Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan kreditorer tage børnenes penge?

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kom her på Amino kontoret til at diskutere sagen, hvor Damgårds børn har fået taget deres opsparing.
Hvis man opretter to helt almindelige opsparinger til sine børn i deres navn, altså ikke på en dessideret børnopsparing og man hvert år f.eks. indsætter 10.000 kr.
Går jeg så på røven, kan Skat eller kreditorer så komme efter de penge?

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan de vel kun, hvis man bagudrettet (er det ikke to år?) har forfordelt sine børn med opsparing frem at betale sine kreditorer?

Hilsen, Robert

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis vi taler om børn under 18 år tror jeg næppe disse penge kan røres, uanset hvilke type konti art m.m. vi taler om.

Er det børn over 18 år tror jeg sagen stiller sig anderledes, og kan nok kreditor forføl.gelses

På "samme måde" tror jeg hellere ikke, at hvis der var indsat på en pensionskonto at disse kan kreditorforfølgelses.

I disse sondringer tror jeg det er ligegyldig om det er priviligerede kreditorer (Skat m.m.) eller simple kreditorer vareleverandører m.m.

Spændende at høre nogle juridiske eksperter omkring dete. Wink

Men hvis jura er logisk, retfærdigt m.m. synes jeg ovenstående skal være gældende. Ellers må vi forsøge os hos vore "dygtige politiker". dIsse er nok lige optaget af dagpenteretten, herunder at de selv er sikret i 4 år, når nogle af dem får brug for støtten, som langtidsledige. Dette havde en tidligere jusitsminister ved navn Bjørn Westh (S), Frode Nøhr (CD) m.fl. brug med det var noget helt andet.

Wink  Lovgivning skal jo også laves under hensyntagen til at det ikke rammer politikernes egne lommer.

Ib Abildgaard

Råd & Mal 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46541
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Venter spændt på et rigtigt svar fra en jurist, men føler selv, at hvis det er børn undet 18 og konti man selv 100% kan styre og bruge, så burde det være omfattet af det kreditorerne kan gøre krav i. Man skal i alle fald nok huske officielt gavebrev, og børneopsparinger har vel idag et ret lavt maksimum, ser der ligger vel ingen stor mulighed for at bringe penge i sikkerhed
Børn over 18 kan man vel givet tildele gavemaksimum
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

føler selv, at hvis det er børn undet 18 og konti man selv 100% kan styre og bruge, så burde det være omfattet af det kreditorerne kan gøre krav i

Dvs. du mener at hvis mine børn har penge på deres konti, og disse er tilknyttet min webbank, at kreditorer så skulle kunne gøre krav i pengene på deres private konti, samt opsparing ?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:

Venter spændt på et rigtigt svar fra en jurist, men føler selv, at hvis det er børn undet 18 og konti man selv 100% kan styre og bruge, så burde det være omfattet af det kreditorerne kan gøre krav i. Man skal i alle fald nok huske officielt gavebrev, og børneopsparinger har vel idag et ret lavt maksimum, ser der ligger vel ingen stor mulighed for at bringe penge i sikkerhed
Børn over 18 kan man vel givet tildele gavemaksimum
Vh



Det er faktisk også det folk på kontoret her mener og det er jeg rystet over at høre.
Jeg har netop løbende lavet opsparinger til mine børn, der skal sikre dem hvis noget går galt.
Men hvis en kredtor bare kan hente de penge, så er jeg jo lige vidt.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Koludabyg:
Dvs. du mener at hvis mine børn har penge på deres konti, og disse er tilknyttet min webbank, at kreditorer så skulle kunne gøre krav i pengene på deres private konti, samt opsparing ?

En interessant "detalje".

Hvis det er korrekt bør der laves en lovændring.

Omvendt kan jeg også se "problemer" i at den kommende "tæt ved" fallent kunne udnytte børn under 18 års konti til "kreditorly".

Mig bekendt kan en tidligere fallent oprette f.esk. et ApS i et barns navn. Denne disposition vel også for at beskytte sig ?

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Det er faktisk også det folk på kontoret her mener og det er jeg rystet over at høre.
Jeg har netop løbende lavet opsparinger til mine børn, der skal sikre dem hvis noget går galt.
Men hvis en kredtor bare kan hente de penge, så er jeg jo lige vidt.

Hvis det er rigtigt er jeg også rystet. Men den tror jeg ikke på. De må bl.a. nyde beskyttelse i retsplejloven, og også spm om god og ond tro m.m.

I særdeleshed i lyset af at det kan ikke være rigtigt at børns skal betale for deres forældres "tåbeligheder" - Undskyld Thorborg.

God sommer

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Omvendt kan jeg også se "problemer" i at den kommende "tæt ved" fallent kunne udnytte børn under 18 års konti til "kreditorly"

Ja, også alligevel ikke, da der er netop er fastsat en grænse på 3000,- pr. forældre pr. år, når vi snakker opsparinger.

Af hensyn til selskab i barns navn, så er dette vel ikke sådan lige muligt ved mindre børn.

Fra Århus
Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 129
Fra  www.Trendfighter.dk Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik oplyst af en bekendt at man højst kan indsætte 3000dkk på deres opsparinskonto hvis det passer er det helt ude i hampen synes jeg 

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)