Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fået tilbudt agentur, søger hjælp og input!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået tilbudt at overtage et agentur/distribution i DK. Det er noget jeg måske kunne være interesseret i, men jeg ved ærlig talt ikke helt hvad det indebærer.

Jeg ved naturligvis at det er en mulighed for at opbygge et brand i DK, og at der vil ligge meget salgsarbejde i det osv.

Men hvad er der ellers?

Vil man have forpligtelser overfor selskabet?

Hvilke opgaver (udover salgsarbejde) vil der være forbundet med et agentur?

Har I erfaring med at man skal betale for det? I givet fald hvilken størrelsesorden. Kan ikke rigtig komme ind på nærmere detaljer, men der er tale om et brand som er nærmest ikke eksisterende og vil være oppe imod 4-5-6 rigtige store brands som i forvejen dominerer markedet. Derfor ligger der en stor opgave forude for at det skal blive til en succes, men til gengæld er det så en chance for en større succes og profit.

Ja, hvis I har andet info der er rigtig godt at vide, så vil jeg sætte pris på det. Ting man skal være opmærksomme på, realistiske målsætninger etc.

På forhånd tak.

Fra Århus
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 167
Fra  Illux.dk Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok nødvendigt, at du skriver lidt flere detaljer. Der er jo stor forskel på om det er industrimaskiner til flere millioner eller en ny type sodavand du vil lanchere.

Info der kunne være brugbart og som jeg ikke tænker kan afsløre din ide er blandt andet følgende.

- Er det B2B eller B2C salg?
- Hvilket prisleje ligger produktet i?
- Fra hvilken verdensdel skal du importerer fra?
- Hvad er salgskanalen fra dig og ud til slutbrugeren. Er det webshop, detailbutikker, opsøgende salg....
- Hvor stor er produktet/brandet i andre lande?

Venlig hilsen Nees - Business Development Engineer Medejer af Illux A/S, Elefantprint.dk og AntHouse Production.

Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig!

- Er det B2B eller B2C salg?

Produktet er målrettet consumermarkedet

- Hvilket prisleje ligger produktet i?

Nu er der en del produkter, men de primære produkter ligger i prisleje fra 400 - 1.000 kr.

- Fra hvilken verdensdel skal du importerer fra?

EU

- Hvad er salgskanalen fra dig og ud til slutbrugeren. Er det webshop, detailbutikker, opsøgende salg....

Detailbutikker og webshop, men med den nuværende udvikling vil det nok primært være via webshop

- Hvor stor er produktet/brandet i andre lande?

Ikke særligt udbredt i andre lande end deres hovedmarked. Og selv på deres hovedmarked vil jeg vurdere at de er små spillere. Der er som sagt 5-6 store spillere som dominerer markedet. Derudover er en masse medium brands. Derefter kommer dette brand jeg er blevet tilbudt.

Der er tale om sportsudstyr.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)