Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af nyt tøjmærke - nogle erfaringer I kan dele?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 361
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn, jeg syntes du tager lige voldsom på det.
Lad os lige blive enige om, at vi alle har brug for tøj, så det er et marked, som er ret åbent for nyt og hvor måske kvalitet og mærke måske bare skal have en nedjustering af prisen.
Grunden til at mange dansker netop køber mere i Zara, H&M, Genbrug, uni.. Er netop fordi mange brands bare ikke er optimistiske nok, og vælger at købe småt hjem til en tårnhøj pris, og derved bliver det dyrere.
De har såvel lokaler, administration og andre interne udgifter som skal dækkes.

Det her er tre uerfarne unge herre, som måske bare lige er inde og snuse, og måske under opsejling får øjne op for at det faktisk er et stort marked at kæmpe sig ind på, så det nok ikke bare er tanken om at være selvstændig der kun skal til, men minding om at kunne brande sig og føre sig igennem - med måske helt andre priser og det nyeste hit for unge.

Lad os se positivt på det, selvom det virker til de ikke helt har lagt budget eller selv har en erfaring, som kan gøre det lettere for dem i starten, så tror og håber jeg da for dem, at de har et kreativ, imødekommende og eftertænksom sind til at give det et skud.

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 361
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Øh Ravn, det er sådan firmaer tjener penge.
Vi kalder det agenter.

Fra Horsens
Tilmeldt 16. Sep 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor intet vover, intet vinder! :)
For hver ene der siger:"det kan ikke lade sig gøre" er i 4 der siger:"glem det, det lader sig gøre".
I har alle muligheder for at få dette på benene, tag kontakt til jeres kommune omkring, omstart af virksomhed o.lign, de hjælper jer gerne, men hvis i stadig har mange spørgsmål, så skal jeg gerne vende dem alle med jer over skype, skriv til mig herinde(privat besked) så skal jeg nok rette kontakt til jer, eller omvendt, jeg er oftest til at træffe 24/7 :o)

Tilmeldt 10. Sep 12
Indlæg ialt: 5
Fra  Yessir! Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for responsen! Vi har fået stablet en startkapital på benene, som gerne skulle række til opstarten og vi er alle opsatte på at køre idéen videre. Vi har fået en grafiker til at lave nogle skitser til os i forhold til motivet på trøjerne. Derudover er vi i kontakt med en producent, som gerne vil producere vores trøjer til en god pris.

@Undefeated-Events

Tak fordi du melder din hjælp! Det kan godt være jeg kontakter dig en af dagene på Skype :)

Fra Århus C
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 85
Fra  Badgeland ApS / Stickerland ApS Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :

En anden god måde at få produktion af T-shirts igang på en billig og behagelig måde er at tage en billig rejse med vennerne til Thailand. Her er der en stor produktion af tøj i en god kvalitet. For en 6-14 kr. kan I købe en T-shirt med jeres eget tryk.

Tag et smut forbi det store marked udenfor Bangkok der hedder jj-market og find nogle af boderne der forhandler deres egen produktion. Dem kan I få til at lave jeres T-shirts. 

Tag dem med hjem i kufferten eller få dem sejlet hjem med en palle det koster helt ned til 1000 kr. 

Når I først har kontakten med dem i Thailand kan I let få sejlet nogle flere hjem. 

Det samme kan gøres i Indien.  

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Hansen:

Tag et smut forbi det store marked udenfor Bangkok der hedder jj-market og find nogle af boderne der forhandler deres egen produktion. Dem kan I få til at lave jeres T-shirts. 

Tag dem med hjem i kufferten eller få dem sejlet hjem med en palle det koster helt ned til 1000 kr. 

Når I først har kontakten med dem i Thailand kan I let få sejlet nogle flere hjem. 



Vigtig viden :o

Det vidste jeg skisme ikke!

Wow..

Kan man også det med andet tøj?? 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra Århus C
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 85
Fra  Badgeland ApS / Stickerland ApS Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer Tornbjerg:
Kan man også det med andet tøj?? 

Ja men forskellige lande er jo gode til at producere forskellige ting.. Thailand er gode til elektroniske lager medier USB og sådan, tøj, plastik sko såsom klipklapper og flere fødevare... bare lige dem jeg kan huske. 

Det de i forvejen laver og eksporterer er som regel også billigst at købe... og muligt at købe i mindre partier der passer til det lille Danske marked. 

Men ja de har da nogle spændende ting på JJ market. 

http://www.jjmarketplace.com/jjshopping/index-1.php

 

Fra Bredsten og Varde
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer 3,

Jeg er designer og Iværksætter så jeg ved lidt om området. 

Den billigste måde I for mig kan se at gøre det her på er at finde et erhvervsakademi i jeres område, find en multimedie designer studerende der vil tegne jeres print for 500-1500kr.

Så slår i op på nettet hvor der er "tryk på T-shirt" i små kvantum firma, så får i en aftale. Jeg tipser det bliver 200 kr pr T-shirt. med tryk.

Så laver I en lille hjemmeside hvor i selv skriver lidt og laver nogle billeder af nogle smukke og sjove mennesker. 

I kan evt. finde nogle fritids fotografer eller foto læreren på skolen kan hjælpe jer med billeder.

Så giver I T-shirten til de mest smukke op populære mennesker i kender, som reklame søjler.

Og så slår i hjemmesiden og en sjov historie om jer selv op på facebook.

Så ringer I til avisen, og så er i første skridt på vejen til at prøve det I vil prøve.

Med hensyn til tøj brancen er det jo som beskrevet mange firmaer der lukker og fyrer folk siden 2008, så det er nok en af de sværeste brancher. Hvor hvis I kan udvikle noget teknisk er der helt anderledes muligheder. Det var bare for jeres information.

Jeg tror for jer det handler om at bare prøve at komme igang, og det kan I sagtens med feks det jeg skrev :-)

God tur :-D

Bedste hilsener

Lisbeth

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak Thomas!

Hvis jeg vidste hvordan man gjorde havde du fået 5 stjerner :D hehe


God dag til dig, og i andre!
Og undskyld for OT :D 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nickolaj. 

Fra du har dit design klar med målsætning, kvalitets krav, accessorie list og jeg kan spare dig på produktion. Jeg arbejder som tekstil agent på Madagaskar og kan levere dine ønskede mængder samt sørge for designs etc bliver som du ønsker og havde forventet. En store faldgruppe ved tekstil produktion er hvis du ikke har mulighed for at følge din produktion og ikke har et langt godt forhold til en fabrik, da de med sikkerhed gerne vil servicere dig, men kan de forstå din tanke gang, farve valg og kvalitets krav? 

Har det interesse og send mig en mail på mikkel@intnet.mu

Mvh MIkkel

http://www.mwcreation.net

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)