Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan gør I det?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 21. Apr 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej jeg står netop nu og skal til at have taget billeder af produkterne til min webshop... Og jeg er rendt ind i et mindre problem. Det ser ikke super professionelt ud når baggrunden på mine billeder mistænktsomt ligner gulvet i mit køkken...!

Skal man have noget specielt fotoudstyr til det? Bruger I programmer til at fritlægge billederne eller hva?

Håber der en et par stykker der lige har et hurtigt svar...

 

Mvh. Alex

 

Fra Kbh
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har tidligere gjort det at jeg har lagt produktet på en hvid baggrund udendørs når det var overskyet med et kamera uden blitz - det giver det bedste resultat uden hårde kasteskygger.

Det kan være flot hvis ting ligger på en plexiglasplade :)

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har to blitzlamper og en hvid baggrund samt et Canon Spejlrefleks digitalkamera. Efter billederne er taget henter jeg dem ind i PhotoShop og lysner baggrunden en lille smule så den bliver kridhvid. Et tip kunne være at få en fotograf til at komme og indstille lyset så billederne bliver helt ens hver gang.

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 21. Apr 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kontorinvest, tak for tråden.

 

Jeg bruger et Konica Minolta kamera  (købt brugt af en grafiker)

 

Har ikke så meget forstand på udstyret, men på linsen står der: 0,38m/1,3ft Macro - AF DT 18-70

 

Jeg har også fået papirene på det, men de er gemt langt væk i kælderen. Anyways - ham grafikeren sagde at det var rigelig godt til en webshop.

 

Det jeg gerne vil have det til at ligne er noget lignende sådan som smartguy.dk laver sine billeder. Helt enkelt med en helt hvid baggrund. Mit spørgsmål gik egentlig bare på hvad man skulle bruge som baggrund? Er det noget specielt eller om man kan nøges med et hvidt lagen?

Tilmeldt 21. Apr 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Helle, det er lige præcis som dine billeder ser ud! Sådan omtrent havde jeg også forestille mine egne!

 

Hvad koster sådan et par lamper? Hvad er den hvide baggrund du bruger lavet af???

 

Mvh. Alex

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener lamperne koster omkring 3-4.000 kr. stykket - men de kan fåes i forskellige udgaver og kvaliteter. Princippet er at din belysning bliver ens hver gang.
Baggrunden er blot en hvid rulle baggrundspapir. Du kan ikke bruge lagen da det ikke er hvidt nok og det krøller sig.

Jeg har købt udstyr gennem dem her: http://www.cav.dk/ hvor du også kan få en virkelig professionel vejledning. Husk at oplyse om hvilket prisniveau du forventer at det kan ligge i - der er jo muligheder helt op til 100.000 kr. hvilket ikke er nødvendigt når det er til web. Uden kamera vil jeg mene du kan holde dig mellem 6-8000 kr.

Held og lykke med det :·)


Mange hilsener Helle

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alex

 

Jeg har lige stået i samme situation som dig. Nemlig at ville have nogle ordentlige billeder med hvid baggrund og nu har jeg så været ude at investere. Jeg har købt udstyr hos Ole Bruhn på www.obt.dk. Han er utrolig flink og meget vidende om lys og udstyr :)

 

Jeg har selv valgt at købe et lystelt med 2 lamper og bagrund. Det er et kit til omkring 7000 kr. Derudover venter jeg på mit nye kamera (Canon EOS400D) men det er nu mest fordi mit gamle Canon gik i stykker... Så jeg kan desværre ikke vise dig nogle billede eksempler på hvordan det ser ud ligenu.

 

Held og lykke

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alex, hvis det ikke kan gøres med et hvidt lagen, kan du sende billederne til mig, så kan jeg prøve at fritlægge dem, for så kan du jo helt selv bestemme baggrunden. Hvis mit resultat bliver som du vil have det, kan jeg lave det for 30 kr. pr. billede. Men prøv at send et billede til mig, så skal jeg vise dig et resultat :D

Tilmeldt 21. Apr 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kasper Skov

 

Jeg takker for tilbudet, men har besluttet at jeg selv skal ud og investere i noget udstyr...  Har kigget lidt på www.obt.dk som Christobel anbefalede og overvejer kraftig deres lysbord (litetable), en tungstenslampe med softbox og en "under bordet belysning" Det kan vist sagtens dække behovet;-)

 

Men du kan helt sikkert hjælpe mig med noget grafisk arbejde på et senere tidspunkt. Min hjemmeside skulle gerne komme op at stå (i bedste fald) ultimo August. Jeg skal bl.a. have lavet nogle reklame bannere, det kunne være at du kunne assistere mig der? 

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)