Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omkostninger ved start af rejsebureau?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Jeg er lige hjemvendt efter 2 ugers ferie i Alanya hvor jeg var oppe og besøge et hotel jeg tidligere har boet på.
Det er et lille hotel med kun 2 stjerner, og det er ikke længere tilknyttet noget rejsebureau. Derfor har de stort set heller ikke haft nogen besøgende denne sommer, og mens jeg besøgte dem var der ikke et eneste værelse der var optaget.
De var selvfølgelig desperate efter at få nogle kunder og få nogle penge i kassen.

Jeg begyndte så at lege lidt med ideen om at lave en aftale med dem og med et flyselskab og derved starte et lille lavpris rejsebureau.
Men hvad vil der i så fald være at tage hensyn til, samt omkostninger o.lign.? For jeg kunne forestille mig at der var lidt mere i det, end blot at lave en aftale med hotellet samt et flyselskab.

/Morten :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal vist smide 300K til myndighederne som en slags garanti/sikkerhed for dine kunder

Fra Aarhus
Tilmeldt 14. Jan 07
Indlæg ialt: 98
Fra  Laros A/S Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal i hvert fald i første omgang have en bankgaranti på kr. 300.000, som skal stilles overfor Rejsegarantifonden. Dette skal sikre, at du ikke går konkurs, så dine kunder ikke betaler til et rejseselskab, der slet ikke har råd til at sende dem af sted...

 

Ellers markedsføring, kontor, bogføring, guide(?) osv...

Fra Odense
Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene. Jeg tænkte nok at der var noget der skulle stoppe det lille sjove eksperiment :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 14. Jan 07
Indlæg ialt: 98
Fra  Laros A/S Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe ja, men der har jo også historisk set været nogle  - lidt for grådige - rejsekonger, der gik konkurs.

Nå, men du kunne jo overveje, at du - f.eks. bare i opstarsperioden - kun sælger hotelopholdene. Og så må gæsterne selv sørge for flybilletterne. På den måde sælger du ikke pakke-rejser og er dermed ikke omfattet af kravet om at være medlem af rejsegarantifonden...

Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 941
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lige blevet uddannet inden for rejsebranchen, og det er jo en fantastisk branche!.

Man kunne jo lave en form for formidlingsaftale.

Vi har fx lige været på ferie i Spanien, vi havde lejet en penthouse lejlighed privat, vi stod selv for køb af flybilleterne.

Du skal se om du på en eller anden måde kan få det strikket så det ikke hedder en "pakkerejse" så kan du godt komme i en del klammeri med rejsepakkeloven, da hotellet har få stjerner og danskerne ikke er klar over at der er væsentlig forskel på et dansk 2 stjernet og et tyrkisk.

Thomas

Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan heller ikke blot lave en aftale med et flyselskab, da du skal have IATA-licens for at udstede billetter - disse kan dog købes via et andet rejsebureau (der er mindst to store underleverandører af flybilletter i Danmark).

Alternativt kan du lave et rejsebureau, som er "beskyttet" af et etableret rejsebureau, men det kræver en del tillid fra deres side.

Lavprisbureauer har dog meget lille avance, og gæsterne er kun endnu mere sure, så de kan ofte trække en masse penge hjem på erstatninger.

Hilsen, Robert

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske man kunne takle det på en anden måde:

Du laver en aftale med hotellet, så du får 10% af hvad du får solgt af ophold til dem

Skriver dig op på en af flybillet siderne og får penge for salg der.

Så er det bare en side hvor du beskriver hvad folk skal gøre. Så er du i gang.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carl,

Det er så et affilate-løsning, men det kan være en god måde at komme igang, samt lave et reality feasibility study helt gratis.

Den bedste måde at tjene penge på lavprisrejser er at købe x antal hotelværelser og samme antal flysæder. Det kaldes allotment og kan arrangeres på forskellig vis og betingelser.

Så vidt jeg husker, så kræver rejsebureauforeningen, at man mindst har en avance på 10%. Eller også er det garantifonden - huske det ikke mere. Det er før administration etc, så vidt jeg husker.

Men der skal jo så en del rejser til, især hvis man realt har købt x antal værelser og sæder, og i så fald vil flyselskabet også gerne have en stor garanti, så nu nærmer vi os en halv million.

Fordelen kan dog ofte være, at man får et vist cash flow, da kunderne betaler x antal dage før, at man selv skal betale.

Det er samme mekanisme, som vi ser, når rejsebureauer tilfældigvis går konkurs lige før højsæsonnen, mens de har stort cash flow.

Hilsen, Robert

Tilmeldt 2. Oct 11
Indlæg ialt: 228
Fra  Tjek Danmark Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi håber indenfor kort fremtid at kunne vise rejsebureauer fra Danmark på www.tjekdanmark.dk

Det er måske en mulighed for jer når rejsebureauet skal markedsføres. ;)

Find oplevelser, spisesteder, ferieophold og rejsebureauer i Danmark. Tjek alle oplevelserne her Oplevelser

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)