Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Unikt og eksklusivt kvalitetsbørnetøj...MILLA-PETIT

Side 6 ud af 8 (80 indlæg)
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi debatterer SEO-modulet - ikke modulet til webshops. Så... Hvis du vil købe knallertbenzin hos Shell, skal Shell så informere dig om miljøbelastningen ved deres fyringsolie?

Jeg er fuldstændig enig med dig i, at ScanNet og alle andre i branchen bør informere, hvis der er en mulig risiko ved en metode - og lige så enig i, at det er forkert, de ikke gør det. Jeg tror bare, det blot øger forvirringen at diskutere BÅDE æbler og bananer samtidigt :-)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os lige se lidt på fakta igen ...

På Scammets egen hjemmeside, viser deres egne referencer ingen forskel på de påståede to forskellige moduler. Rosenstand siger så, at de er helt forskellige og fremviser et eksempel fra sit eget site på dette. Da jeg så påpeger at der er skjulte links på siden (som almindeligvis ikke accepteres af søgemaskinerne) undskylder han sig med, at det er fordi han selv har ændret i det der kommer ud af det omtalte modul. Der er således IKKE tale om det samme output/produkt kunderne får leveret fra Scannet. Måden siderne er integreret i det øvrige website på vil jeg også mene øger risikoen, men det er en detalje. Vi har ikke set andre eksempler der kan underbygge Rosenstand påstand.
 
Scannets egen udredning af hvad de faktisk sælger, dels i forklaringer på deres website, og dels i ovenstående refererede telefonsamtale taler vist for sig selv - så det vil jeg blot lade stå :)
 
Scannets løsning, og mullige problemer for kunderne, ligner både Traffic Power sagen og mange andre tilsvarende sager gennem tiden på tre væsentlige punkter:
 
1) Siderne har en stærkt forøget risikoprofil - risiko for at søgemaskinerne ikke kan lide dem og dropper dem
 
2) Siderne placeres på kundens eget domæne
 
3) Der er tilstrækkeligt mange "footprints" til, at det er let for søgemaskinerne at identificere stort set alle de websites som bruger disse moduler. Så hvis de ser sig sure på et er det meget let at fjerne dem alle. Det øger risikoprofilen yderligere.
 
 
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

[QUOTE]Dato: 1/8/2006 4:27:38 PM Forfatter: Rosenstand Vi debatterer SEO-modulet - ikke modulet til webshops. Så... Hvis du vil købe knallertbenzin hos Shell, skal Shell så informere dig om miljøbelastningen ved deres fyringsolie? [QUOTE]

Dårlig sammenligning. Det kan godt være, at der debatteres et andet modul, men Scannets shop SEO-modul er yderst relevant, eftersom Milla-Petit har en shop. Derfor gør jeg Milla-Petit opmærksom på, at hvis hun skulle få lyst til at vælge dette modul, så skal hun være klar over, at Scannet ikke står indenfor det.

Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg jo gjort det du selv skriver og fundet andre sider fra andre firmaer der er lavet i scanet modulet og de har heller ikke noget skidt i sig, så jeg syntes nu altså stadig ikke at der er noget galt med det der modul.

Jeg kender godt scannet fra mit arbejde og de er skidegode til at lave en masse ting men de har ikke en skid styr på at forklare hvad de laver og det har de godt nok heller ikke på deres hjemmeside hvor de skriver om modulet. Og det er helt grineren at de brugere referencer til det andet modul når det tydeligt er helt forskellige produkter :-) Det er skisme ikke ret smart af dem og jeg kan odt forstå at folk bliver forviret.

Nå jeg vil heller ikke forsvare den ene eller den anden men jeg blev bare nysgerrig for jeg er selv programmør og arbejder meget indenfor området men godt nok ikke så meget med seo som du og Rosenstand gør. Og så blev jeg nysgerrig efter at se hvad der var galt med det der modul og for mig at se som programmør er det bare almindelige hjemmesider rent kodemæssigt. Og man kunne sagtens lave dem selv hvis man ved hvordan men til den pris er det jo et godt tilbud til folk der ikke ved hvordan.

 
Jeg spurgte dig om de regler de overtræder og dem kan du ikke vise os så jeg tror nu at du bare er rasmus modsat og det er også godt nok for så får vi nogen fine debatter.
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/8/2006 4:38:03 PM Forfatter: nse

[QUOTE]Dato: 1/8/2006 4:27:38 PM Forfatter: Rosenstand Vi debatterer SEO-modulet - ikke modulet til webshops. Så... Hvis du vil købe knallertbenzin hos Shell, skal Shell så informere dig om miljøbelastningen ved deres fyringsolie? [QUOTE]

Dårlig sammenligning. Det kan godt være, at der debatteres et andet modul, men Scannets shop SEO-modul er yderst relevant, eftersom Milla-Petit har en shop. Derfor gør jeg Milla-Petit opmærksom på, at hvis hun skulle få lyst til at vælge dette modul, så skal hun være klar over, at Scannet ikke står indenfor det.

Nej - dte er en god sammenligning, for de sidste MANGE indlæg i tråden med Milla_petit har handlet om SEO-modulet og ikke om shopmodulet. Det er længe tilbage i debatten at Milla-Petit valgte shopmodulet fra, så derfor er det ikke relevant længere. Men det er vist ved at være rent ordkløveri - og nu er jeg igen inde i en debat, som jeg har meldt mig ud af. Men man har et standpunkt, til man tager et nyt, som salig hr. Krag sagde  
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/8/2006 4:42:48 PM Forfatter: Webkeglen
Jeg spurgte dig om de regler de overtræder og dem kan du ikke vise os så jeg tror nu at du bare er rasmus modsat og det er også godt nok for så får vi nogen fine debatter.

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/8/2006 4:42:48 PM Forfatter: Webkeglen
Jeg spurgte dig om de regler de overtræder og dem kan du ikke vise os så jeg tror nu at du bare er rasmus modsat og det er også godt nok for så får vi nogen fine debatter.
 
Tjaaa.. Jeg synes Mikkel, nogenlunde har forklaret, hvor han mener, at det modstriber med Googles retningslinjer.
Men det er da helt rigtigt, at han ikke direkte har henvist til hvor præcist det er i retningslinjerne. Det svarer vel nogenlunde til, at jeg ikke godtager, at man ikke må kører 200km/t ned igennem byen, før jeg har set en henvisning til en paragraf? Bare for at holde den i eksempler :)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

> så jeg syntes nu altså stadig ikke at der er noget galt med det der modul.

Det er jo sådan set også ligemeget (ikke at din mening er ligegyldig, men det er jo hverken dig eller mig der bestemmer hvad f.eks. Google gør) - jeg VED at søgemaskinerne ikke ville acceptere disse sider hvis de så på dem. Spørgsmålet er alene hvornår og om de gør det eller om andre algoritmiske ændringer pr. automatik vil udryde dem.
 
Både Google og Yahoo beskriver meget præcist på deres webmastersider at de ikke ønsker doorway sider og sider specifikt skræddersyet til dem primært for at ranke godt.
 
Google bruger f.eks. udtryk i deres guidelines som ... "Make pages for users, not for search engines." og "Another useful test is to ask, "Does this help my users? Would I do this if search engines didn''t exist?" " og "Avoid "doorway" pages created just for search engines, or other "cookie cutter" ..." Hvor meget mere præcise beskrivelser vil du have af Scannets søgemodul-sider?
 
Du kan finde tilsvarende beskrivelser hos Yahoo.
 
Vi kan sagtens blive enige om at det ret beset er nogle tåbelige formuleringer. Og jeg kan desuden forsikre dig om at de langfra altid fortolkes på samme måde, samt at der er mange flere "interne" retningslinier, som de benytter sig af end de stærkt forsimpede tekster de offentliggører som guidelines. Og det er et af problemerne ved dokumentation i denne branche. Det der står er ikke altid rigtigt - og det som er rigtigt kan man ikke altid finde på print.
 
Og dermed er sammenligninger med f.eks. lovgivning helt ude i hampen - der er ingen "Lov om søgemaskineoptimering" - det er søgemaskinernes egen, subjektive, til tider uforståelige og helt suveræne afgørelse hvad de vil have med - og de behøver ikke engang fortælle os hvorfor. Så hvis du kun tror på det du kan finde på print i denne branche, og ikke tør stole på folk med erfaring så kommer du ikke langt.
 
Således må jeg blot erkende, at jeg gennem mange års intensivt arbejde med dette område har gjort mig nogle erfaringer med hvad der øger risikoen og hvad der ikke gør. Det er faktisk et af de områder som jeg er rigtig god til. Om man vil gøre brug af den erfaring eller ej, bakket op af den dokumentation du nu engang er til stede, er jo helt frivilligt - min mission er udelukkende at sikre at folk ved hvad de køber.
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/8/2006 4:46:30 PM Forfatter: Rosenstand

Nej - dte er en god sammenligning, for de sidste MANGE indlæg i tråden med Milla_petit har handlet om SEO-modulet og ikke om shopmodulet. Det er længe tilbage i debatten at Milla-Petit valgte shopmodulet fra, så derfor er det ikke relevant længere. Men det er vist ved at være rent ordkløveri - og nu er jeg igen inde i en debat, som jeg har meldt mig ud af. Men man har et standpunkt, til man tager et nyt, som salig hr. Krag sagde
 
Valgte shopmodulet fra ?? Undskyld jeg spørger, men hvad taler du om? Pias hjemmeside er ikke andet end lige netop Scannet''s shopmodul....

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/8/2006 5:36:39 PM Forfatter: wubi.dk

Dato: 1/8/2006 4:46:30 PM Forfatter: Rosenstand

Nej - dte er en god sammenligning, for de sidste MANGE indlæg i tråden med Milla_petit har handlet om SEO-modulet og ikke om shopmodulet. Det er længe tilbage i debatten at Milla-Petit valgte shopmodulet fra, så derfor er det ikke relevant længere. Men det er vist ved at være rent ordkløveri - og nu er jeg igen inde i en debat, som jeg har meldt mig ud af. Men man har et standpunkt, til man tager et nyt, som salig hr. Krag sagde
Valgte shopmodulet fra ?? Undskyld jeg spørger, men hvad taler du om? Pias hjemmeside er ikke andet end lige netop Scannet''s shopmodul....

 
5-1-2006 11:58:59 PM skrev Milla-Petit at hun ville fravælge shopmodiulet og se nærmere på SEO-modulet. Siden har debatten derfor handlet om SEO-modulet. Du behøver ikke undskylde - det ER en lang tråd at læse igennem, men nu ved du, hvor jeg har det fra - nemlig hende selv :-)

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Side 6 ud af 8 (80 indlæg)