Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad mener I om konkurrencer og crowdsourcing?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 7
Fra  DesignKONSISTENS Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne starte med at sige at jeg er stor tilhænger af at arbejde sammen også gerne tværfagligt. Jeg kan også sagtens se fordelen i konkurrencer eller det nye buzzword for den slags crowdsourcing; at flere byder ind med idéer og koncepter og én vinder en præmie.

Men KUN hvis den slags henvender sig til den almindelige forbruger og ikke bliver brugt professionelt til at få lavet nyt design, nye produkter og koncepter for ingen penge.

Jeg mener det er spild af arbejdskraft, at der sidder flere hundrede designere og arbejder på det samme projekt, men kun én vinder en præmie. Og meget hyppigt en uhyrlig lille præmie.

Crowdsourcing er, som jeg ser det, lavet for udbyderens skyld. Men bestemt ikke for os kreative iværksættere, der rent faktisk skal leve af vores ydelser.

Skal man som designer byde ind og bruge det som en metode til at få omtale? Finder firmaerne alligevel selv ud af, at der bliver leveret dårlig kvalitet og uden sammenhæng med resten af deres design/forretning/historie? Eller er det en god mulighed for at få kontakt til nye samarbejdspartnere?

Hvad mener I om konkurrencer og crowdsourcing? Er det fremtiden?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)