Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Træt af PBS, frem med alternativerne...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer og godt nyt år,

Nogen har måske læst lidt om vores kamp med PBS i en anden tråd herinde. I den forbindelse har vi nu trillet tommelfingrer julen over uden at kunne få et simpelt kvæk tilbage på vores ellers rimelig simple henvendelser til PBS, der blev sendt den 19. december.

Da vi samtidig brygger på en lidt mere international udgave af eBrev til senere på året er det lidt gået op for mig at det vist ikke kan betale sig at spilde specielt meget mere tid på PBS, hvis det tager dem 14 dage at vende tilbage på en simpel henvendelse. Så kan vi lige så godt kigge efter en mere international samlet løsning.

Det er ikke pinedød vigtigt for os at kunne modtage dankort (vores ting er målrettet erhvervsdrivende, der også ofte har et visa, mastercard eller lignende internationale kort), så jeg spekulerer lidt på hvilke muligheder er for at komme uden om PBS, når Dankortet ikke længere er et krav, men derimod kun de internationale forretningskort.

Så hvilke andre modeller kunne man forestille sig for at modtage betaling online enkelt og til at integrere ind i eget udviklet software, uden det er nødvendigt med en PBS aftale?

Der er selvfølgelig Paypal-modellen, der dog har et knap så pænt omdømme hvad angår det med at udbetale penge m.v., hvilket ville være rart at undgå. Men kan nogen anbefale andre udenlandske betalingsudbydere og hvordan det i så fald vil fungere i henhold til dansk lovgivning?

Hvad er jeres erfaring med priser, service m.v. hvis nogen af jer har prøvet det før?

Det er vigtigt for os at vi kan kommunikere via et fornuftigt API, der gør at vores eksisterende frontend m.v. kan integreres ind i det, uden at skulle omkring besværlige redirect sider og lignende hvis muligt.
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har hørt en del godt om Worldpay, http://www.worldpay.com/, gennem tiderne. Så vidt jeg ved lever de op til de krav du stiller, jeg har dog ikke selv nogen erfaringer med dem.
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Worldpay har jeg også lige fået anbefalet af en god bekendt (på en IRC kanal), men kan forstå det afhænger meget af beløbenes størrelse hvilken model der er bedst.

Jeg har fået en lille lektion af ham om forskellige problemstillinger, så nu er jeg da blevet så meget klogere på at det godt kan være vi skrotter PBS for manglende kundeservice og så benytter et par andre modeller i stedet og prøver dem af først.
Tilmeldt 3. Sep 05
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 04:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan også anbefale http://www.forcetronix.com - de fungerer efter samme model som Worldpay, men de har kontor i Fredericia, så supporten er altid i nærheden..
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oscar

Tag fat i Henrik Sørensen, han ved meget om det.

Dbh Martin
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oscar,

Det er måske en ret banal betalingsmetode, men en almindelig bankoverførsel er nu heller ikke så tosset
 
Bl.a. DK Hostmaster sender også altid betalingsstrengen fra FI-kort (indbetalingskort) i deres opkrævninger. Det virker også udemærket. Strengen kan du iøvrigt lave et script der automatisk genererer...
 
Disse to alternativer dækker vist ret godt de danske betalere som ikke har internationalt betalingskort. Jeg tror dog at langt de fleste virksomheder minimum har VISA.
 
mvh Carsten
 
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/2/2006 8:47:30 AM
Forfatter: Carsten Jacobsen

Hej Oscar,



Det er måske en ret banal betalingsmetode, men en almindelig bankoverførsel er nu heller ikke så tosset




Bl.a. DK Hostmaster sender også altid betalingsstrengen fra FI-kort (indbetalingskort) i deres opkrævninger. Det virker også udemærket. Strengen kan du iøvrigt lave et script der automatisk genererer...




Disse to alternativer dækker vist ret godt de danske betalere som ikke har internationalt betalingskort. Jeg tror dog at langt de fleste virksomheder minimum har VISA.





Du har helt ret og hvilket vi også har kørende på systemet som en mulighed. problemet har været at PBS reelt mente at uanset hvilken betalingsmetode vi brugte så brød vi loven med det vi modtog penge for. Derfor har vi måtte holde igen med alt i tilfælde af at de havde ret. Det ser dog heldigvis ikke sådan ud, så vi fjernede kortbetalingen den 31. december og kører nu på ren kontooverførsel og fi-numrer her i starten.

Vi skal dog stadig have fundet en udenlandsk betalingsmodel (SWIFT/IBAN som udgangspunkt) der også kan håndtere kortbetaling.
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/2/2006 8:11:57 AM
Forfatter: Martin Thorborg

Hej Oscar



Tag fat i Henrik Sørensen, han ved meget om det.


Dbh Martin


Hej Martin,

Det tror jeg at jeg vil gøre. Jeg har vist snart samlet nok spørgsmål m.v. sammen til at jeg en dag hellere må komme ud forbi med et par bajere til jer eller lignende og så pumpe jer begge lidt for info
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skal være så velkommen :-)

Dbh Martin
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)