Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig og gravid???

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ver virkelig i tvivl om, hvordan jeg står, hvis jeg bliver gravid, Har dog en klar fornemmelse af, at det ikke er særlig godt Sad

Min situation er således: Jeg åbnede en butik for ca. 9 måneder siden, meldte mig ret hurtig ud ad A-kassen, da økonomien var stram og de kort sagt gjorde mig opmærksommr på, at de ikke var til meget gavn for mig. Jeg er ikke fuldtids i butikken, har et job ved siden af på ca. 12 timer om ugen. Butikken giver endnu intet overskud. Jeg ver gift og han tager klart den store tørn økonomisk lige nu, han er også selvstændig. Jeg er bevidst om, at der frindes en barselsforsikring(sygedagpengeforsikring), hvis man driver enkeltmandsvirksomhed. Er der noget der har erfaring med denne? Jeg har også en webshop og kan jo ikke bare lukke det hele ned, men det er vel den eneste mulighed, hvis jeg skal have barselsdagpenge?

Hvis vi rent hypotetisk siger, at jeg også var ansat i min mands virksomhed, hvordan ville min situation ved barsel så se ud? Som hvis en hvilken som helst anden ansat skulle på barsel? Ville jeg have de samme rettigheder?

Har rodet rundt på nettet, men er ikke blevet meget klogere. Så håber nogen her kan hjælp mig, Amino plejer at være det rigtige sted Smile

Mange hilsner

Malene

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg hørte en gang om en i samme situation.

Hun lavede sin virksomhed om til et ApS, så havde hun, som jeg forstod det, mulighed for at få alm. barsel.

Meeeen - jeg er ikk sikker :-)

Held og lykke!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)