Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan lever man bedre i nuet?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 307
Fra  OnlineBloggen.dk Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Et fif jeg bruger til at leve i nuet er ikke at tage smartphonen med hvis ikke jeg får brug for den - det er så nemt lige at hive den frem hver gang man har to min men det gør det svært at være til stede nu og her.
Ved ikke om det var sådanne fifs du ledte efter? - og ja, er selv dårlig til det, derfor skriver jeg også det her fra min iPhone :-)

Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Læs bogen der hedder the The power of now/ Nuets kraft af Eckhart tolle det skulle eftersigende være en

helt fantastisk bog har den selv liggende men har ikke fået den læst endnu.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

At leve i nuet - stort og vigtigt emne.

Jeg bruger rigtig megen tid i min kajak.
Når jeg er på ekspedition og er alene, går næsten al min koncentration med at opleve nuet. Den tilstand forsøger jeg at genkalde mig, når jeg er på land. Ved at bruge masser af tid på at lære denne semimeditative tilstand at kende, er den langt lettere at genskabe i det daglige.

I hverdagslivet er der et par simple leveregler/grundtanker:

Den, der ringer til dig på din telefon er ALTID mindre væsentlig end den, du taler med.

Lyt, Lyt, Lyt. Hvis du ikke kan gengive, hvad din samtalepartner lige har sagt, er du på vej væk fra nuet.

Undgå stress. Hvis dit nuværende arbejds eller ambitionsniveau bringer dig i langvarig stresstilstand, så skru ned. Arbejd mindre og nå mindre. Det giver dig plads til at nå længere senere.

Du er ALDRIG i gang med noget uundværligt (med mindre du udøver livredende førstehjælp). ALT hvad du laver kan undværes - det er ren indbildning, at det er vigtigt. Verden skal nok klare sig. Find roen i dig selv - så skal du nok nå det, som er nødvendigt for dig.

Nyd dine sanser. Når du er sulten, så dyrk din sult lidt, før du spiser. Når du fryser, så bemærk, hvilke dele af din krop, der mangler varme. Bemærk duften i rummet, du træder ind i. Bemærk lysets farve. Sluk for musikken, hvis du ikke nyder den.

Det allervigtigste er, at du lærer dig selv, dine behov og din krop at kende.
Nogen gør det ved meditation, nogen gør det ved løb eller anden motion, nogen gør det ved sauna og vinterbadning. Nogen gør det ved at gå til klassiske koncerter, nogen gør det ved at synge i kor.
Du skal finde det sted, hvor din krop fortæller dig, at du er bedst i balance, og så skal du nyde det så meget, du kan.

Og så sluk den her computer.
Den bidrager sjældent positivt til et liv i nuet.

Hans 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)