Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dømt ude i 5 år?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

 

"Danmark har i dag en af verdens hårdeste konkurslove. Den iværksætter, det ikke lykkes for, men går ned med tab, er dømt ude i fem år. Først derefter må han bruge sin lære til at forsøge igen. Sådan ser vi som samfund på fornyelse, der ender med fiasko. "

 

Er det sandt? Hvis biksen går konkurs, så må man ikke oprette en ny før om 5 år?

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ret forkert formuleret af journalisten vil jeg mene, kigger du på kommentarerne i nyheden fremgår det at han tænker på gældssanering. Måden det er skrevet på i artiklen kan nemt misforstås.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan sagtens åbne selskab dagen efter det forrige er gået konkurs. Jeg ved det, jeg har selv prøvet det (ikke helt en dag - men meget kort tid efter).

Man er ikke rigtig iværksætter hvis man ikke er gået ned med mindst et selskab
Man er ikke rigtige SEO'er før man har fået smidt mindst et website ud af søgemaskinerne (eller som mine gode ved DaveN - 2,5 millioner hehe)

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 23-06-2007 01:19:30 Forfatter: Mikkel deMib: Man er ikke rigtige SEO''er før man har fået smidt mindst et website ud af søgemaskinerne (eller som mine gode ved DaveN - 2,5 millioner hehe)


Her er vist en historie, som trænger til at blive fortalt, Mikkel ;-)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Historien er allerede fortalt. Du har da vist glemt at tune ind på Strikepoint hver mandag, hva'' :)


Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Iøvrigt, historien fra Computerworld er sådan nogenlunde ligeså forvrøvlet som det meste af det de skriver. De blander en hel masse sammen, glemmer en masse vigtige ting, og udlader så noget helt femte af det. Magen til forvrøvlede og uprofessionelle journalistisk skal man satme lede længe efter ... eller nahh, man skal nok bare se i Computerworld igen på mandag hehe
Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ganske rigtigt, som det er nævnt her i tråden, at det ikke er helt korrekt refereret, hvad journalisten skriver i Computerworld. For det første tager det sjældent 2 år for en gældssaneringssag. Det der kan tage 2 år, er en personlig konkurs, hvorunder der også bliver etableret en gældssanering (fagligt kaldt "gældssanering under konkurs"). En egentlig gældssaneringssag skal forsøges afsluttet indenfor 6-10 måneder. Det står der ingen steder, men det er hvad medhjælperne bestræber sig på, og i realiteten er der intet til hinder for, at gældssaneringssagen kan afsluttes efter 4 måneder, som må betragtes som den mindste tidshorisont, på grund af de forskellige fristers udløb. 

Når der herefter er afsagt kendelse om gældssanering (i eksemplet her for en, der har drevet selvstændig virksomhed), vil gælden blive saneret typisk over 3 år, hvis den ikke helt bortfalder - dette er dog yderst sjældent, medmindre man er pensioneret eller ikke har udsigt til at komme i arbejde igen. I denne 3-årige periode er der intet til hinder for, at man kan starte op som iværksætter igen. Man skal blot holde sig for øje, at såfremt ens økonomiske forhold forbedres væsentligt i denne periode, vil det være muligt for en fordringshaver at få genoptaget gældssaneringssagen og evt. få forhøjet den %-del, som skyldneren i henhold til gældssnaeringskendelsen er forpligtet til at afdrage.

Gældssaneringssag kan også under særlige forhold genoptages, såfremt skyldnerens økonomiske forhold forværres væsentligt i afdragsperioden, og dermed få nedsat de %-vise afdrag. Dette forhold kan dog ikke tages i betragtning, hvis de forringede økonomiske forhold skyldes iværksætteri. Det skal være forhold, som man er uden skyld i, såsom sygdom.

Jeg håber disse tråde var svar på dit spørgsmål Casper. Entydigt er svaret - nej, det kan ikke passe :-)



SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 25. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tager lige denne tråd op igen, da det kan være aktuelt for mig!

Jeg skylder ca 700000 efter at have lukket et personligt ejet firma.

Nu har jeg prøvet at læse mig frem til noget om emnet andre steder på nettet. Der får jeg også ud af det, at det tager 5 år.

Jeg sidder desuden lidt og overvejer en ordning med banken, da en gældssanering (ud fra hvad jeg har læst) lyder ret hårdt.

Hvad er det der bliver skrevet om de 3 år?

 

Tilmeldt 25. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Den normale afdragsperiode på fem år afkortes til tre år i gældssaneringssager, som behandles efter de nye regler om gældssanering vedrørende erhvervsmæssig gæld. For at få gældssanering efter disse lempeligere regler vedrørende erhvervsmæssig gæld er det dog en betingelse, at den erhvervsvirksomhed, hvorfra gælden stammer, har været drevet på en måde, som ikke har været uforsvarlig for kreditorerne. Der må således ikke foreligge grovere overtrædelser af bogførings-, skatte- eller afgiftslovgivningen.

Kan de 3 år "kun" opnås ved en konkurs?

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)