Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrering af virksomhed

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Jul 06
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa.
Er ved at udfylde reg. af virksomhed blanket til SKAT. Har lige nogle spørgsmål, som jeg håber nogen herinde kan hjælpe mig med?
1. Hvornår slutter dit regnskabsår.?.. Er det så bare en dato fx 1/11 ? Eller skal der også stå hvilket år første gang eller?
2. Branche...? Jeg sælger (skal til at sælge)bl.a.boligudstyr fra en hjemmeside..Hvilken branche er det? Er det bare detailhandel 52 eller?
3. Moms ?  Startdato(fx første fakturering eller indkøb)... Kan jeg godt sætte en dato fx 14 dage frem, selvom jeg ikke har faktureret eller lavet indkøb endnu? Ville jo helst have mit cvr nr. først?
Ja, det var såmænd de spørgsmål, jeg havde.. Håber på svar fra jer Amino eksperter

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Hvornår slutter dit regnskabsår.?.. Er det så bare en dato fx 1/11 ? Eller skal der også stå hvilket år første gang eller? Anette: Hvis det er tale om en enkeltmandsfirma eller I/S, er slutdatoen altid 31.12.
3. Moms ?  Startdato(fx første fakturering eller indkøb)... Kan jeg godt sætte en dato fx 14 dage frem, selvom jeg ikke har faktureret eller lavet indkøb endnu? Ville jo helst have mit cvr nr. først? Anette: Ja, det er der ikke noget problem i at gøre.

God fornøjelse med projektet.



Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :
2 - ej af afgørende betydning.

 

Min egen ydmyge erfaring siger mig, at det bliver brugt til at putte din virksomhed i en kategori som tjene det formål at man kan trække statistikker på os iværksættere.. og så lige den detalje at det er muligt for sælgere at købe lister over virksomheder i en særlig branche..

For mit eget vedkommende har min virksomhed nu fokus et helt andet sted end det startede - så branchekoden passer ikke... men jeg kan ikke rigtig se hverken hvor eller hvorfor jeg skal få det ændret.

Hvis nogen kan fortælle mig en årsag til at jeg burde få det ordnet er jeg lydhør...

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Branchekoden har alene til formål at kategorisere virksomhederne bredt og den har også noget at sige med hensyn til hvad omverdenen kan læse som firmaets branche. Men det er rigtigt at koderne ikke er specielt dækkende. Hvis du udfylder skemaet online via webreg. bliver du automatisk guidet ind på oversigten.



Med hensyn til det med regnskabsår så kan personer og interessenter sagtens have forskudt regnskabsår. Det var meget brugt i landbruget i gamle dage men bruges ikke så meget mere. Men det er meget anvendt at selskaber har forskudt regnskabsår. Eks. 30/6, 30/9 eller 30/3. Det kan skyldes brancheforhold men revisionsfirmaerne prøver også at fordele deres regnskaber så de falder bredt.



 



 



Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Jul 06
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak allesammen! Simpelthen sådan et godt forum det her

God aften

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 88
Fra  Tox it Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Har lige et bi-spørgsmål til nr. 3 (håber at det er ok).
Må det godt være tilbage i tiden f.eks. den 1/6-07 ?
for det kan jo være at man har købt noget for at komme igang inden man får sit CVR.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

 

Ja....mem normalt tillades momsfradrag tilbage i tiden....på et par måneder.

 

/Peter

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 06:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
Med hensyn til det med regnskabsår så kan personer og interessenter sagtens have forskudt regnskabsår. Det var meget brugt i landbruget i gamle dage men bruges ikke så meget mere. Men det er meget anvendt at selskaber har forskudt regnskabsår. Eks. 30/6, 30/9 eller 30/3. Det kan skyldes brancheforhold men revisionsfirmaerne prøver også at fordele deres regnskaber så de falder bredt.

 
Skal man gøre noget specielt for at oprette et personligt eget firma med regnskabsår ex. 30/9. Jeg havde det billede at du i et personligt - som Anette skrev - skulle holde dig til kalenderåret-
 
Jeg har større fakturaer hvor det er meget vigtigt om jeg som personligt firma kan udskyde skatten til 30/9 - og evt komme i ApS form inden den dato. Hvis jeg skal betale virksomhedsskat mv, tapper det virksomhden for midler på et uheldigt tidspunkt. Jeg har først kapitalen til et ApS i januar/februar, og det vile være kedeligt at have dette ødelagt af skat i december.
 
Dee vil være en kæmpe fordel at have forskudt regnskabsår, så jeg håber du kan bekræfte at det blot er et spørgsmål om at bede om det i registreringen.
 
Bedste Hilsner
Jens
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)