Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har fået en god idé til start af regnskabsprogram, hvad gør jeg nu?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har fået en god idé til et regnskabsprogram, som tilbyder noget unikt. Har undersøgt det lidt og vil mene der er kunder nok til det, sådan udfra de første undersøgelser og vil da også have kunder som ikke lige har brug for nøjagtigt denne service.

Står i den situation, at jeg skal starte som økonomielev her til august, så vil få mere og mere viden inden for emnet. Jeg har taget handelskolen og har god viden inden for økonomi. Og kan på den måde udvikle virksomheden

Jeg har en ven, som tager samme uddannelse, dog i anden virksomhed og ville måske være en god idé at få ham ind, hvis det har hans interesse selvfølgelig. Synes i jeg skal tage den med ham?

Jeg står så i den situation, at jeg ikke selv kan udvikle systemet og skal have nogle til det. Skal jeg forsøge, at finde en partner eller skal jeg finde en udvikler der kan ordne det? Eller måske finde nogle udviklere i østen og outsource det der til? Kan måske få en ansat derude som kan udvikle det og løbende sidde og udvikle nye tiltag?

Så vil jeg hører om nogle har et realistisk bud på, hvad det vil koste hvis bare det var et simpelt regnskabsprogram som skulle udvikles?

Mvh Lasse

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er nok billigst at finde n udvikler i udlandet.

Men skal der løbende udvikling på jeres program er de nok smartest at få en udvikler med som partner i projektet.

 

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael R. Gertz:
Det er nok billigst at finde n udvikler i udlandet.

Men skal der løbende udvikling på jeres program er de nok smartest at få en udvikler med som partner i projektet.

Derfor jeg har overvejet, at hyre en medarbejder i f.eks. thailand? Kunne det ikke være løsningen? :)

Mvh Lasse

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit firma sourcer i Indien og har gode erfaringer med det - faktisk så gode at vi nu repræsenterer firmaet som hedder RadixWeb i hele Norden. Du er velkommen til at skrive en PM, hvis du vil vide mere om dette setup...

Min erfaring er dog at uanset om udviklingen sker i DK eller f.eks. Indien, så vil udvikling af et helt nyt økonomisystem være noget som koster kassen.. 

Alt efter pengepung og ambtionsniveau, kunne du også overveje om din gode idé med fordel kan udvikles til nogle af de eksisterende økonomisystemer - lige fra e-conomic til C5 osv....

Omkring partnerskaber - jeg har gode erfaringer med at have en partner - men hvis han//hun ikke bidrager med noget væsentligt ift. til din forretningsidé så skal du måske være forsigtig med gøre ham til partner - og alternativt kunne du overveje en model, hvor han får en mindre del af selskabet med en option til at købe sig ind i mere, hvis han bidrager positivt?

Det tror jeg, jeg ville gøre, hvis jeg var dig!

Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Reitoft:

Mit firma sourcer i Indien og har gode erfaringer med det - faktisk så gode at vi nu repræsenterer firmaet som hedder RadixWeb i hele Norden. Du er velkommen til at skrive en PM, hvis du vil vide mere om dette setup...

Min erfaring er dog at uanset om udviklingen sker i DK eller f.eks. Indien, så vil udvikling af et helt nyt økonomisystem være noget som koster kassen.. 

Alt efter pengepung og ambtionsniveau, kunne du også overveje om din gode idé med fordel kan udvikles til nogle af de eksisterende økonomisystemer - lige fra e-conomic til C5 osv....

Omkring partnerskaber - jeg har gode erfaringer med at have en partner - men hvis han//hun ikke bidrager med noget væsentligt ift. til din forretningsidé så skal du måske være forsigtig med gøre ham til partner - og alternativt kunne du overveje en model, hvor han får en mindre del af selskabet med en option til at købe sig ind i mere, hvis han bidrager positivt?

Det tror jeg, jeg ville gøre, hvis jeg var dig!

Morten

Sender dig lige en PM, når jeg er hjemme fra ferie :)

Hvis jeg udvikler det til de eksisterende programmer, vil det ikke have det samme potentiale og vil ikke kunne give det samme. Da det skal være abonnementet som skal lønne sig til et overskud på den lange bane og det jeg gerne vil, er at have en virksomhed som har en abonnement løsning og der kommer noget fast indkomst ;)

Det lyder som en fin måde, at prøve sin partner af :) 

Har i andre imput? Kunne f.eks. udvikle det som moduller til de andre regnskabsprogrammer, men ville kun kunne give engangsbeløb. 

Mvh Lasse 

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad gør jeg så nu?
Hvad skal undersøges?
Skal jeg lave en forretningsplan og nogle budgetter?
Skal vel også finde ud af hvem der kan udvikle det eller finde nogle mulige partner?

Hvad gør jeg nu, for at komme videre?

Mvh Lasse 

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse,

Jeg har tidligere linket til http://www.boardofinnovation.com, som har nogle fede idéer og gratis værktøj til at se forretningsmodeller - og også eksempler på modeller fra det virkelige liv.. :-)

Men det er jo svært præcist at sige hvad du skal, når det trods alt er begrænset, hvad vi ved - andet end at du vil lave et nyt regnskabsprogram.. :-)

Men forretningsplanen er jo et godt sted og den dækker normalt det meste... herunder:

- budgetter
- SWOT
- Konkurrenter
- egne resurser
- Finansiering
- osv...

God fornøjelse...

Jeg har i præsentation af et projekt jeg arbejder på - brugt de modeller, som der er i linket herover...

selvom 'præsentationen' er lidt out datet lige nu - kan du se den her...http://www.youtube.com/watch?v=Xe6e6mphONw

/Morten 

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv www.elance.com der kan du finde nogle billige og dygtige udviklere.

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil lige få min idé på papir, om ikke andet så i en kort udgave og så kan jeg forsøge at finde nogle udvikler :-) Vil tage du kig remydk ;-)

Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Et regnskabsprogram lyder som en tung ting at starte på :-). Successfulde danskere har gjort dette tidligere (fx. Damgaard brødrerne) men det er altså noget som koster kassen. Så medmindre du ligger inde med DKK 10 millioner du kan investere i udvikling, så tror jeg der er langt i mål. Husk på at alle dine konkurrenter er store internationale spillere som har postet tusindevis af udviklingstimer i deres respektive programmer. Og så meget nyt er der vel ikke sket indenfor regnskabspraksis siden C5, Dynamics eller Navision så dagens lys?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)