Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Modtagelse af varer fra kina i århus havn.. hva gør jeg?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 17
Fra  Nye-dæk.dk Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og god weekende til alle derude.

 

Har netop lige lavet min første ordre fra min nye leverandør i kina.

jeg har lavet den aftale med firmaet at de står for fragten til danmark.

dvs. at de har sørget for at varen kommer med i en container til århus havn.

..... men hva gør jeg så her?

bliver jeg kontaktet når mine varer er fortoldet og så kan jeg selv afhente varene

eller skal jeg selv kontake havnen. eller hvordan foregår det hele.??

 

Med venlig hilsen

Danny Knudsen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Danny_knudsen:

Har netop lige lavet min første ordre fra min nye leverandør i kina.

jeg har lavet den aftale med firmaet at de står for fragten til danmark.

Generelt er det en rigtigt dårlig ide at lade kinesiske sælgere stå for fragten, de snyder med fragten så du i sidste ende kommer til at betale rigtigt mange penge for håndteringen af dit gods i Danmark ( kan løbe op i mange tusinde kr).  En anden væsenligt agument er at du slet ikke har styr på hvor din fagt befinder sig eller hvornår dem kommer  frem til DK.  Iøvrigt er det værd at bemærke  kineserne ikke har pligt til at lave nogen specialt god transportforsikring - hvilket betyder at du ikke får nogen erstatning i tilfælde af f.eks bortkomst eller tyveri.

Se om ikke din leverandør vil lave leverings betingelserne om til FOB( havn kina) så får du såment bare en dansk speditør til at stå for hjemtransporten fra kina.

Du vil blive kontaket af en speditør så snart dit gods er ankommet til Danmark, de vil mod betaling stå for indfortoldningen af dine vare.  HUSK at du skal være importør registreret for lovligt at kunne importere vare til videreslag.

 

Mvh

Ravn

 

Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Er helt enig med det Ravn skriver, lade aldrig sælgeren står for fragten især når der er tale om store forsendelser. Mange sælgere har aftaler med lokale speditør hvor de får en del procenter på fragtprisen hvis de benytter deres service og i sidste ende kommer du at betale en høj pris på lokalomkostninger osv.. Benyt altid en dansk speditør til store forsendelser og sørg for at får en all in pris med alt inklusiv.

Mht. din nuværende forsendelse, har du ikke modtaget en ankomst notifikation fra en lokal speditør? du vil først blive kontaktet af dem med henblik på indfortoldningen..     

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)