Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mini-opgave til speditør. Varer fra Japan.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jul 12
Indlæg ialt: 10
Fra  Flourish I/S Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg rejser af og til en tur til Japan, og da min kursusvirksomhed primært består af japanskundervisning, vil jeg gerne tage japanske ting med hjem til videresalg - ikke mere end jeg selv kan have med i kufferten og til en værdi af ca. 1000 - 2000 kr.

For at få disse varer med ud gennem tolden skal jeg medbringe en faktura, som en speditør har godkendt/registreret, og et nummer, som jeg skal oplyse i tolden. Dette er de oplysninger, jeg har fået fra Skat, (Mit firma er registrereet til import.)

men:

1) hvordan finder jeg en speditør, der vil påtage sig en så lille opgave, uden at det koster uforholdsmæssigt meget i forhold til købsprisen? Der skal jo dansk moms på bagefter, når jeg sælger det videre, så varerne bliver let alt for dyre.

2) Når jeg køber en japansk vare, får jeg naturligvis en bon på japansk. Er det nok, at jeg selv oversætter bonen?

På forhånd tak, hvis nogen kan give mig svar på dette.

Med venlig hilsen

Annette Sund

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12664
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Annette Sund:

For at få disse varer med ud gennem tolden skal jeg medbringe en faktura, som en speditør har godkendt/registreret, og et nummer, som jeg skal oplyse i tolden. Dette er de oplysninger, jeg har fået fra Skat, (Mit firma er registrereet til import.)

Det du skal have lavet er en fuldstændig ekspress fortoldning som en speditør / fortolder skal anmelde i toldsystemet inden du ankommer til tolden.  Når du kommer til tolden i lufthavnen skal varen samt referance nummer fra toldsystemet.

  Rikke fra Fortoldningsbutikken kan lave end sådan en for ca. 35 Eurowww.fortoldningsbutikken.dk

 

Mvh

Ravn 

Tilmeldt 1. May 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette,

 

Alternativt alt efter hvor meget du sender hjem (undervisninsmateriale) kan du eventuelt sende det hjem med kurer. Hvis der er kun er tale om bøger + cd rom - kan man sende det hjem i en kuvert - her kan du få det hjem for ca. DKK 200,- som er leveret til adressen indfortoldet.

Det var blot som et alternativ til det Ravn har skrevet?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)