Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger leverandør af etiketter til nyt produkt i Danmark

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 20. Oct 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

I forbindelse med, at vi på nuværende tidspunkt overvejer at importere et produkt til Danmark for at sælge det her, så undersøger vi selvfølgelig alle de ting vi skal have styr på inden vi finder ud af om det er noget vi vil springe ud i. Jeg håber derfor at der er en masse herinde der har erfaring med at samarbejde med labelsproducenter, som de gerne vil dele ud af. 

Situationen er den, at vi gerne vil importere et produkt som kan drikkes, og som allerede føres i blandt andet USA. Derfor er vi i kontakt med dem om en mulig distribution i Danmark. I den forbindelse vil vi gerne høre om i har nogle gode erfaringer med producenter af labels, og generelt råd i forhold til labels. Det vi får brug for er en mindre hvid label som skal sidde bag på produktet og vise hvad produktet præcist indeholder - i forhold til de givne regler som fødevarestyrelsen har opgivet. 

Derfor vil vi gerne høre om i har nogle producenter i kan anbefale, og om der ellers er nogle generelle ting som vi bør være opmærksomme på i forhold til labels med oversigt af hvad produktet indeholder.

Derudover er der selvfølgelig nogle regler som skal følges (fødevarestyrelsen), og har kigget lidt på en del på deres hjemmeside, men det er jo et mindre vivar. Vi har taget kontakt til dem, men vi kan selvfølgelig altid bruge erfaringer, råd ol. fra folk der selv har stået i situationen. Der er tale om et produkt som indetages af en omgang og indholder en masse vitaminer. Hvordan foregår den process med at ansøge om tilladelse til at importere produktet og distributere det i Danmark?

Håber at i kan hjælpe, og hvis i mangler flere informationer for at kunne svare bedst, så spørger i selvfølgelig bare.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Simon og Anders

Fra København
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Jeg har med interesse læst dit oplæg. Processen omkring at få et nyt fødevareprodukt på markedet i Danmark, er noget  som jeg godt vil kunne hjælpe dig med. Jeg har tidligere arbejdet i bl.a. Fødevarestyrelsen, hvor jeg var ansvarlig for området "mærkning og forbud mod vildledning" og har sidenhen hjulpet store danske distributionsvirksomheder med at få mærkningen af fødevarer i overensstemmelse med den danske fortolkning af EU-reglerne samt de nationale regler, der måtte være.

Såfremt du mener, at det kunne være værdifuldt for dig og din kompagnon, så tager jeg gerne et møde med jer. Du er meget velkommen til at sende mig dine kontaktoplysninger i en PB, hvorefter jeg vil kontakte dig.

Med venlig hilsen

Jørgen

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)