Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man det med Chargify?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har gang i et projekt hvor jeg overvejer at bruge Chargify sammen med quickpay.

Chargify har tilbyder en hosted side man kan brande og få sine brugere til at oprette sig.

Jeg vil gerne have fuld kontrol og vil derfor benytte deres API. De har mulighed i deres API hvor man kan sende kortoplysninger med og så klare de resten med quickpay.

Er det lovligt i henhold til dansk lovgivning?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Så vidt jeg har forstået det så skal den side, hvor brugeren skal indtaste deres kort oplysninger, være PCI godkendt.

Så den går nok ikke!

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skal modtage og håndtere VISA/Mastercard skal du/det site du har, være PCI certificeret - sådan er reglerne udstedt af organisationerne bag VISA og Mastercard.

Ved ikke om der er nogen decideret lovgivning i Danmark omkring håndtering af kreditkortinfo.

Tilmeldt 22. Nov 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke bruge Chargify's hostede betalingssider, med mindre du placerer dem et sted, som er PCI certificeret. Du kan godt bruge Quickpay's modul sammen med Chargify, hvor betalingen foregår på Chargify's servere. Hvis du gerne vil designe betalingsvinduet mere frit, så kan du faktisk bruge Quickpay's betalingsvindue og designe det og derefter oprette abonnementet i Chargify's system med et API request fra den callbackurl du får fra betalingsvinduet. Det har andre af vores kunder gjort med succes.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Lars Hædersdal:
Er det lovligt i henhold til dansk lovgivning?

Det er ikke dansk lovgivninger som regulerer den slags. Det er derimod bestemt i de såkaldte PCI-regler (oprindeligt udstukket af visa/mastercard).

Som andre er inde på skal den host/side hvor kortholder angiver sine kortdata være PCI-godkendt - så langt så godt.

Men det er helt ok hvad Chargify gør - fordi de er nemlig selv PCI-certificeret. Så ingen problemer i den anledning.

Se evt. deres side http://chargify.com/blog/what-you-need-to-know-about-pci/ om det.

vh

thomas jensen, quickpay

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)