Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dankort- og mobilbetaling

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

 

Er det muligt at lave en kort- og mobilbetalingsløsning, hvis folk skal have adgang til et dokument?

De skal altså betale 10, 20, 100 kr. for at få adgang til et dokument(PDF), som de så downloader.

 

Eller kan man lave det samme, bare hvor man få adgang til en bestemt hjemmeside, hvor dokumentet er?

Man betaler altså et beløb og få derefter ubegrænset adgang til fx. et flashmagasin?

 

Links, nogen der kan hjælpe?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har lavet en del af den systemer og folk bliver som regel skuffede over at de får langt under halvdelen ud af pengene for SMS''en så det skal du regne i dine priser. F.eks. tage 50kr via SMS men kun 20kr via Dankort.

Jeg vil anbefale dig at lave det som en PDF folk kan hente så føler de ligesom at de reelt har fået noget for pengene, hvis de bare får adgang til at se en ny hjemmeside føler de sig fuppet. En PDF er jo et "rigtigt" dokument, det er ihvertfald sådan dem jeg har snakket med om det vurderer det.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 18-06-2007 12:04:06
Forfatter: mcsolutions
Jeg har lavet en del af den systemer og folk bliver som regel skuffede over at de får langt under halvdelen ud af pengene for SMS''en så det skal du regne i dine priser. F.eks. tage 50kr via SMS men kun 20kr via Dankort.

Jeg vil anbefale dig at lave det som en PDF folk kan hente så føler de ligesom at de reelt har fået noget for pengene, hvis de bare får adgang til at se en ny hjemmeside føler de sig fuppet. En PDF er jo et ''rigtigt'' dokument, det er ihvertfald sådan dem jeg har snakket med om det vurderer det.



Ja, korrekt er mobilen generelt et rigtig dårligt betalingsmiddel (men egner sig derudover meget godt til andre markedsføringsformer). En almindelig pdf-fil er løsningen, men den vil nok højst sandsynligt ryge til download et andet sted, eller blive sendt videre til venner og bekendte.

Kig i stedet for på Adobe Digitals Edition, som Martin Thorborg bruger til den fulde version af E-pusher. Jeg syntes at det virker rigtig godt, læs selv mere her: http://labs.adobe.com/technologies/digitaleditions/


// Jesper Skov

 

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikkel,

 

Har du nogle links til firmaer der tilbyder opsætning af begge dele?

Gør du selv?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Altså vi kan da lave begge dele, ved ikke lige hvem jeg ellers skulle anbefale. Du kan se min virksomhed på http://mc-solutions.dk

SMS Løsningen kan http://mobilemarketing.dk rimelig sikkert hjælpe dig med. Ved ikke om de har et modul eller du selv skal programmere det.

Mht Dankort kan jeg anbefale scannet.dk''s betalingsmodul som jeg selv har en del erfaring med.

Det som Jesper siger med at filen ryger op til download har jeg en teori om hvordan man løser, en teori som jeg dog ikke har afprøvet endnu.

Afh af kompleksiteten af pdf''en vil det være relativt nemt at lave et script der i forbindelse med download skriver på forsiden af bogen "Kære Mikkel C.M.Christensen, Arvikavej 11, 809, 7800 Skive, vi takker dem meget for at have købt denne E-Bog, der er gået mange timer og slid med at lave den så vi håber du vil nyde den ligeså meget som vi har nydt at skrive den, og vi beder samtidig til at du ikke deler ebogen med andre."

Så taler du til folks samvitighed og du sikrer dig at hvis du finder den på et download site så ved du hvem der har lagt den op :)

En anden mulighed for stiltiende at acceptere kopiering af ebogen og udnytte den virale markedsføringseffekt.

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej begge,

 

Det drejer sig om Young Inc. - Jeg undersøger mulighederne for at vi kan tage et minimalt beløb for at læse den online udgave.

Hvis I besøger www.younginc.dk, kan i trykke jer videre til den online udgave. Dotminded har lavet flashversionen, og den ligger på deres server. Er der nogle der har forslag til at løse dette?

 

Grundet til at jeg også ønsker at undersøge mulighederne for sms betaling er, at en del af vores målgruppe er under 18 år - De har altså ikke dankort/visa.

 

 

Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi kigger også lige med.

- Vi kunne sikkert have lyst til et system hvor man eksempelvis kan tilmelde sig et kursus, via SMS. Det er jo let; og så går det over ens telefonregning! Og vil man lade sit firma betale, kan man jo bruge firma tlf. hvis det var det osv.
Hvad er der af gebyr m.v. hvis man eksempelvis har en kursus man sælger for DKK 1.000,- eller DKK 5.000,-
Måske der er max beløb på SMS salg?

- Og er der nogen der ved om SMS salg er omfattet af "salg via internettet salgsbetingelser" (Mere for hvilke betingelser vi skal være opmærksomme på er gældende for sådan et SMS salg?)

(Håber det er i orden vi lige tilførte dialogen et par ting mere).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Max. beløb ved betaling over tillægstakseret SMS er normalt 75 kr. ved salg og normalt 150 kr. ved almennyttige indsamlinger og det garanteres heller ikke at det er alle beløb indenfor de grænser der kan opkræves. F.eks. er det ikke garanteret at man kan opkræve 32 kr.

 

Sælger du noget til 10 kr. så kan du regne med at det nok bliver fordelt som følgende:

SKAT tager 25% = 2 kr.

Teleselskabet tager 25% = 2 kr.

SMS gateway selskabet tager 20% = 1,60 kr.

Du får resten = 4,40 kr.

 

Så betaling over mobilregningen er altså ikke ligefrem det billigste for content provideren 

 

Og hvis man vil give penge til nødhjælp, så bør man nok anvende et andet betalingsmiddel end mobilregningen for at få mest nødhjælp for pengene.

 

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
I det her tilfælde er det dog en nødvendighed, da en del af målgruppen er under 18 år - De har altså ikke Dankort.

 

Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Nikolaj,

Prøv evt. at kigge på: www.dansms.dk - har selv lige lavet en SMS løsning for en kunde via dem og de kan de ting du nævner. Jeg vil dog give alle andre ret i at det ikke er perfekt som betalingsmiddel, men som beskrevet ovenfor, tager du blot mere for ydelsen (det overtakserede beløb). F.eks. på Dating.dk tog de 30 kr. per måned (hvis man forudbetalte for ½ år via betalingskort). Hvis man betalte via SMS fik man kun adgang til 10 dage, for samme beløb! Men du skal regne med at splittet er 60/40, hvor du får 60% af det overtakserede beløb (og herefter kommer omkostningen til SMS''en).

Mvh.
Thomas 



Side 1 ud af 1 (10 indlæg)