Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PBS - Indløsningsaftale. Deal eller No deal?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer.

 

Nu har jeg længe siddet i smug og læst indlæg her på Amino, da jeg dels syntes det er en genial side, og dels selv er ved at starte noget op.

Så nu er turen, syntes jeg, moden til at jeg tør begive mig ud i et indlæg - Spændende sager, ja det er! :)

 

Det som jeg har startet op, er noget helt nyt og aldrig før set - Virkelig helt i pioner ånden!!

I gætter det aldrig... Det er en internet-shop!.... Hvad siger i? Er det allerede lavet før?... Nå..

 

Men alligevel:

 

Alle internet butikker med respekt for sig selv, men i særdeleshed deres for deres kunder, har mulighed for betaling med kreditkort, visakort, dankort, plastic pladen - kært barn mange navne.

Hertil kræves en indløsningsaftale med PBS..

 

Jeg er så i den heldige situation, at jeg har søgt om en sådan aftale med de kære folk fra PBS.

Eneste detalje er:

 

De kræver DKK 25.000.- i form af pant i en spærret konto, eller anfordringsgaranti fra min bank (Nu vi er ved anfordringsgaranti, kunne nogen evt. forklare hvad dét går ud på?).

Forbered jer på dumme spørgsmål, og til de sarte: Kig væk, for guds skyld kig væk!!

 

Er den slags helt normalt, og er det ikke en hel del penge alligevel?

Og hvad skal de have garanti for, da det jo er mig der poster egne penge i mit firma?

Og sidst men ikke mindst - Er der andre muligheder end PBS, eller sidder de på hele baduljen? (Og hvis ja, er det egentlig ikke ulovligt?)

 

Hvis du sidder og føler, at det her er da lige noget du kan svare på, så syntes jeg du skal gøre det. Kom igang! ;)

Men på forhånd tak :)

 

Med venlig hilsen

Martin

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er helt normalt fra PBS at de forlanger en vis sikkerhed fra mindre virksomheder, hvis det da ikke er fra alle.

Det er ren rutine at få banken til at stille en sådan sikkerhed.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Anders Christensen: Det er helt normalt fra PBS at de forlanger en vis sikkerhed fra mindre virksomheder, hvis det da ikke er fra alle.


Det er muligt at PBS kræver sikkerhed, men det er da absolut ikke reglen. Da vi ansøgte om indløsningsaftale i 2004-2005 blev vi ikke afkrævet nogen bankgaranti eller lignende, og jeg mener da absolut ikke at vores økonomi var bedre end gennemsnittet.

Jeg tror nærmere at det har noget at gøre med, om man søger direkte hos PBS eller om det er virksomhedens pengeinstitut, der søger for virksomheden. Vores indløsningsaftale blev lavet via pengeinstituttet og vi fik godkendelse på 14 dage, stort set uden nogen former for spørgsmål.

Fra Taastrup
Tilmeldt 5. Nov 05
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Jeg havde samme oplevelse som Kim fra Tropefisk, der blev ikke krævet noget fra PBS´s side. Min oprettelse hos dem gik glat igennem, lige borset fra jeg må rykke et par gange for den - jeg ville jo bare igang med at sælge varer..

 

God weekend - den står på momsdag i dag, og gud ske lov en af dem med kød på!!

M.v.h.

Stones


Dit e-byggemarked

  

Fra Glostrup
Tilmeldt 26. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Fra  Haandlavet.dk Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi havde heller ikke nogle problemer i form af at skulle stille bankgaranti. Vi hoppede på bølgen sidste år da oprettelse og første års vedligeholdelse var gratis. Dog tog det lidt tid grundet at så mange butikker valgte at hoppe på vognen samtidigt som os :)

Tim

Køb kompatible billige dymo labels og spar penge på dine forsendelser.

Tilmeldt 22. May 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg syntes at PBS er til at lukke op og sk.... i, da vi i sin tid fik lavet betalings aftale skulle vi ændre alt muligt i vores shop og stille bank garanti på dankort hos den ene af deres medarbejder, og hos den anden der havde med udenlanskekort skulle vi ikke gøre noget som helst, og der blev søgt samtidig. Den ene ved ikke hvad den anden laver inde hos PBS.

Og midt i forløbet havde vi åbenbart fået en anden person til at behandle sagen og så var der heller ikke nogle problemer med dankort eller bankgaranti.

Mvh Allan

VVS artikler fra www.hedestoker.dk Kvalitet og god service.

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Allan,

PBS er vel i deres gode ret til at kræve, at du overholder deres regler, som f.eks. at du har betalingskortenes logo på dine sider, at du skriver om de lovpligtige betingelser osv. Hvilke krav ud over disse har de stillet overfor dig?

Du kendte kravene på forhånd, og uanset om de er ublu eller ej, så du havde jo muligheden for at vælge eller fravælge. Der er jo andre muligheder end lige PBS (til alle andre betalingsmuligheder end lige rene Dankort, hvilket efterhånden udgør en forsvindende del af omsætningen).

At PBS'' betingelser (i særdeleshed for afregning af internationale kort) og priser er fuldstændig ude af proportioner, er vi enige om. Men uanset hvad, så står det dig jo frit for at skifte til en anden udbyder.
Fra Taastrup
Tilmeldt 5. Nov 05
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 06:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Jeg vil i den grad bakke op om PBS´s hul i hoved regler om afregning af udenlandske kort. Jeg har lige solgt nogle varer d. 26. juni, og ja rigtigt pengene de går ind på min konto d. 7. august..

Jeg troede først det var en forsinket aprilsnar - men nej..

Længe leve ViSADankortet - og monopolske tilstande er skidt.

God dag

M.v.h.

Stones


Dit e-byggemarked 

 

Tilmeldt 22. May 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kim

Selvfølieligt kender jeg kravene og overholder dem, men det jeg mener er, at den ene siger det ene til kunden (mig) og den anden siger noget helt andet, så har de ikke i mine øjne meget styr på hvornår de kræver garanti og hvornår de ikke gør det.

Mvh Allan

VVS artikler fra www.hedestoker.dk Kvalitet og god service.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Men, og undskyld min uvidenhed på dette område - hvorfor jeg selvfølgeligt har oprettet denne tråd for at blive klogere - er der andre udbydere end PBS.?

Og hvad er fordele/ulemper ved disse i forhold til PBS? (måske nok et omfattende spørgsmål)

 

Og til alle andre - Tak for jeres svar og interesse :)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)