Hej Kristoffer, Claus og co. Jeg er ansat hos Tradeshift og vil gerne lige byde ind i denne diskussion. Her hos Tradeshift er vi først og fremmest en gratis og brugervenlig løsning til online elektronisk fakturering. Men samtidig er vi et business network, som giver dig adgang til meget mere. Du kan bl.a. håndtere din dialog med dine kunder og blive betalt hurtigere ved hjælp af en optimeret kommunikation. Vi prøver at automatisere alt for dig, så du kan fokusere din tid på din egen forretning.
Desuden har vi en app store som åbner op for alle tænkelige udvidelser og tilpasninger. Fx. direkte integration med bogføringssystemer som E-conomic og overblik over dine fakturaer visualiseret på et kort.
Det er korrekt at vores servere er placeret i Irland. Vi lever dermed op til de gældende regler for opbevaring af elektroniske fakturaer indenfor EU (Momsloven § 52a, stk. 2-4). Der skelnes mellem regnskabsmateriale og fakturaer.
Se denne rapport fra Ernst & Young for yderligere info: http://www.ey.com/Publication/vwLUAssets/overblik_over_bogfoeringsreglerne_0707/$file/overblik_over_bogfoeringsreglerne_0707_k.pdf
Min personlige holdning er desuden at den danske lovgivning omkring regnskabsmateriale er dybt forældet og det er på høje tid de får den opdateret til cloud-virkeligheden i 2012 - men det er nok en anden diskussion som vi må tage med de involverede :) Sig til hvis I har spørgsmål så uddyber jeg gerne! |
Jeg er helt enig i det Troels skriver.
Har man fået en anden opfattelse, så må jeg have formuleret mig kluntet.
Det er dog ikke muligt at integrere Tradeshift med SALDI endnu.
Med venlig hilsen
Claus Agerskov