Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Patent i Danmark

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jun 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej....

Nogen herinde, der ved hvordan man kan omgås et patent i DK.
Må jeg starte firma i Sverige, og så sælge mit produkt til alle andre lande end lige DK?

Eller kan jeg evt. oprette et datterselskab i Sverige, hvorfra tingene sælges, og så have tingene samlet i DK?

Venlig Hilsen
Pernille

The future belongs to those who believe in the beauty af their dreams.....

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis der ikke er udstukket noget patent på produktet i Sverige og du altså derfor kan producere lovligt der. Så har du så vidt jeg er informeret ret til at sælge det givne produkt i hele EØS området og altså også i Danmark. Og givetvis også resten af verden hvis der ikke er patent andre steder.

Men bare for at være på den sikre side, ville det så ikke være smartere at indgå et samarbejde med dem som nu engang oprindeligt har patentet?
Både af hensyn til konkurrencen og af hvad der nu måtte være at moralske og juridiske årsager?

Mvh Peder

Tilmeldt 18. Jun 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peder,

Tak for svaret omkring patentet.

Dit forslag omkring et samarbejde ville jo selvfølgelig være oplagt, men det er jeg op ingen måde interesseret i, da virksomheden er så forskellig fra det som mit firma skal stå for.

Mvh. Pernille

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Det jeg mente var at du evt. kunne producere på en royalty aftale. Det ville nok være lidt nemmere at skulle afgive nogle få procent af produktionsomkostningerne til patentholderen end at stable en produktion op i Sverige, plus det at transportomkostningerne nok hurtigt ville kunne æde besparelse.

Og såfremt du helt legalt kan producere i Sverige (det kan godt være at der skal en advokat ind over lige kort, jeg er trods alt ikke jurist :) og derefter sælge i Danmark kan det vel også kun være i deres interesse at de får lidt ud af den øgede konkurrence.


Mvh Peder
Tilmeldt 18. Jun 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Det var smart. Den tanke havde jeg slet ikke. Og det drejer sig nemlig kun om 2 år, men hellere komme igang med det samme end at venter.

Firmaet har licens til at fremstille produktet, så den mulighed vil da undersøge.

Mvh Pernille
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)