Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rådgivning om lån til investering

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 12. Mar 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Vi har nogle gutter der har udviklet en knippel god ide, samt koncept til et bærdygtig virksomhed

Vores problem er så, at som så mange andre nystarte firmaer,  at vores egenkapital er meget lav. Og vi og mangler kapital nu og her for at virkelig give vores produkt en chance for succes.

Vi står og mangler ca 200000 kr.

Er der nogen der kan fortælle og rådgive om hvordan man kan skaffe disse penge hurtig udover at gå i banken.

Vi har selv tænkt på folkeaktier men hvad er loven der? Eller sælge anparter for imod at købe dem tilbage om 2 år til meget højre kapital?’

Er der nogen der kan hjælpe os

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Horsens
Tilmeldt 12. Mar 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

undskyld jeg spørger men hvad er pm?

det er også det der er problemet vi er lidt bange for at andre skulle kopier vores produkt enden vi har markedsandele, derfor vil vi gerne holde vores kort så tæt ind til kroppen, så lang tid som muligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46547
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pm er personlig besked som findes i Amino
I kommer aldrig nær 200.000 fra investor uden at fortælle noget nær alt

I kan gøre det når I evt finder en interesseret investor og har fortrolighedserklæring, men bare at komme dertil kan kræve åbenhed og de fleste investorer vil ikke underskrive en erklæring da det kan begrænse dem i forhold til andre lignende projekter.
Virkeligheden vil vise, at investorer ikke stjæler ideer som skal udvikles
God vind
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Mar 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svaret :)

Vores tanke var lidt, at på vores hjemme side sælge meget billig andel, vi forpligtet så til at købe dem ud eller ind igen om man vil. efter 2 år.

uanset deres værdi.

men er det lovligt? og hvordan stilles sådan noget op ret juridisk 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46547
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja lovligt er det altid at tage en investor ind nod andel og det er frit for at aftale om han 0% tilbage og taber pengene hvis projektetslår fejl og pengene igen 1 eller 10 gange eller hvad som helst, afhængigt af hvor godt det går.
Det er også lovligt at behandle investorer forskelligt, nogle som a prioritet der får penge fra første profit krone, og andre der får senere, eller først får pengene igen + f.eks 25% og derefter er på f.eks 5% af overskuddet år 1 og 2 og derefter 0 eller 1% eller hvad man vil.

Det afgørende er, at projektet skal virke spændende nok til at nogen vil "lege" med og hitte en plan og en prognose, der kan overbevise investor om, at der er god relation mellem den risiko han løber for at tabe eller bare gå 0, og så den mulighed han har for kort og langsigtet gevinst.
I vil også kunne opleve stor forskel i hvilke krav investorer stiller til selv at være involveret og kontrollerende og til evt at kræve evig/langtids medejerskab af projektet.

Hvis jeg skal råde, så skal i finde lidt modeller og evt teste herinde, men godt svar vil kræve at man kender projektet og mulighederne lidt. Så bør I nok ha en jurist til at formulere en egentlig aftale
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu kan jeg ikke undgå at pege på Amino Kapital, der er 66 investorer at vælge imellem.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Køge
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

 

Findes der en tommelfingerregel for hvordan en rente på 5 mill. er pt. hvis man f.eks står med to velkørende eksisterende selskaber man ønsker at fusionerer og man ønsker at udkøbe en passiv partner. ( Tænkt eksempel ;-) )

/Bo

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46547
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Bo Brinkmann:
Findes der en tommelfingerregel for hvordan en rente på 5 mill. er pt. hvis man f.eks står med to velkørende eksisterende selskaber man ønsker at fusionerer og man ønsker at udkøbe en passiv partner.
Forstår det lidt som du spørger om der er regel for hvordan man vurderer virksomheden (rente er jeg ikke med på vor køber du en ud skal han vel ikke ha rente men en pris for andelen)

Det gør der faktisk ikke, for det afhænger af virksomhedstypen og meget andet. En webshop har helt sine egne måder at blive beregnet på (og dem kan jeg ikke) en almindelig kørende forretning ex en tømrevirksomhed eller lignende, vil man ofte kunne vurdere ud fra omsætningen, ex gennemsnit seneste 3 år gange 5 (og her kan du jo tale om rente faktisk, for det betyder at køber får sin investering ind på 5 år = 20%) men den faktor 5 afhænger meget af stabiliteten og udviklingen og de fleste sælgere vil altid se på, om de kan få betalt for de fremtidige stigninger, med forventninger om, at der vil være organisk vækst i indtjeningen på et eller andet tosset tal - hvilket køber så i sagens natur skal betvivle, og desuden er det jo hans indsats som vil være afgørende for at den vækst kommer, så det korte svar burde nok desværre være:

Nej ingen rigtig god tommelfingerregel - men virksomhedsmæglere - og en del advokater, kan ud fra regnskaber godt komme med rimeligt forslag

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Køge
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker mere på hvilken rente man skal betale for et lån på 5 mill, hvis der er tale om et rent lån fra en investor og denne ikke tilbydes anparter. På den måde kan en tidligere anpartershaver udkøbes og derfor "spares" årligt udbytte

 

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)