Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er et domænenavn værd?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Jyllinge
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg ligger p.t. i forhandlinger om at købe et domænenavn af en fyr fra England. Han påstår domænet i sig selv er vurderet til 10.000£, hvilket jo er ret meget. Jeg har heldigvis fet presset ham MEGET længere ned.

Men hvorom alting er, så tænker jeg: Hvordan ved han det? Hvor har han den idé (eller fakta) fra, at domænet er det værd? Findes der steder, hvor den slags kan blive vurderet?

Ydermere et lille tillægsspørgsmål: Hvordan overdrager man i praksis sådan et domæne? Jeg har jo ingenlunde tænkt mig at overføre penge til ham, før jeg er sikker på, at jeg får ejerrettdigheden til domænet?

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Aner ikke hvordan han er kommet frem til den værdi :)

Men udregningen/vurderingen, ville jeg og mange andre nok også kunne lave (jeg har selv et program til omkring 1600kr der finder og ordner alt for mig og giver et HAV af data jeg kan kigge på indenfor de forskellige nicher osv :-) 


Hvad er din mening selv? vil du give 5000, så skal du jo bare ha ham derned eller under? - hvis du derimod tænker det kun er 1000 værd, og han ikke vil det, så sig nej :-)


Følger lige med i overdragelses spørgsmålet også :)! 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra Jyllinge
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

He he ... pudsigt nok regner jeg med at kunne lande den på 500£, så 10.000£ har nok været en del varm luft  Big Smile

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror der findes lige så mange måder at fastsætte værdien af et domænenavn på, som der findes personer, der har interesse i domænenavne :-)

Nogle køber domænenavne fordi domænet har en række indgående links, og håber på at disse bliver ved med at eksistere efter man har købt domænet (at folk fortsat linker til siden).

Andre køber domænenavne ud fra andre SEO-mæssige aspekter (indgår keywords helt eller delvist i URL'en). Bemærk at Exact match domænenavne kan være i farezonen for en demotion.

En tredje måde at vurdere et domænenavns værdi på, er ved at spå om hvilken værdi, dette domænenavn vil have for din virksomhed. Er domænenavnet et need to have, eller et nice to have?

Flere inputs modtages gerne, og jeg vil gerne se hvordan andre løser overdragelses-problemet på, da man kan risikere at blive snydt, hvis man handler med de forkerte.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad er der indgående links til siden og har de høj trust værdi https://www.majesticseo.com

hvad er sidens alexa rank tjek her http://www.alexa.com siger lidt om de sider der linker om de har trafik

hvad har domænet værdi for dig er navnet meget unikt til din forretning

google navnet dukker der godt eller dårligt omkring domænet op der , ved dårligt omkring navnet , tæller det ekstrem ned ad , det kan nærmeste blive et minus købe dette her domæne så lav en ekstrem grundig google søgning med hans domæne navn

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 31. Mar 09
Indlæg ialt: 211
Fra  Bravo Media ApS - Webbureau Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Rasmus,

Du kan gå ind på sedo . com og finde lignende domæner og så tage din prisvurdering derfra, tommelfingerreglen er at jo kortere et navn jo dyre er det.

Mht. til betaling kan jeg anbefale https://escrow.com/index.asp
hjemmesiden er gammeldags men deres produkt virker rigtig godt.

Med venlig hilsen
Peter

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus,

I praksis virker det på den måde at når du har styr på pris og betaling mm. Så bør du få et domain transfer code! :) EPP code så vidt jeg husker...

Med sådan en kode i hånden bør det ikke være noget problem at flytte domæne rettighederne over til dig selv..! :)

Vh. Mehmet

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Fra Jyllinge
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens

Tak for jeres feedback. Jeg undersøger lige alle de muligheder I giver mig her, så skriver jeg en post tilbae om, hvad det har givet mig. Hvis et ender med jeg får bevæget mig ud i at købe domænet og får det overdraget, så skal jeg også nok lave en update omkring det.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)