Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PC tilsluttet 4 skærme via grafikkort med 4 udgange?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften aminoer

På vores kontor kunne vi godt bruge nogen statusskærme i forbindelse med information og afvikling af dagens opgaver. Jeg er nået frem til at følgende setup kunne være godt: Én PC med 4 tilknyttede skærme som har hver deres browser åben (indeholdende det aktuelle "statusbilledet").

Jeg tænker at 4 skærme som disse fra Samsung: http://www.edbpriser.dk/skaerm/samsung-syncmaster-s27b350h-sort-hoej-glans-id-6437569.aspx kombineret med et grafikkort med 4 DVI-udgange kunne være løsningen.

Men er der nogen der har erfaringer med sådan et setup og kan anbefale noget hardware?

Mvh. Anders

Anders Lund
Lund & Andresen IT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Fra Lystrup
Tilmeldt 22. Jul 06
Indlæg ialt: 142
Fra  Hennetec Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er forskellige billeder, som du vil have på skærmene ikke?

I så fald så kan jeg berette, at jeg kører p.t. med 4 skærme på min arbejdsplads. Fungere ganske fint. Med DVI bør du dog holde kabellængden under 5 meter, da større længder kan give problemer. Alternativt indsætte aktive DVI forlængere...

I øvrigt kan du formentlig spare en del ved at vælge en pc med 2 grafikkort med hver 2 udgange i stedet. Disse grafikkort er typisk langt under halv pris af dem med 4 udgange.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mener man kan få AMD grafikkort med Eyefinity og support for op til 6 skærme til en rimelig pris. Men det kan sagtens tænkes at det er mere profitabelt med 2 stk "dårligere" kort :-)

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De fleste computere i dag har 2 PCI express porte, hvor i du kan smide et Grafikkort i hver, og skal der kun vises lidt hjemmesider så kan et gammel grafikkort med 2 udgange til 100kr fint klare jobbet. et grafikkort med 4 udgange kan godt blive et dyrt bekendskab.

 

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tak for svarene!

Jep, det er 4 forskellige skærmbilleder jeg ønsker at vise, og det tyder på at løsninger er at placere en computer relativt tæt på skærmene og så montere 2 grafikkort med hver 2 udgange i computeren.

Jeg går på jagt :-)

Tak for hjælpen!

Anders Lund
Lund & Andresen IT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)