Året 2006 blev så det år, hvor jeg samlede mod til at realisere en gammel drøm
I kender mig herinde...som den 2. halvdel af Revisionsfirmaet PPConsult
Men...nu vil jeg også selv være med
Jeg har altid haft en stor interesse i børnetøj...unikt og eksklusivt børnetøj...behageligt...med vægt på naturmaterialer og høj kvalitet...
MILLA-PETIT så dagens lys lige omkring årsskiftet
Min idé og intention er at kombinere kendte og efterspurgte mærker...med nye designere, som jeg har en tro på...nok skal komme fremad...og skabe sig et navn...
Desuden sysler jeg lidt med en idé om "Månedens Model", som skal kunne vindes blandt den pågældende måneds kunder...
Det vil jeg godt spørge om Jeres holdning til?
Ved ikke, hvad mere jeg skal skrive nu...men tag gerne et kig på min butik...og døm selv http://www.milla-petit.dk/
Positiv som negativ kritik - modtages meget gerne
(og så har jeg altså lige et problem med linkknapperne i topmenuen, som jeg bare ikke kan hitte ud af at ændre overskrifter på - samt tekstindhold - eller slet og ret helt fjerne)
Din forside er meget tom. Jeg vil foreslå dig, at få udvalgte varer på forsiden, evt. grupperet.
Derudover mener jeg, at man skal klikke for mange gange, før man kommer frem til varerne. Det er bedre at placere alle varerne fra de enkelte designere på "2. klik niveau" grupperet. At der så eventuelt skal scrolles før en besøgende kan se alle varerne, betyder ikke så meget. Pt. skal man klikke 3 gange de fleste steder, før man overhovedet ser et produkt. Det er skidt.
Den ser da meget sød ud. Der mangler lidt før den er klar - specielt "klargøring" til søgemaskinerne. Det vigtigste er, at alle siderne har en unik titelkode der relaterer sig til tekstindholdet. Resten ligger mest i at lave et godt tekstindhold på alle siderne. Du bør have et "køb" link på alle siderne.
En konkurrence er generelt en god ide. Når det drejer sig om tøj, bør folk måske have en valgmulighed, da det nok ikke er alle der vil gå med samme model.
Det kunne også bare være et gavekort til din butik (lidt kedeligt måske). Det kunne også være noget der slet ikke har med butikken at gøre, fx. 5 flasker god vin. Mange gange skal der ikke så meget til, da mange elsker konkurrencer.
Hvis du vælger en konkurrence, kan du med fordel kombinere det med at sikre, at kunderne opretter sig som brugere af sitet. På den måde etablerer du et kundekartotek som kan bruges til at sende nyhedsbreve (med udvalgte tilbud eller anden markedsføring). Nyhedsbrevene skal blot være seriøse ikke lugte for meget af reklame. Og du skal sikre dig at brugerne ved oprettelsen har accepteret at modtage nyhedsbreve, så du ikke render ind i en spamfælde.
Skøde Centret: Køberrådgivning, skødeskrivning og tinglysning ved boligkøb til faste lave priser.
Jeg må indrømme at jeg ikke kender de juridiske begrænsninger i forhold til at have et "køb" link på alle siderne, da jeg ikke selv har drevet en webshop, men folk bør kunne købe produktet med 1 klik fra det sted hvor varen er beskrevet. Og varen skal helst ikke ligge mange klik væk fra startsiden - kort og godt brugervenlighed.
Mange kunder går tabt hvis de skal lede for længe efter et sted hvor de kan købe varen...
Med hensyn til klargøring til søgemaskinerne mener jeg i grove træk:
unikke titelkoder på alle siderne der indeholder sidens primære søgeord, og som matcher selve tekstindholdet på den enkelte underside
mere tekstindhold som sælger. Også med overskrifter.
oprettelse af et sitemap således at søgemaskinerne kan indexere alle undersiderne.
Sitemap bør oprettes så linkteksten til de forskellige sider er = primær søgord for den enkelte side. Fx. en side der præsenterer dåbskjoler bør have en linktekst fra sitemappet der kort og godt hedder "dåbskjoler". En anden side kunne have linkteksten "dåbsdrømme", osv.
link til startsiden fra alle undersiderne, helst med dit primære søgeord som linktekst (fx "børnetøj").
på trods af at det vil se klodset ud, er det en klar fordel, hvis sitemappet kunne være placeret på alle siderne, evt. i bunden. Dette har specielt effekt hvis man som sagt har den rette linktekst i linket til en side. sitemappet kan godt være med en lille tekststørrelse eller sat op på en mere flot måde så det mere naturlig indgår i på siden.
Jeg har nu forsøgt at få nogle af de ting du nævner på siden...men nogen programmør er jeg altså ikke
Jeg kan dog godt se, at det er rigtigt gode tips du kommer med!
Jeg har afprøvet 2 eller 3 kliks strukturen hos nogle af mine brugere i dag (ændrede den til 2 klik).
De valgte 3 kliks strukturen, da den mest udbredte holdning var, at menuen på forsiden blev for uoverskuelig med for mange punkter...så om igen ændrede jeg det hele tilbage
Jeg har også fået tilmeldt nogle af de søgemaskiner, som du sendte link med til...det var ikke alle jeg kendte
Konkurrencerne...der tog jeg en hurtig beslutning...og de er nu en realitet!
Jeg vil umiddelbart mene, at den allervigtigste enkeltfaktor her og nu for at få succes med siden, vil være at få lavet unikke titelkoder på alle siderne. Det kan selvfølgelig være lidt vanskeligt hvis systemet er sat op til noget andet.
Men søgemaskinerne vil næppe finde de enkelte sider uden at hver side har deres egen titelkode hvor det primære søgeord indgår.
Pia, nu ser jeg at Dennis anbefaler unikke titler på siderne, men umiddelbart ligner din shop en "standardshop" hvor du kan foretage nogle layoutmæssige og lidt strukturmæssige ændringer. Hvis jeg har ret, hvem har du så købt shoppen hos?
Grunden til at jeg spørger er, at jeg selv har en "standard" shop og at man her ikke har mulighed for at ændre titler, give de enkelte sider navne (eksempel: www.wubi.dk/dette-er-et-slips.htm (siden eksisterer ikke!!) og den slags ting som ville være gavnlige i forhold til søgemaskinerne.
Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum