Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leveringsmetode og ansvar/lovligt

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Davser,

Jeg har i mange år udelukkende benyttet mig af GLS til alle forsendelser, men jeg overvejer at giver kunderne muligheden for at vælge mellem GLS og Post Danmark. Dog har jeg ingen planer om at oprette en decideret forsendelsesløsning med Post Danmark, men derimod give mulighed for at sende pakken med frimærker. Det betyder, at der ikke komme nogen form for sporing eller forsikring (andet end hvad der end må være af standard), og dette skal naturligvis oplyses godt og grundigt til kunden.

Men er det lovligt? Altså at sende en pakken uden sporing og forsikring og dermed skubbe alt ansvar over på kunden, hvis pakken forsvinder eller går tabt.

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 32
Fra  Firma Assistent Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lundorff

Forstår udemærket din ide og tanke - og det er skam også lovligt nok, at sende til kunder på den måde...MEN, problemet ligger i, at du som webshop har ansvaret for forsendelsen indtil den er leveret hos kunden. Nu forsvinder der ikke særligt meget post hos Post Danmark, så forsendelsen er som sådan "sikkert" nok - hvis vi lige ser bort fra forsikring på varen, som du heller ikke har ved alm. post forsendelse - det store problem ligger i, at kunden ikke kvitterer for leveringen og derfor faktisk kan vende retur og sige han/hun aldrig har modtaget....også er det dig, der står med bevisbyrden, for at bevise at der faktisk er leveret en vare til kunden...

Det jeg vil foreslå dig, for der er virkelig mange kunder der langt hellere vil have leveret med Post Danmark fremfor eks. GLS - opret det som en mulighed for kunden, og lad kunden betale den ekstra udgift det koster at sende med Post Danmark pakkepost, hvor pakken er forsikret og kunden skal kvittere for varen.

venlig hilsen

Martin

Firma Assistent - Svanemøllevej 25, 2100 København Ø - tlf. 7199 6186 - www.firma-assisten.dk

Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:
MEN, problemet ligger i, at du som webshop har ansvaret for forsendelsen indtil den er leveret hos kunden

Ja det var præcis sådan noget jeg frygtede.

Nuvel, jeg skal høre Post DK hvad mulighederne er, og ellers må vi bare holde fast i GLS.

Tilmeldt 10. Sep 12
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke hvor dyre dine ordrer er, men det kunne jo være at den ene ordre i ny og næ du må sende en gang til, opvejer det du sparer på portoen. Det er værd at tage med i betragtningen.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)