Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SU, hjemmeboende, undtagelser?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Algren:
Er alle med nu?
Nu er det jo dels sådan, at alle her faktisk prøver at hjælpe og der er aggression ikke lige det pæneste svar. Det at det er et offentlig forum, betyder også, at der ofte kommer råd, som ikke KUN går til dig og som ikke går på noget du har skrevet, men et generelt råd om at passe på i forhold til SU systemet - med andre ord - svar skal ikke kun komme spørger til gode, men dække lidt bredt til masser af andre medlæsere - som jo kunne få en ideSmile

Ring SU og spørg og forklar, og ellers vil jeg ikke tro du kommer uden om arbejde ved siden af, hvis du skal finansiere en lejlighed på udeboende SU alene 

god vind

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan uden tvivl se det fra systemets side, og du har helt sikkert ret. Jeg mener ganske enkelt bare, at formålet med en hjemmeboende su er, at den ikke er så stor, netop fordi man ikke har særlig mange udgifter. En udeboende skal dække større udgifter, netop fordi man jo skal betale alt selv. Spørgsmålet gik derfor på, om der måske kunne være regler/smuthuller for de unge, som har udgifter som en udeboende, men bor hjemme. 

Jeg er helt klar over, at jeg kan tage et arbejde eller gøre brug af su-lån. Jeg ville, ganske enkelt, høre om der fandtes en mulighed, som den jeg har beskrevet. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg beklager hvis jeg udtrykker mig aggressivt - det er bestemt ikke intentionen. Jeg ønsker blot at få svar på det specifikke spørgsmål. Jeg er godt klar over mulighederne for arbejde ved siden af su'en og jeg vil bestemt ikke bare læne mig tilbage og hvile på min su alene. Nu står jeg bare i den situation, at jeg har fået muligheden for at flytte hjem til min far, og derfor ville jeg gerne undersøge mine muligheder indenfor su-systemet. 

Jeg sætter pris på jeres besvarelser - men vil selvfølgelig gerne forklare mig hvis jeg føler mig misforstået! :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Algren:
Jeg kan uden tvivl se det fra systemets side, og du har helt sikkert ret
De er derfor du skal se det, som at SU ikke er sat i verden for at hjælpe forældre der ikke har det let, men børn, og det du vil, er jo at hjælpe et familliemedlem OG dig selv samtidigt, og der vil SU nok mene, at den hjælp du giver din far, er en type socialhjælp de ikke har med at gøre, men du må gerne give den samme mængde penge til en helt tredie person - hvilket nok er ret fornuftigt - selv om det ikke lige hjælper dig eller din far

SU for sig - socialhjælp for sig - og når SU skulle acceptere andre regler, fordi en forældre har det svært økonomisk og målt mod en 25 årig datter - så ville det hedde socialhjælp rent faktisk

God vind anyway - 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld, men hvordan hænger "Jeg har fået lov til at flytte hjem til min far" sammen med at du skal betale 2400 for at bo der? Han skal vel have et sted at bo ligegyldigt om du bor der eller ej, og så har du masser af penge til mad og diverse.

Hvis han ikke vil lade dig bo der uden at betale, vil jeg mene at det er et familiespørgsmål og ikke et SU-spørgsmål.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Okay - på den måde. Jeg så det mere som om jeg "lejer" et værelse hos min far (som jeg kaldte "tak fordi jeg må bo her" i stedet), præcis som hvis det var hos en 3. person. Men fordi det er en forælder er det noget andet. Jeg mener, hvis jeg i stedet havde fået tilbudt at bo hos min onkel, så ville jeg få udeboende - men ikke når det er min far, selvom udgifterne ville være det samme. Hvis jeg f.eks. boede sammen med en kæreste, som tjente en del mere end mig og betalte hele vores husleje, så ville jeg jo få udeboende su, men ikke have særlig store udgifter. Det var nok et sådan tilfælde, jeg sammenlignede med. 

Men jeg kan sagtens se det fra de synspunkter du kommer med, og har fuld forståelse for, at det er sådan det fungerer.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Til Kristoffer Broholm;

Jeg synes du misforstår det jeg skriver. Han har tilbudt, at hans ene værelse i lejligheden kan ryddes så jeg kan bo der. Men han har ikke økonomi til at forsørge mig. Det vil derfor komme til at fungere som hvis jeg lejede et værelse hos en 3. person. Jeg synes ikke der er grund til at blive personlig og antyde, at der er tale om et familiespørgsmål - så synes jeg vi går uden om formålet med dette indlæg, og det ser jeg mig helst frabedt. 

Hvis du skulle bo hos et ikke-familiemedlem, så skulle du vel betale en leje for at bo der - ikke sandt?

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Algren:

Til Kristoffer Broholm;

Jeg synes du misforstår det jeg skriver. Han har tilbudt, at hans ene værelse i lejligheden kan ryddes så jeg kan bo der. Men han har ikke økonomi til at forsørge mig. Det vil derfor komme til at fungere som hvis jeg lejede et værelse hos en 3. person. Jeg synes ikke der er grund til at blive personlig og antyde, at der er tale om et familiespørgsmål - så synes jeg vi går uden om formålet med dette indlæg, og det ser jeg mig helst frabedt. 

Hvis du skulle bo hos et ikke-familiemedlem, så skulle du vel betale en leje for at bo der - ikke sandt?

Hej,

Jeg prøver ikke at diskutere, debattere eller irritere dig. Jeg prøver blot at forstå hvad dit reelle problem er. 

Du har på intet tidspunkt skrevet at din far vil have husleje, du skrev fx her at han tilbød at rydde et værelse. Hvis han ikke skal have husleje, kan du vel bruge de 2800 på at forsøge dig selv?

Eller mener du at din far har tilbudt dig et værelse til leje? For så ville jeg være enig i din oprindelige vurdering at det er klart bedre for dig at finde dit eget sted.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

I og med at han kun har penge til at forsørge sig selv, vil de 2500 kr., som jeg vil betale, dække bl.a. mad, el, vand og varme. Måske 2500 kr. lyder af meget i forhold til de nævnte udgifter, men vil ikke være en fedtsyl! :-) Ved siden af de 2500 kr., skal jeg så betale for alle de andre udgifter, jeg har - som ikke har noget med min far at gøre.

Men hvis det er hjemmeboende su, der er gældende, så er det jo op til mig, om jeg vil bo hos ham og arbejde de manglende penge ind, eller bo selv og få udeboende su...  

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg ser det er svaret vel ganske simpelt - eller hvad? Flytter du hjem til ham, ja så er du kun forpligtet til at modtage hjemmeboende su og eneste mulighed for yderligere indtægt, er et fritidsarbejde eller su-lån. Der er ingen huller for at du kan modtage ekstra uanset dine udgifter er høje eller ikke. Sådan er det bare.

Er du over 20, mener jeg su´en er lidt højere end hvis du er under 20. Har man barn, kan man modtage mere. Ellers ser jeg ingen andre muligheder for at netop du kan modtage mere end andre i samme situation.

Sagt med bedste intention om at hjælpe dig med et svar.

 

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)