Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vurdering af aktiver ifm. nedlukning af virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Da jeg skal til at starte studie nu her til september har jeg besluttet mig for at lukke min enkeltmandsvirksomhed, da jeg ikke får tid til at have aktivitet i virksomheden i den næste lange stykke tid.

Jeg har en computer der har været købt og straksafskrevet i 2012 og brugt til softwareudvikling som skal overføres til privat. Den skal jo så vurderes så den kan sælges til markedspris.

Har I nogle bud på hvem man kan få til at give en vurdering på sådan en?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Der du købte den måske, eller finde noget tilsvarende i dba? Print annoncen derfra f.eks, eller ebay? I virkelighedens verden er det jo ikke nemt at sælge it udstyr der er brugt, og 50% var nok højt men jeg ved ikke hvor skats grænse går
Ellers vil skat nok finde -30% rimeligt på et år, husk moms som salgsmoms når du fører den over

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Almindeligvis vil værdiansættelsen skulle ske, som ved salg til en uafhængig part, alternativt kan man i enkelte tilfælde anvende den bogførte værdi. Nu skriver du intet om mærke eller lign. Af pc'eren, eller hvornår den blev anskaffet, så det kan være svært at svare på. Du kan evt. Søge på online salgssteder som dba.dk og guloggratis, hvis der er lign modeller du kan anvende som retningslinier.
Mærket har også en del, at skulle have sagt fx. Macbooks bevarer generelt en relativ høj værdi.

Min personlige rettelinie hedder 3-5 år for edb, afhængig af udstyret (bemærk personlig, ikke skatteretlig). Du kan jo prøve at vurdere pc'ernes værdi ud fra en sådan betragtning og sammenligne denne med hvad der er offentligt tilgængeligt på dba mv. Alternativet må være at gå til en fagmand, som foreslået ovenfor.

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)