Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg konverterer 10 % - Skal jeg skrive en bog?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

NEJ, jeg vil ikke skrive en bog - Jeg har så rigelig hjælp i den glimrende bog "Konverteringskarma" af Morten Vadskær - Faktisk er jeg kun nået til light versionen, men så snart jeg er færdig med light - Så skal der mere kød på!

Den bedste måde at optimere sin forretning er at forstå ens kunder og de mekanismer/tal vi opnår. Jeg kan forstå at 9 % er et meget højt konverteringstal - nu vil jeg gerne have Jeres hjælp til at forstå hvordan jeg kan opnå 10 % uden splittests, grønne knapper mm?

Jeg bliver nødt til at smide nogle tal på bordet for at få kvalitetssvar er jeg klar over.

Jeg har de seneste 32 dage haft 6650 (208 pr dag) besøgende og jeg har haft 664 salg (20,75 pr dag) og fået 145 nye kunder (4,5 pr. dag)

Jeg tror ikke at jeg opnår denne høje konverteringsprocent pga min sides design og brugervenlighed, forhåbentlig trækker det ikke alt for meget ned, men snarere fordi jeg har en trofast kundeskare samt en hel del der kommer til pga "word of mouth" altså mine tilfredse kunder der fortæller andre potentielle kunder om os!

Jeg sælger Hunde og kattefoder og udstyr i en webshop i Dubai - Jeg var den første og er klart den største men har for nyligt fået nye konkurrenter der er blevet inspirerede Hmm

Nu er mit spørgsmål til Jer - Skal jeg investere i hjælp og tiltrække mere organisk trafik (Jeg er i øvrigt den eneste der har Google adwords af websites´ne hernede) eller skal jeg "bare" fortsætte som jeg gør? Spørgsmålet er reelt hvor meget ekstra trafik der kan hentes? Jeg ved at det er helt absurd ikke at snakke om SEO når man har en webshop, men jeg har faktisk indtryk af at størstedelen af vores kunder benytter mine services pga vores gode rygte, pga gratis og fejlfrie leveringer til døren. Ikke så meget pga de har fundet os via en organisk søgning. På den anden side så får jeg 4-5 nye kunder hver dag

Det er lidt mit indtryk at markedet er så nyt hernede at folk faktisk ikke søger efter vores type af produkter online - de regner simpelthen ikke med at det findes - derfor har vi stor succes med at deltage i "Fairs/markeder" idet folk så kommer til at kende os.

Tallene kan vel også tolkes som om at markedet er sultent og kaster sig over "hvadsomhelst" - og er det korrekt så skal jeg jo gøre ALT for at tiltrække trafik...

Fra Borre
Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Gundersen IT Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Jørgensen:
Spørgsmålet er reelt hvor meget ekstra trafik der kan hentes? Jeg ved at det er helt absurd ikke at snakke om SEO når man har en webshop, men jeg har faktisk indtryk af at størstedelen af vores kunder benytter mine services pga vores gode rygte, pga gratis og fejlfrie leveringer til døren. Ikke så meget pga de har fundet os via en organisk søgning.

Til dit spørgsmål om hvor meget trafik der kan hentes, vil jeg da foreslå dig at tage et kig på Googles Adwords Keyword tool. Der kan du se hvor mange der søger efter de nægleord som du gerne vil findes på, f.eks. hundefoder, kattefoder etc. Det kan give dig et klart billede af om folk egentlig søger efter disse ting online i Dubai.

Du skriver at du 'har indtryk af' at størstedelen af jeres kunder ikke kommer fra organiske søgninger. Mavefornemmelser kan være rigtig farlige, få fat i nogle konkrete tal. Du har vel statistik på din webshop så du kan se trafikkilderne til din webshop? Der vil du kunne se hvor folk kommer fra, og hvis de kommer fra søgemaskinerne, hvilke søgesætninger dine brugere har skrevet.

Hvis ikke du har statistik på din webshop, eller du ikke kan se trafikkilder i din nuværende statistikløsning, så overvej at sætte Google Analytics ind på din side. Det er gratis og utrolig enkelt at smide på, og du får brugbare data med det samme.

Freelance .NET programmør. Se profil for mere info. - Leder du efter en online Engelsk Dansk ordbog?

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders. Tillykke med det, det er da super flot :)

Der jo mange faktorer der kan spille ind, har du et link til din side?

Vil opfordre dig til at gå igang med at split teste for du kan aldrig vide om du kan konvertere endnu flere ved små tweaks.

Hvis det er så nyt så det bare et spørgsmål om tid inden der er god konkurrence og det er blevet udbredt på nettet dernede.

Så det med at være dygtigst og fået størst branding kendskab i folks øjne.

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)