Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Unikt og eksklusivt kvalitetsbørnetøj...MILLA-PETIT

Side 5 ud af 8 (80 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo...NU er jeg forvirret

Den skal jeg vist lidt tænke over...inden jeg bevæger mig ud i et søgeoptimeringsmodul
 
 
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er en spændende diskussion omkring Scannets søgemodul, som går igen. Jeg vil dog tilføje, at Scannets og Dandomains bestemt ikke er særlige søgemaskinevenlige, men det er vel også fint nok, hvis de kan lave et mersalg på et SEO-modul, som koster næsten det samme som shoppen.
Jeg kender ikke Google og deres fremgangsmåde mht. til denne slags optimering, om man kan kontakte dem og bede dem om at kigge på det. Er der evt. en der har en god kontakt hos Google, som kan afgører hvorvidt siderne skal fjernes eller ej? Så kan vi da ihvertfald få det afgjort... 
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at have forstand på SEO vil jeg tilslutte mig Mikkel på baggrund af, at Scannet ikke står indenfor deres produkt. Wubi.dk ringede til dem i forbindelse med diskussionen i en anden tråd, og han fik følgende svar:

 

Ja så gik jeg dem på klingen og her er svaret (telefonisk):

Scannet: "Vi kan garantere at det ikke er noget der skader din shop"
Mig: "Hvor garanterer I det henne?"
Scannet: "Øh.. det gør vi som sådan heller ikke"
Scannet: "Men vi har ikke noget på skrift vi kan give dig. Vi har ikke noget på skrift"
Mig: "Jeg tror ikke på at I programmerer uden at dokumentere hvad I laver!"
Scannet: "Øjeblik... jeg bliver prikket på skulderen....."
 
Scannet: "Så er jeg tilbage. Vi kan ikke garantere noget og vi udleverer ikke teknisk infomation".
Mig: "Så du siger at jeg køber en tjeneste I ikke vil fortælle mig noget om, som I ikke vil udlevere dokumentation på og som I ikke vil garantere. Og så tager I samtidig penge for det?"
Scannet: "Ja, sådan kan man godt se på det... men vi har mange tilfredsekunder som har brugt det længe".
Mig: "Længe? I har kun haft modulet i 6 måneder?"
Scannet: "Nå ja... det er jo hvordan man definerer længe..."
 
Mig: "Hmm.... det må jeg jo så forholde mig til. Farvel!"
 
 
Netop på den baggrund synes jeg, at Scannet ligesom selv giver udtryk for metodens sikkerhed... Så Rosenstand selv det firma, der har programmeret det, har deres tvivl om hvorvidt det skader eller ej.. Derudover skriver du, at du ikke har aktier i Scannet, men du har da en interesse i firmaet, eftersom du sælger deres produkter. Så helt objektiv er du ikke..
 
 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke få hverken Google, Yahoo eller MSN til officielt at udtale sig om hvorvidt en given webside eller website vil eller ikke vil blive fjernet fra deres indeks nu eller senere. Men der er to ting der gør Scannets løsning særlig farlig:

1) Den strider mod de retningslinier som søgemaskinerne selv publicerer (hvilket dog ikke altid fører til at sider bliver fjernet). Om de vil blive fjernet er et gæt. Mange andre firmaer med sammenlignelige løsninger er dog blevet ramt gennem tiden - eller rettere sagt, deres kunder.
 
2) Med et standardiseret modul som dette er det uhyre let for søgemaskinerne at identificere alle websites der benytter det, da der er "footprints" i den måde de opbygges. Catch one - catch them all.
 
Specielt det sidste er der hvor Scannet falder i samme faldgruppe som så mange andre før dem. Søgemaskinerne forsøger normalt at bruge tiden på at fikse problemer der hvor det giver størst gennemslagskræft. Forestil dig at du sidder på Google og skal fjerne sider du ikke vil have med ... Hvis du kan finde et helt netwærk af sider der alle er lavet på samme måde, og som du ikke vil have med så er det jo meget mere effektivt at sætte ind mod dette frem for at gå efter enkeltstående sider. Arbejdet er det samme - men resultatet er 100-vis af gange mere effektivt (alt efter HVOR mange moduler f.eks. Scannet har solgt) 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg HAR skrevet: Jeg deltager ikke i denne diskussion længere af følgende årsager:

 
1. Det er formålsløst at debattere med demagoger
 
2. Mine "modstandere" kan INTET dokumentere og ignorerer helt konsekvent hver gang de har fremkommet med en påstand, som er tilbagevist.
 
- og NSE: Hvorfor er det, at du efter at have deltaget i den anden tråd om emnet alligevel bringer ovenstående referat frem? Det er er jo - for 117. gang - IKKE det modul, der debatteres her. Det er en tredie årsag til, at jeg ikke orker diskussionen - det er umuligt at diskutere mod bedrevidende. Og du KAN ikke påstå, at det er ukendt for dig, at det ikke er det modul, der debatteres her.
 
Jeg debatterer et modul, og andre henviser til et andet ScanNet produkt eller til amerikanske virksomheder, der har været uheldige med produkter, der ikke engang perifært ligner det fra ScanNet.
 
Du skriver om æbler selvom vi debatterer bananer.
 
Jeg håber da, I fortsætter diskussionen her - og for både læseres, debattørers og andres skyld vil jeg opfordre til, at I enten diskuterer det ene eller det andet modul.
 
Jeg har svaret - da jeg blev direkte adspurgt. Så er der ingen grund til at f.eks. Mikkel de Mib angriber, at jeg har svaret, selvom jeg har trukket mig.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

> Mine "modstandere" kan INTET dokumentere

Det er noget vrøvl. Jeg har både her og i den anden debat påvist hvordan hvert eneste eksempel vi har set på Scannets søgemoduler strider mod søgemaskinernes retningslinier. Derudover er det et teknisk faktum at de footprints der gør løsninger lette at identificere på tværs af alle sites er til stede. Kig selv! :)
 
Jeg har leveret rigeligt med dokumentation både for disse løsningers fejl og for hverdan sammenlignelige produkter fra andre har skadet kunder. At du vælger at ignorere disse fakta er dit problem.
 
Du og Scannet kan vælge at kalde disse sider lige præcis hvad i har lyst til - men faktum er at det er en gang crappy doorway sider som IKKE hører til på brand-domæner.
 
At sider der er opbygget på denne måde anbefales folk at placere på deres eget website er simpelt hen amatøragtigt og med såvel Rosenstand''s og Scannets måde at argumentere FOR disse moduler må det stå klart for enhver at man bør holde sig langt væk fra det snavs.
 
 
 
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Rosenstand: Der er jo en del tvivl, om hvordan det hele egentligt hænger sammen mht. de forskellige moduler, og jeg referer blot til, at Scannet er helt klar over problemet, eftersom de ingen garanti eller dokumentation vil give. Det synes jeg bestemt, er relevant for spørger. Det ville da være syndt, hvis Shoppen ikke kan findes i Google om et ½år, fordi man tror blindt på Scannet og diverse sælgere.
Jeg baserer ikke denne vurdering på Mikkels argumentation, men udelukkende på Scannets. Det er efter min mening helt ok med agressiv SEO, men hvis man gør det, så skal man have kundernes accept. Det er jo ikke muligt at læse sig frem til på Scannets hjemmeside, at det rent faktisk er en metode, der kan forsage sletning. Det SKAL kunderne vide, ellers sælger man jo et produkt under falske forudsætninger.  Jeg synes, at det helt klart ville være på sin plads, at Scannets oplyste, at de ikke står indenfor dette produkt. Hvis de stod indenfor produktet, så ville de jo give en garanti for, at de fuldte retningslinjerne og, at man ikke kunne blive slettet. Ellers ville de gøre opmærksom på, at der kan opstå problemer pga. aggresiviteten, og på den måde stå indenfor produktet.
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg fulgt med i debatten her med en vis interesse og nu vil jeg give mit besyv med så jeg har oprette en profil. Jeg har gennemanalyseret den side som Rosenstand henviser til http://concept-i.dk/seo/000035/000001/000079.asp

 
Jeg kan ikke finde nogle steder i koden hvor der er noget galt i forhold til søgemaskiner retningslinjer. Det er selvfølgelig en side der er lavet for at være venlig ved søgemaskinerne men man kan se både telefonnummere og mail på virksomheden. Der er heller ingen redirects eller lignede i koden så jeg forstår ikke hvad problemet skulle være? Hvis de sider er problemer så er alle hjemmesider der ikke har noget pænt desijn da et problem. Og der står jo ikke sådan noget vrøvletekst på siderne men tekst man godt kan læse.
 
Jeg kunne altså godt tænke mig at vide hvor du finde de der regler som du siger er overtråt for jeg kan ikke finde dem hos Google Yahoo eller msn. Jeg kan jo godt finde reglerne men ikke nogen regler som de sider overtræder. Vil du vise os hvad det er?

Jeg har også kigget lidt på det der modul til webbutikkerne og det er godt nok cloaking. Jeg tror nu ikke den er så farlig enda, men det ER cloaking. Men jeg kan skisme ikke finde et eneste problem med det andet modul som Rosenstand skriver om med mindre det er et problem at siderne ikke er ret pæne (hi-hi).

Jeg har også luret lidt på de eksempler med Taffic Power og det er da nogle HELT andre ting og sager de lavede dengang end det scanet gør. Jeg forstår ikke du sammenligner med dem overhovedet for det er da nemt for os andre at gå i google og undersøge hvad det var de lavede dengang.

Jeg arbejder med Dreamweaver når jeg laver hjemmesider og med det program kan jeg lave en masse godt. Men jeg kan også sagten lave dorway sider, cloaking og alt mulig andet med Dreamweaver. Men det gør da ikke Dreamweaver til et dårligt program som at man skal holde sig fra. Hvis Rosenstand har lavet noget fis og ballade i hans modul der hos scanet er det da ikke modulets skyld. Jeg ku i øverigt ikke finde det snask I skrev om tidligere  men han har måske fjernet det.

Jeg har ikke brug for det der modul selv for jeg laver sådan noget selv og derfor vil jeg ikke egentlig forsvare det men bare sige at alle de beskyldninger der rettes imod det kan jeg ikke få til at passe med det kode jeg kan se. Jeg synes også man skal bevise det når man kalder andre virksomheders proddukter for noget "crappy dorway sider" og jeg er enig med Rosenstand i at alle de beskyldninger der kommer ikke bliver beviset.
 
Jeg tror det er godt nok med det modul men det er selvfølgelig farlig hvis man laver noget ulovligt i det og det kan man jo sagtens for jeg kan forstå at det bare er et mini CMS. Jeg tror ikke på at modulet er et problem men det kan være dem der bruger modulet der er problemet hvis de skjuler kode og sådan noget 
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

NSE:
Er det fordi du ikke forstår, at du taler om ét modul - og jeg om et andet modul? Der er IKKE noget skadelig kode i SEO-modulet fra ScanNet.

Der ER til gengæld en risiko ved søgeoptimeringsmodulet til deres webshop, da det benytter cloaking. Men for nu 118. gang: Det er jo ikke det modul, vi taler om!

Der er også en risiko ved at deltage i linkfarme, men det taler vi heller ikke om lige nu.
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Lad mig nu pensle det ud. Jeg taler ikke om et specifikt modul. Jeg siger blot, at Scannet har ihvertfald et modul de ikke vil stå indenfor. Desuden er søgemaskineoptimeringsmodulet til webshops relevant eftersom det er en webshop. Derfor synes jeg, at det er på sin plads at gøre opmærksom på den risiko, som Scannet helt undlader at oplyse til deres kunder.
Side 5 ud af 8 (80 indlæg)