Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskrivelse af layout til webshop

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har lavet en beskrivelse af hvem min smykkebiks er og hvad jeg vil have - jeg har tænkt mig at bruge det som oplæg til design outpost. (Men Aminoer er velkommen til at byde ind på det også)



 



Mit engelske er nok lidt rustent, men hvordan lyder dette - giver det et klart billede af hvad jeg er ude efter, uden at give designeren for mange begrænsninger?



 



Jeg har tænkt mig at stille 400$ på højkant - mon det er fair?



 



 



I need a homepage design and a logo for Skagen Smykker(Skagen Jewelry).




We sell handmade jewelry in many price groups, made from many materials from glass- and plasticbeads til gold and silver. We have other products in similar categories, but jewelry is our main product. 




We are located in Skagen, http://www.sailingyachts.com/scandinavia/s_skagen-tip.jpg which is the northernmost town in Denmark and known for a lot of things, for example the Skagen painter; Krøyer, Ancher and more. http://www.dlf.org/evaluering/images/SKAGEN.GIF   

 


It is also known for “Grenen”, the tip of Denmark that has a million visitors a year. Skagen is small and exclusive, the original houses are painted yellow and easily recognizable. We have a lot of fine specialities, among others is “Slagter Munchs Skagen Ham” and “Skagen Design” who makes watches and sunglasses. A lot of cruiseships visit Skagen and the tourists love the romantic setting and the peaceful life here.  



There are some symbols in Skagen which most know: Vippefyret: http://www.skagenfotoarkiv.dk/skagen_sommer/target9.html, Old Skagen: http://www.digitalfotoonline.dk/articles/424/org_410.jpg, Bindesbøls houses on the harbour: http://www.skagenfotoarkiv.dk/skagen_havn/target39.html and of course natures which surrounds us all around; the moore, the oceans, the pine forests and the sand dunes: http://www.dancenter.no/index/danmark/feriehus/feriehus-jammerbugten-tannisbugten/feriehus-skagen-a.jpg. 




I would like to have the homepage signal the exclusive and peaceful atmosphere of Skagen. You are not obliged to use any of my ideas or inspiration as long as you make the design signal the right things :)




The shop must be with a first page that has a refferrel to the actual shop – like this:




http://www.hesse-winkel.dk/ - the button “Gå til shoppen” will take you to the actual shop. (This is not my shop, just an example)



 



The logo must be one that can be put on calling cards, letters, folders etc - and be suited to print, also in black and white.



 



På forhånd tak for hjælpen - både med sprogknudeer og idéer! :-)

 
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skal nok ikke forvente så voldsomt meget design for 400$. Hvis du vil have noget seriøst skal du minimum op i noget der ligner 4-5.000,- kr. Der er sikkert mange der vil lave lidt for 400$ og der er sikkert endnu flere der mener at 5.000,- kr er alt for lidt.
Hvis du har nogle andre hjemmesider som du godt kan lide - så er det meget nemmere for en designer at arbejde sig ind på noget som du kan lide.
I dit tilfælde vil det være super hvis du kan finde nogle billeder i rimelig opløsning af naturen på Skagen og så selvfølgelig billeder af alle dine smykker.



Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :
De 400$ er en ok pris på design outpost, men jeg tror ikke du får mange danskere/aminoer til at deltage til det prisniveau, så skal du nok nærmere op omkring det Jon snakker om.

Jeg er helt enig med Jon om at jo mere billedmateriale du kan stille til rådighed jo bedre, din beskrivelse af skagen vil de færeste amerikanere/indere/alt mulig andet, få særlig meget ud af. Så billeder billeder billeder.

Derudover forstår jeg ikke hvorfor du vil have en velkomst side hvor man skal klikke gå til webshoppen, for mig, som bruger, er det bare et unødvendigt klik for at komme ind i din butik.

Held og lykke med projektet
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er nød til at komme med en kommentar til denne tråd. Selvom jeg er ny på amino, er jeg bestemt ikke ny i faget og min kontaktflade er - uden at lyde københavnsmart - ret stor, i det kreative miljø, som stikker hele vejen fra tekstforfattere, musikere, grafikere til modeller, idémagere og diverse abstrakte promoters i det neonbelagte clubmiljø.
Alt sammen en glimrende og spændende pærevælling, som inspirationskilde og kendskabskreds.

 

Derfor føler jeg godt, at jeg må komme med en kommentar i denne tråd, da jeg ved, at der er mange andre i min branche som tænker lidt hen af det samme.....

 

Mette...

1) Du vil give designere et klart billede, men vil ikke begrænse ham. GOD indstilling og netop på dén måde, sørger du for at adskille designet over-all fra en masse andre.

2) Du har brug for hjemmeside + logo

3) I sælger smykker i mange forskellige prisklasser

4) Skagen er et område, som har massevis af turister i løbet af en sommersæson, og betragtes som et lille og eksklusivt sted. Som du selv nævner.

5) Du vil gerne have, at hjemmeside skal udtrykke eksklusivitet og atmosfære, som man fanger i Skagen. Den natur, som findes, menneskene, farverne, stemningen, alle de forskellige sanseindtryk som gør Skagen til dette unikke sted og som forbinder jeres butik, med de samme kendetegn, samtidig med at der skal udtrykkes noget ganske specielt ved jeres butik.

6) Logo''et skal (ud over at blive designet) også passes til at fylde breve, brochure, og ligeledes faxlignende dokumenter i sort/hvid.

 

Dette er alt sammen en masse spændende, interessante og vigtige elementer når man vil lave en flot og ekslusiv webside, for sin virksomhed. Især når man nærmest ønsker at brande sit navn (Skagen Smykker - det er jo et navn, som faktisk har et rigtig godt punch), og få sig et professionelt og velgennemtænkt logo, som professionelle mennesker bruger timesvis på et udtænke, udforme og fremlægge til kunden.

 

Jeg må ærlig talt indrømme, at jeg ryster lidt på hovedet, når jeg ser at du ligefrem stiller 400$ "på højkant", for et så omfattende arbejde.

Kvalitet koster, professionalisme koster, grundig og dygtig vejledning og gennemførte produkter koster - ligesom smykker fx gør?

I ønsker vel at "Skagen Jewelry" bliver et genkendt mærke? At det fungerer godt på jeres papirlinie og samtidig, at jeres website er noget som folk får en "Wauw" oplevelse ud af, både designmæssigt, funktionsmæssigt og for jer selv, også salgsmæssigt.

 

Men for 400$ kommer du ikke langt, og mange professionelle designere/webbureauer tager væsentligt mere for deres arbejde, da de godt ved, at det kommer deres kunde til gode.

 

Jeg er tit forundret over, at folk lægger så meget tid i deres idé m.m., men så snart det kommer til deres website og den egentlige salgskanal, så tænker de ufatteligt prisbesparende. En prisbesparelse, som jeg (og andre designere) tit står meget uforstående overfor.

 

Jeg vil helt klart anbefale dig og dine samarbejdspartnere, om at tage en snak om at investerer noget mere i JER SELV (jeres virksomhed på nettet/website/logo). Hvis I ønsker noget nemt, hurtigt og billigt - fair nok. Men ud fra de kriterier I stiller op, så ønsker I jo noget virkelig holdbart og gennemtænkt, som kræver professionelle og ikke bare er en skabelon og lidt coca-cola-zero-midnats-grafik en lørdag aften :)

 

Derudover vil jeg også gerne, gøre andre læsere opmærksomme på, at selvom AMINO debatten er et sted for iværksættere og folk netop har åbnet eget firma, så er det altså ikke et tag-selv-bord for folk som prøver at devaluerer en masse dygtige menneskers arbejde, ved at komme med urealisti
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 25-06-2007 19:31:05 Forfatter: NicosiaLonghi.com
Men for 400$ kommer du ikke langt, og mange professionelle designere/webbureauer tager væsentligt mere for deres arbejde, da de godt ved, at det kommer deres kunde til gode.


 

Jeg er helt enig med dig i at man ikke kommer langt for det beløb og slet ikke blandt danske webdesignere.

Men nu skriver Mette hun vil benytte sig af design outpost, og her ligger prisniveauet for den slags netop der omkring, måske lidt i den lave ende.

Så kan man jo diskutere om en inder der aldrig har set skagen kan lave et design som afspejler de ting man ønsker :)

Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Helt enig Martin! Det var også derfor, at jeg virkelig ville understrege, at det ikke var for at ramme Mettes indlæg, men at jeg gerne ville pointere hendes ønsker lidt mere firkantet og så samtidig hvad hun egentlig bød.

 

Selvfølgelig kan man finde sites på nettet, som har 10 kinsere/indere/russere ansat, som blot skyder logo efter logo og template efter template ud af venstre arm og som sidder med stopure, og så snart de har brugt mere end 45 min. på et logo, så bliver de trukket i løn, indtil det er færdigt.

 

Mulighederne ér der og folk skal da gøre nøjagtig som de synes - jeg holder dog stadig fast i, at kvalitet koster og sådan har jeg altid set på det :)

 

Jeg kan godt gå ned på hjørnet, og få klippet mit hår hos den lokale for 80 kr. Men ét eller andet i mig, får mig bare til at føle mig mere lækker, bedre tilpas, vide at det er en professionel person med års erfaring, som klipper mit hår og som ved hvad der klæ''r mig og så slipper jeg sgu gerne 400kr for at blive klippet nogenlunde korthåret, på en smart salon inde i byen!
Syns det er lidt det samme, når det kommer til design og en masse andre ting - hvor man altså skal lære, at se på helt andre ting, end kun på bundlinien med ting som dette.

 

 

 




Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 25-06-2007 19:31:05 Forfatter: NicosiaLonghi.com
Jeg er nød til at komme med en kommentar til denne tråd. Selvom jeg er ny på amino, er jeg bestemt ikke ny i faget og min kontaktflade er - uden at lyde københavnsmart


Derudover vil jeg også gerne, gøre andre læsere opmærksomme på, at selvom AMINO debatten er et sted for iværksættere og folk netop har åbnet eget firma, så er det altså ikke et tag-selv-bord for folk som prøver at devaluerer en masse dygtige menneskers arbejde, ved at komme med urealistiske lave bud, for noget ret krævende arbejde.


Tak for kaffe!!!
Det var da noget af en devaluering af iværksætteres intentioner. Og lidt "Københavnersmart", ikk''? Ærgeligt hvis den slags nedgørende kommentarer resulterer i, at dygtige iværksættere bliver tilbageholdende med at offentliggøre visioner og spørge til priser etc.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 25-06-2007 21:15:52 Forfatter: Henrik R
Dato: 25-06-2007 19:31:05 Forfatter: NicosiaLonghi.com
Jeg er nød til at komme med en kommentar til denne tråd. Selvom jeg er ny på amino, er jeg bestemt ikke ny i faget og min kontaktflade er - uden at lyde københavnsmart


Derudover vil jeg også gerne, gøre andre læsere opmærksomme på, at selvom AMINO debatten er et sted for iværksættere og folk netop har åbnet eget firma, så er det altså ikke et tag-selv-bord for folk som prøver at devaluerer en masse dygtige menneskers arbejde, ved at komme med urealistiske lave bud, for noget ret krævende arbejde.


Tak for kaffe!!!
Det var da noget af en devaluering af iværksætteres intentioner. Og lidt ''Københavnersmart'', ikk''? Ærgeligt hvis den slags nedgørende kommentarer resulterer i, at dygtige iværksættere bliver tilbageholdende med at offentliggøre visioner og spørge til priser etc.


 

Jeg er enig med mange af de ting Nicosia nævner, men det lidt komiske i netop det du har fremhævet er at han netop selv kom ind på amino med et tilbud der bestemt ligger under markedsprisen.

24 logoer plus det løse for 4800,- altså 200 kroner pr logo :)

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svarene i tråden.



Jeg forstår så udemærket hvis nogen grafikere føler sig forulempet over at jeg vil bruge en inder eller andet til at lave mit design, men jeg vil 100.000.000 gange hellere prøve design outpost og se, at de ikke kan lave noget jeg kan bruge og så bruge 6000 på en dansk designer, end jeg vil bruge 6000 på en dansk designer og så finde ud af at jeg kunne have fået noget brugbart på Design Outpost for det halve. 



Jeg har kigget grundigt på mange af de ting der bliver lavet på Design Outpost og kan se, at chancen for at få noget brugbart er 50/50 - og de odds er ok med mig. 



På andre områder kunne jeg ikke finde på at bruge en udlænding - f.eks. til kodning eller markedsføring, ej heller tryk eller emballage - der er jeg mere tryg ved dem jeg kan "tale med". 



Men men - hvis jeg var ung og grøn iværksætter vil jeg ikke afvise at jeg ville trække følehornene til mig efter sådan at blive læst og påskrevet i en lettere nedladende tone:



"så er det altså ikke et tag-selv-bord for folk som prøver at devaluerer en masse dygtige menneskers arbejde, ved at komme med urealistiske lave bud, for noget ret krævende arbejde."



Jeg tilbyder det der svarer til en fastansat grafikers dagsløn for 1-1½ dag - og da jeg har været kæreste med en grafiker ved jeg at denne opgave snildt kan klares indenfor denne tidsramme(afhængig af grafikerens dygtighed og erfaring naturligvis) - så jeg er ikke med til at devaluere noget som helst.



Det er nærmere dig der devaluerer dine udenlandske kollegers arbejde: "lidt coca-cola-zero-midnats-grafik en lørdag aften " 



"Jeg er sikker på, at der er flere dygtige designere, fotografer, musikere, tekstforfattere (og oversættere), m.m., som vil give mig bare en smule ret"



Og jeg er sikker på, at de pågældende kan tale for sig selv...



Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Martin et al,
Jeg er også ny på Amino. Det er et rigtigt godt forum og jeg har virkelig stor nytte af alle de gode input og vinkler, der er på de forskellige tråde. Ofte også ting jeg ikke havde skænket en tanke. Ligesom alle andre - formoder jeg - morer jeg mig og forages indimellem. Begge sider af den menneskelige natur. Jeg glædes ved at se de flotte designs mange websites og webshops har og jeg anerkender de kvalifikationer, der ligger bag denne kunst. Jeg har også ved lejligheder undret mig over priser, men det er i sidste ende mig der vælger, hvad jeg vil betale og hvem der skal udføre opgaven, så jeg forarges ikke over det. Men "forarget" bliver jeg, når svarene er arrogante, nedgørende og selvhævdende, for ligeså meget, som web designere knokler for deres produkter og kvalifikationer, ligeså meget knokler iværksætteren (i andre brancher) for deres produkter og kvalifikationer.
Jeg står overfor at skulle vælge designere til to webshops og ja, jeg vil se nøje på priser og kvalitet. Jeg ved, at jeg formentlig skal gå på kompromis med mine visioner, men jeg har ikke lyst til at blive mødt med arrogance og nedgørende tale af den grund. Heldigvis er de fleste af jer langmodige, informative og imødekommende - tak for det.
Og Mette, held og lykke med webshoppen. Jeg kigger ind ved lejlighed

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)