikke selv rode med det.

Fra Tune
Tilmeldt 27. Oct 06
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Løsning på dit problem er SharePoint Server / Services.

 

Med SharePoint I vil kunne gemme dokument direkte på SharePoint serveren via File->Gem som i Excel.

 

Kontakt mig, så skal jeg forklare dig hvordan det fungere.

 

Hilsen Srdjan  Stojadinovic

 

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis det ikke behøver være avanceret og hvis det ikke behøver være Microsoft Excell - så har Google Office et ret ok regneark som også kan deles, man kan faktisk arbejde i det samtidig.



Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :
SharePoint som Srdjan anbefaler vil i hvert fald være en god løsning, integrationen med Office pakken gør det til et rigtigt nyttigt værktøj. Jeg ved dog ikke om filen låses når den behandles af en bruger.
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Foreløbig tak for svarene.

 

Det SKAL være Excel, da det er et lidt avanceret dokument, med en masse brevfletning til Word osv.

 

Det er som sagt meget vigtigt, at vi ikke risikerer, at 2 personer åbner og indtaster data samtidig, så den enes indtastninger bliver slettet, når nr. 2 gemmer sin version.

Men måske kan dokumentet "låses" således at man kun kan åbne det som skrivebeskyttet, hvis en anden har det åbent?

 

Er det bare en løsning som denne jeg skal bruge, og kan nogen anbefale alternative leverandører?


 

Er det nemt at sætte op?

Tilmeldt 31. Oct 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil helt klart anbefale SharePoint, det kommer selvklart af at jeg bruger Sharepoint rigtig meget.



Det er så superskønt at have sine dokumenter et centralt sted, det kan man ret hurtigt blive afhængig af:-)



Og jo, du kan Check Out på det dokument du ønsker at kun du skal kunne arbejde med online og så derefter Check In når du er færdig.


Du kan have histrorik på dine dokumenter, så skulle en medarbejder lave fejl i dokumentet, ja så bakker du blot til en tidligere version.



Desuden får du en ekstra toolbar når du har Excel eller Word åbnet, hvori du kan tildele andre i din firma opgaver, se om de er online.



Alt i alt i forhold til andre produkter så som



Om du vælger dandomain, mondo eller scannet så sørg for at du får Windows SharePoint Services 3.0 og ikke den gamle version 2.0.

 

Prisen hos de fleste er 49 kroner pr. mdr.




Jeg benytter et Webhost4life SharePoint til 9$ pr. mdr. men det kan jeg ikke anbefale, det køre ikke for hurtigt og kan til tider være offline.




Du kan også få det instaleret på din egen Windows 2003 server, om du har sådan en, det har jeg ikke noget imod at hjælpe dig med.




-chris

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for de gode svar. Jeg bestiller en omgang hosted sharepoint og ser om ikke det er løsningen :-)
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)