Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God idé

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Østerbro
Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du lyst til at tjene penge på at cykle på arbejde?

På et tidspunkt, in the far far west, syslede vi med at hjælpe cyklister tjene penge på at reklamere for et firma på deres cykel, alá streamers i bilruden. Forestil dig at du går ind på en hjemmeside og tilmelder dig konceptet - husker at indtaste de/det postnumre du cykler i.
Når så et firma vil køre en kampagne og vil ramme et specielt postnummer, jamen så kontakter de os, og vi kontakter så de cyklister vi har tilmeldt i det postnummer. Cyklisterne får tilsendt et "reklameklistermærke" de skal påføre i den periode som firmaet har betalt for. Når perioden er slut, får de udbetalt X antal kroner. ("reklameklistermærkerne" sender firmaet selv, vi formidler kun kontakten)
 
Dét der var problemet var, at det kan være meget svært, hvis ikke umuligt, at tjekke cyklisterne påføre klistermærkerne i den givne periode. Så hvis der er nogen der har nogen gode idéer til det så kom endelig med dem.
 
Og så var der prisen.... lad os sige hver cyklist fik udbetalt 150 kr for én måned de havde kørt med klistermærke og firmaet gerne ville ramme 1000 cyklister i postnummer 2000 - ville du så som firma betale 150.000 kr + et gebyr til www.cykelreklame.dk ? nok ikke!
 
Vi kom heller ikke videre end den hjemmeside du lige har klikket ind på, men er der nogen der kan puste liv i konceptet, komme med gode idéer er i velkomne - eller måske tror på idéen og vil skyde markedskroner efter det. Jeg VED hjemmesiden skal strammes MEGET op hvis der igen skulle liv i konceptet. Så helst ingen klager over selve siden, den er sat op på 5 min.
 
Mvh
IK
 
 
 
 

Blogger & Tekstforfatter

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget sjov ide til utraditionel markedsføring!

Jeg kan huske at have set noget tilsvarende til biler, og så vidt jeg husker havde de løbende stikprøvekontroller hvor de tog ud til abonnenters bopæl for at se om der nu også sad en streamer i bagruden. Det er selvfølgelig noget omfattende at tjekke hvis det er en landsdækkende service...
 
Jeg sad lige og fik en ide. Det kunne være sjovt at lave en bilversion af www.millionsiden.dk.
 
mvh Carsten 
Fra Østerbro
Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

 

[QUOTEJeg kan huske at have set noget tilsvarende til biler, og så vidt jeg husker havde de løbende stikprøvekontroller hvor de tog ud til abonnenters bopæl for at se om der nu også sad en streamer i [/QUOTE]
 
Hey Carsten, mystisk det egentlig ikke blev større? hvorfor vil meningmand ikke tjene lidt ekstra dadler på en streamers i bagruden? hmm... eller også "kørte" det ikke rundt.
 
Nu er jeg ikke meget for at "hype" ting, men hos et firma der hedder Livemedia, kan man bestille en happening - hvilke vil sige at du bestiller 4 Vespaer, 4 mænd der kører den, 4 store liveboards der står på en trailer efter vespaen, og så 5 timer´s kørsel i et område du vil "ramme". Du kan også bestille det sådan at førene af vespaen er klædt ud. Eksempelvis kan du klæ´kørerne ud som kokke, og så have reklame på dine 4 liveboards for et køkken. Dertil kan du så bestille dem til at køre rundt om KB-Hallen i den tid der nu er kokke-messe. lol
 
 
Mvh
IK
 
 
 
 
 
 

Blogger & Tekstforfatter

Fra Odense C
Tilmeldt 17. Jul 05
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Millionsiden.dk - lad os da håbe at andre unge kan tjene nogle lette penge på denne metode. Synd at alle siderne (der findes efterhånden en del) er så godt som copy/paste af den oprindelige.

www.onlinebooq.dk - Billigt og brugervenligt booking system. Lad dine kunder selv bestille tid - døgnet rundt.

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12/30/2005 11:07:06 AM Forfatter: Carsten Jacobsen

Jeg kan huske at have set noget tilsvarende til biler, og så vidt jeg husker havde de løbende stikprøvekontroller hvor de tog ud til abonnenters bopæl for at se om der nu også sad en streamer i bagruden. Det er selvfølgelig noget omfattende at tjekke hvis det er en landsdækkende service...

Det tror jeg hurtigt jeg kan svare på.
 
Én streamer i bagruden giver ca. 120 kr. for én måneds kørsel. Denne indtægt er selvfølgelig skattepligtig som alle andre.
 
Bilejere er en type folk som er meget glade for deres køretøj for det er ikke kun et køretøj men en livsstil og et statussymbol der holder på gaden. Det er vigtigt at den har den rette farve og er af det rettet mærke og så koster den jo en mindre formue i indkøb.
 
Folk ønsker simpelthen i at tilklistre deres bil med store grimme streamers for at tjene 60 kr. pr. måned. Det er simpelthen for lidt i forhold til hvad sådan en bil betyder for dem.
 
Der var vist nogle der også opfandt samme koncept til barnevogne. De fik ligefrem omtale i TV-avisen men man har intet hørt eller set til dem siden og det er sikkert af samme årsag - der er for få oenge i skidtet for dem som egentlig laver det sure arbejde.
 
Hvis man skal udvikle et koncept hvor der måske er lidt gryn i det så er det et erhvervskoncept hvor man skal få mindre firmaer (f.eks. håndværkere) til at påsætte streamers i alle varevognene som de har. Så kan det måske komme lidtgang i forretningen for begge parter men jeg tvivler på at det virker for disse enkelt aftaler med én bil eller én cykel.
Tilmeldt 17. Dec 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 14. Jan 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Sjovt koncept, minder mig om ide jeg havde i en idekonkurrence i Erhvervsbladet. Der var mediet bare ikke reklamer på cykler, men særlige kraftige spots i private højhuse. Disse lys dannede tilsammen nogle bogstaver når man så det fra gaden. På den måde kunne man skrive store reklameslogans mange af de bedste steder i byen. Faktisk lidt ligesom irma reklamen ved søerne i KBH.
 
For at tjekke cyklisterne skal deres "løn" kun udbetales få gange årligt, og bliver de snuppet uden streamer bare én dag, så er det ud. Hvis du er bare for at folk vil føle sig overvåget, så lav en konkurrence, hvor der er præmier til tilfælde, hver måned.
 
Eller endnu bedre lav det hele til et lottokoncept, hvor istedet at alle får 150 kr./måned, så får 10 mennesker 15.000 kr.
 
Eller endnu endnu bedre, så tilbyd cyklister at vælge begge dele.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi delte så vidt jeg husker 20.000 - 30.000 Jubii "DK Skilte" ud til folks biler. Vi udtrak så hver måned nummerplader, vi så i gadebilledet med vores mærker på i et nyhedsbrev. Det var en god succes og jeg ser dem stadigvæk af og til, selvom det er 5 år siden.

Dbh Martin
Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Konceptet med reklame på biler hedder da vist www.sponsorcar.dk
og har så vidt jeg ved allerede et rigtigt godt firma kørende

Med venlig hilsen
Kenneth Skou

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Tror også mest på en løsning hvor man kan vinde noget seriøst, frem for peanuts til alle.
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)