Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat indskud - hvordan skal det bogføres?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Skanderborg
Tilmeldt 15. May 09
Indlæg ialt: 25
Fra  PureGreen Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Håber nogle kan hjælpe mig med dette spørgsmål:

Jeg har købt en virksomhed og skal bogføre beløbet. Jeg har en konto, der hedder privat indskud, hvor jeg har krediteret beløbet - men hvor skal det debiteres?

Ligeledes har jeg betalt et depositum til vores hovedleverandør - dette har jeg krediteret på banken - hvilken konto skal det debiteres?

Jeg kører pt. et meget simpelt regnskab med flg. konti; bank, momspligtig salg, momsfrit salg, momspligtig indkøb, momsfrit indkøb, momsafregning, diverse udgifter og indskud privat.

Mange hilsner

Helle Kloster

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Aarhus Regnskab Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Først et tillykke med din nye virksomhed - alt held og lykke med den ;-)

Angående din bogføring vil jeg anbefale dig, at få udvidet din kontoplan en smule i forhold til din nuværende. Du har brug bl.a. brug for nogle balanceposter - hvor bl.a. deposita typisk bogføres. Ligeledes vil købet af en virksomhed også bogføres under aktiver i balancen - goodwill..

Det er lettere at svare helt konkret på dit behov, hvis jeg vidste hvilken virksomhed du har, og hvad omfanget af den er. Men kontakt mig endelig, hvis du skulle have nogle spørgsmål, så vil jeg gerne hjælpe dg.

Med venlig hilsen

Martin Kyhl Johansen
AarhusRegnskab.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke med på hvad du mener med du har købt en virksomhed og nu skal bogføre. Hvem har købt den virksomhed? Har du købt den privat som CPR person med skattede penge, så den nu er din CVR virksomhed eller hvad er det som har købt en virksomhed?

Hvad er det du har købt og betalt for - er det dens overskud - lager - kundeliste (goodwill) eller er det et ApS eller hvad?

Du skriver krediteret beløbet under privat indskud - mener du dermed, at du har givet personligt indskud af skattede midler til selskabet?

Jeg tror der vil være revisorer eller mere regnskabskyndige der vil byde ind, men prøv lige at opklare de tre spørgsmål i alle fald så tror jeg det bliver lettere for kyndige.

Depositum som jo er penge du får igen, skal du modpostere (debet) i status (ligesom banken jo er i status) - under omsætningsaktiver - deposita

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)