Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skal jeg stifte et selskab eller ej ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 12
Indlæg ialt: 9
Fra  GoodComputer ApS Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har planer om at oprettet mit eget sikkerheds firma (internet og pc sikkerhed). Jeg laver min egen website og vil sælge service herfra, måske dokumentation, små softwarestumper, scripts osv.). Jeg arbejder selv lidt mere end fuld tid for min nuværende arbejdsgiver.

Jeg tænker på om jeg bare skal starte i det små og sætte det hele op uden at stifte et selskab, eller om jeg skal starte et lille selskab (enkeltmands virksomhed, smba eller noget lignende). Jeg har ingen ide om det kan genere nogen indkomst eller om jeg bare er ude på dybt vand. Så vidt jeg har gået igennem i mit lille hoved er der et par. senarier.

1. Jeg opretter website, og services uden at stifte selskab og bliver brandbeskattet af de evt. indtægter der måtte komme, jeg æder selv alle udgifter med til oprettelsen af website, design osv.

2. jeg opretter først et selskab og indskyder kapital og kan bruge den til at at oprette det der skal oprettes i senarie 1 ...

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre, jeg er usikker på om det kan blive en forretning eller ej :)

Mvh

Mads

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Du skal først lige være opmærksom på, at der er forskel på et selskab og en virksomhed. En virksomhed (enkeltmandsvirksomhed, I/S) koster intet at lave, men der er til gengæld ubegrænset og personlig hæftelse.

Et selskab (ApS, A/S, SMBA) koster et mindre gebyr på cirka 700kr at stifte online, og eventuelt et par tusinde kroner til en advokat, men så er hæftelsen også begrænset.

Du bør under alle omstændigheder stifte enten en virksomhed eller et selskab. Som jeg læser det er der meget lille risiko for, at du skulle ende med noget underskud af betydning, og derfor synes jeg det giver mest mening i din situation at stifte en enkeltmandsvirksomhed og momsregistrere denne. Det kan gøres online på 5 minutter på Webreg.dk
Så kan du fratrække de udgifter du har til dit nye projekt, du har et CVR-nummer og du er hurtigt i gang - og det koster gratis.

Med en enkeltmandsvirksomhed skal du ikke indskyde kapital, men hvad du bruger på virksomheden kan fratrækkes i det endelige regnskab. Et eventuelt underskud kan tilmed fratrækkes i den personlige indkomstskat. Men det sker selvfølgeligt ikke. ;-)

Et selskab kan du overveje, hvis det hele bliver en succes. Lige nu vil jeg tro, ud fra hvad du skriver, at det er en smule "overkill". :-) 

Gav det mening?

Tilmeldt 9. Sep 12
Indlæg ialt: 9
Fra  GoodComputer ApS Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gav super meget mening. Jeg tror det jeg er ude i må være en "virksomhed" :) en enkeltmands-slags. Jeg skal ikke købe noget ind, det er min erfaring og egne produkter jeg vil komme til at sælge, så det er evt. kun de start omkostninger der måtte være, som jeg var inde på i mit første indlæg.

Det må være det jeg skal gøre, 1000 tak for indput!

Mvh

Mads

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)