Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan jeg sælge denne bog?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 02:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Min bog, Projekthæftet, er ved at være færdig - den udkommer engang i februar.
 
Den er en fagbog om fundraising og projektmageri med udgangspunkt i landdistriktsprojekter, men også så generelt skrevet, at andre også kan have glæde af den.
 
Foreløbig præsentere jeg den på denne side: http://www.kjers.com/html/projekthaeftet.html, og mit første spørgsmål går på, om man kan danne sig et reelt billede af bogen udfra det indhold, jeg har puttet på siden. Hvad er for meget, og hvad mangler?
 
Jeg vil markedsføre bogen ved at udsende en lille folder om den til borgerforeninger og evt. også til andre foreninger.
Derudover vil jeg naturligvis forsøge mig med noget PR og uddeling af anmeldereksemplarer, ligesom jeg vil annoncere lidt hist og her.
Det er også indlysende, at jeg vil slæbe den med rundt til mine foredrag.
Bibliotekerne får kendskab til den ved at jeg indsender den til "lektørudtalelse" hos DBC, og boghandlerkæderne får også materiale.
 
Jeg er modtagelig overfor alle gode ideer til at udbrede min viden - jeg har jo allerede haft besværet med at formulere det hele, så ville det være dejligt, hvis så mange som muligt kunne få glæde af det.
 
mvh Hans
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg syntes der mangler noget mere pop. Nogle casestories med folk der har læste bogen og fået penge og nogle "Københavner bullets" som:

* Lær at skaffe midler på et par dage
* Så nem at alle kan lære det
* Få en million på en minut ;-)

Så ville jeg lægge 50-60 % af bogen online i HTML. Hvis folk kan lide den, så køber de den og du får flere besøg på dit website. Du kan også få flere til at linke til dig, hvis det er brugbart.

Det var hvad jeg lige kunne komme på.

Dbh Martin
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans,

Først tillykke med udgivelsen. 
 
Jeg synes også at titlen kunne være anderledes, men nogle tænder måske på at købe et hæfte. Jeg synes bare det er bekedet af dig og kalde det et hæfte, det indeholder 88 sider. "fundraising og projektmageri " kunne være en titel. Du kunne som tidligere også bruge ordet "projektbogen" og så ovenstående som undertitel.
 
Jeg synes ikke du skal fjerne http://www.kjers.com/opslag2.pdf  Men du kunne godt uddybde det noget mere. Du sidder med meget viden på området, og det skal læserne vide.
 
For at sige det lidt hardcore ; tænk på hvad der sælger, fremfor hvad der lyder godt.
 
Jeg bestiller et eksemplar
 
Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :
 
Hej Hans
 
Nu ved jeg ikke om navnet "Projekthæftet" ligger helt fast, men syntes ikke det klinger helt for mig, jeg ville nok have valgt "Projektbogen" eller "projektfagbogen"  eller noget helt andet.
 
Mener godt at man kan danne sig et rimeligt billede af hvad hæftet omhandler, dog syntes jeg at du måske godt kunne smide et par sider (med guldkorn) af bogen online for at få projektmagere der ikke arbejder med landdistriktsprojekter til at bliver lidt mere nysgerrige. 
 
http://www.kjers.com/opslag2.pdf  ...ville jeg fjerne helt, eller omskrive da jeg er sikker på at The Game har ret i at du sidder med meget viden på området, og det skal læserne vide.
 
Mvh. Ole  
Fra Ejby
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans,

Nu bor jeg selv i Skovbo kommune (snart Ny Køge) her "lige" undenfor Storkøbenhavn og vist nok at betegne som delvis landdistrikt. Jeg også involveret i del lokalt arbejde (bylaug m.m.).
 
Jeg tror også nogle "bredere" overskrifter skal i brug. "Rejs penge til dit projekt" kort og godt. Mon ikke projektmageri og fundraising kendes bedst af dem der allerede har prøvet det og forstår jeg dit web korrekt (ved en hurtig gennemlæsning, som også mange andre vil gøre) så henvender du dig primært til "nybegyndere", eller?
 
Og så ville jeg satse på lokalt markedsføring ved at skaffe mig overblik over alle de mange lokale/distriktblade rundt omkring, skrive en artikel (som om en anden skrev den om dig selv) meget gerne med udgangspunkt i et projekt du har hjulpet og sende den uopfordret til alle disse lokalblade. Ud fra godt nok andre sager, har jeg været forbavset over hvor "nemt" det har været at få noget i sådanne medier, hvis man kan fange deres opmærksomhed med en direkte og frisk overskrift. Netop de lokale ildsjæle/foreninger som er dit marked er ofte dem som mest aktivt læser disse lokale blade og med lidt held er omtale her en gratis reklame for din bog.
 
PS. Følg eventuelt op med en bog nr.2 "Sådan protesterer man effektivt, synligt og lokalt", der er mange foreninger som kunne bruge den også...
 
 
 
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad med titlen ''Funracing og projektsnageri'' ;-)

OK... Det var bare for sjov....

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres fine svar.

Jeg popper det hele lidt op, når vi når nærmere udgivelsen.
Indholdsfortegnelsen er meget grundig og giver et godt overblik over projektets faser. Den tror jeg, jeg vil vise frem sammen med et opslag.
 
Navnet Projekthæftet ligger helt fast.
Der er flere sproglige dobbeltheder i navnet.
1. Bogen handler om projektmageri
2. Den har format som et checkhæfte (dog lidt større) - du kan altså stort set selv skrive checks til finansiering af dit projekt, når du har læst denne bog (blev det københavnsk nok, Martin)
3. Bogen er bygget op over "teori" og "tjeklister" og der derfor også et Tjekhæfte - hvis blot du kan vinge alle punkter af på tjeklisterne - så har du et godt projekt.
 
Jeg synes, det er en god idé med nogle case-stories. Jeg har en rigtig god én undervejs - den handler om en landsbyskole, der over en kort årrække øgede sit elevtal fra 91 til 130 efter at jeg havde holdt et inspirationsmøde i landsbyen. Desværre må jeg ikke bruge den endnu, fordi der mangler en endelig godkendelse af et konkret projekt, som skal nævnes i historien.
 
Dato: 1/11/2006 12:25:30 AM Forfatter: Grosen Friis          [grosen.com] Hvad med titlen ''Funracing og projektsnageri'' ;-) OK... Det var bare for sjov....
 
Min bærbare faldt ned fra sofaen på grund af de rystelser, mit grin frembragte - jeg sender en regning, Grosen .
 
mvh Hans
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)