Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO Tekster & Artikler

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er næsten helt enig, men i detaljerne er der alligevel punkter, som jeg lige må kommentere.

Tambou.dk:
Søgemaskinerne, og ikke mindst kunderne, bliver bedre og bedre til at bedømme en teksts sproglige kvalitet.

Søgemaskinerne er allerede klogere end brugerne til at vurdere tekst. De vurderer tekst ud fra objektive kriterier, og de objektive kriterier bliver stadigt mere udspekulerede. Langsigtet søgemaskineoptimering er derfor lig med præcis målretning af tekst. Og det kræver altså enten naturtalent eller uddannelse. Det er min oplevelse, at mange kunder har behov for en kortsigtet søgemaskineoptimering, og også har brug for "dårlige" tekster for at danne det, som nogen kalder en naturlig linkprofil. Derfor er der et marked for disse billige tekster.

Men det er bestemt ikke min oplevelse, at de menneskelige læsere bliver dygtigere til at spotte gode tekster. Men gode tekster holder dem fast på siden i længere tid, og den tid, som brugerne bruger på siden bliver - så vidt jeg har forstået SEO-eksperterne - en stadigt væsentligere parameter i maskinernes opfattelse af sidens kvalitet.
Vi, der skriver "rigtigt" og "professionelt" har i vores sproglige værktøjskasse en række greb tll at få brugerne til at blive på siden i længere tid. Den slags værktøjer ligger ud over almindelig stavning og tegnsætning. Den ligger i sprogbrug, stil, kendskab til målgruppen og meget mere.

Tambou.dk:
Samtidig bliver den del af Danmarks befolkning, som udbyder billige tekster dårligere til at læse og skrive.

Det holder heller ikke. Mit hold af billige skribenter bliver dygtigere og dygtigere i og med, at jeg tager folk ind med bedre uddannelse og erfaring, og i og med, at jeg vejleder de nye skribenter indtil de er selvkørende - og kontrollerer dem derefter.

Tambou.dk:

Køb en håndfuld billige tekster på et middelmådigt kvalitetsniveau til en middelmådig pris. Lad derefter en journalist rette teksterne, så de passer til din målgruppe og hænger ordentligt sammen sprogligt.

Billigere bliver kvalitet ikke.


Metoden er fin nok. Det vil give en ok kvalitet.
Men det er min oplevelse, at rigtig god kvalitet kræver, at man disponerer sin tekst ordentligt og målrettet fra start. Og så er det ærgerligt at være bundet til et dårligt udgangspunkt. For mig vil det ofte være hurtigere at skrive en kvalitetstekst selv end at skulle lave en billig tekst om til en kvalitetstekst. Når man "sprogvasker" en billig tekst eller en tekst, som kunden selv har flikket sammen, vil man ofte - af tidshensyn - gå på kompromis med nogle detaljer, og man vil  være bundet af tekstens oprindelige opbygning.
Hvis nu der er tale om en salgstekst, der skal sprogvaskes, og teksten er helt forkeret opbygget, så den ikke får kunderne til at reagere og handle, så skal jeg som sprogprofessionel enten acceptere en dårlig disposition eller i praksis omskrive hele teksten. Og dér er det min påstand, at jeg ville have kunnet skrive en bedre tekst hurtigere fra bunden.

De billige tekster skal bruges med omhu, og de erstatter ikke "rigtigt" tekstforfatterarbejde.

Venlig hilen

Hans

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 2 ud af 2 (12 indlæg)