Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hov - jeg kom til at købe en højskole...

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 45
Fra  Aarhus Hostel - Tæt på motorvej og gratis parkering Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,8 stjerner givet af 8 person

Den tidligere Kolt Senior højskole gik konkurs i starten af 2011 og bygningerne var på tvangsauktion i slutningen af september 2012.

Jeg "kom til" at byde og stod pr.1.10.12 med en højskole med 38 værelser, industrikøkken, spisesal, foredragssal, opholdsstue, bibliotek, gymnastiksal, skov med bålplads og meget mere.

Jeg har lavet et udkast til en hjemmeside - www.lej1hojskole.dk - og tanken er at leje stedet ud til familiefester, konfirmationer, bryllup, fødselsdage, familiesammenkomster m.v. Men der kunne måske også være en ide i at ramme dem der vil lave lidt billigere konferencer m.v.

MEN med manglede kendskab til branchen tager jeg meget gerne imod input og forslag fra andre Aminoer. For nu skal man jo pludselig forholde sig til lokalplaner, byggesager (hvis der skal være anden anvendelse), bygningsrelementer, brandmyndigheder, næringsbreve, markedsføring... 

Har du input hører jeg meget gerne nærmere...

Med venlig hilsen
Michael Skanderby

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

Jeg har godt nok aldrig hørt om, at købe en højskole som impulskøb ;-) Held og lykke med projektet.

Fra Billund
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

En ide fra min side af, kunne være at lave en gang om året en slags "sommerlejr" for unge 16-20, men ikke et eller andet helligt som alle andre, mere en slags festival. Det lyder til at du har nogle fede faciliteter til rådighed, og 38 værelser kan du få plads til mange unge mennesker.

Tilbyd dem at få et værelse fra fredag til søndag, og så lav en bar osv. kunne godt forstille meget det kunne give en god indkomst, og en sjov oplevelse, som jeg helt sikkert gerne ville deltage i.

Fra Århus
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 45
Fra  Aarhus Hostel - Tæt på motorvej og gratis parkering Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lidt i kategorien impulskøb Smile

Mandag var jeg ude og se højskolen, tirsdag sad vi om aftenen og snakkede om at det kunne være en mulighed og om hvad vi skulle prøve at byde. Sendte en mail - og onsdag blev vi ringet op af kurrator, som havde accepteret vores bud. Det var i slutningen af september og altså med overtagelse kort tid efter.

Og så er tiden jo gået med at tjekke stedet, varmeanlæg, ventilation, brandalarm, køkken m.m.m.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

måske hostel?

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder spændende :)

Med alle de værelser og den plads, så kunne det være oplagt at lave noget kontor fællesskab for iværksættere?

Held og lykke med det hele..

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Super Yes

Fra Brønshøj, Kbh
Tilmeldt 27. Oct 09
Indlæg ialt: 143
Fra  KCB Group S.M.B.A. Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Jensen:

Jeg har godt nok aldrig hørt om, at købe en højskole som impulskøb ;-) Held og lykke med projektet.

Ku faktisk ikke lade være med at små grine, har en kammerat der var på ferie i Kina, som impulskøb købte han 2 fabrikker :P 

Simon Grevang:

Det lyder spændende :)

Med alle de værelser og den plads, så kunne det være oplagt at lave noget kontor fællesskab for iværksættere?

Held og lykke med det hele..



Iværksætter kontorer, lyder måske som en meget god ide, men ved nu ikke om placeringen af højskolen er ideel for sådan noget? 

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det der er i mine øje dagens overskrift på amino... Kender godt til hurtige handler og ting der virker geniale i øjeblikket, men en højskole, det havde jeg alligevel aldrig troet jeg skulle høre om :)

Jeg savner en del info på hjemmesiden.
F.eks.: et faneblad der hedder fasciliteter, hvor jeg kan se billeder fra foredragssalen med en udførlig beskrivelse af hvad udstyr der er så jeg nemt kan se om det passer til mine behov. Flere billeder af værelse, andre rum osv med lignende beskrivelser.

Jeg savner en side der konkret lister  fordelene ved at holde sine kurser, bryllupper med mere hos dig. Det vil give mig et lidt bedre overblik, for umiddelbart virker stedet stadig meget institutionsagtigt, og det er måske hverken det jeg ønsker til et bryllup eller konference, men du kan måske overtale mig :)

Og highlight hvad der er  af spændende  ting i området, er der noget smuk natur? hvor lang tid tager det at kører ind til Århus, er der nogle seværdigheder?

Jeg ville også skrive lidt om stedets historie, det er der nogen som synes er rart, og kan være med til at give stedet lidt sjæl i læserens øjne.

Og straks jeg læste om dit køb tænkte jeg: Der skal jeg næsten samle en masse couchsurfere næste år til en komsammen, stedet er jo perfekt til at samle unge mennesker til et par hyggelige dage :)...
Måske ligger der faktisk et marked i at tilbyde specielle arrangementer til skoler, er der nogen i området som kan et eller andet? Snak evt. med Four Esses fra Brabrand, de arrangerer sådan nogle rollespils forløb for skoleklasser  og foreninger, så måske kunne I sammen tilbyde et forløb som strækker sig over 2-3 dage, hvor klasserne bor hos dig, og så sker der noget både om dagen og om natten.

Og ud fra billederne ser nogle af  gangene ret institutionsagtige ud, kan det peppes lidt op så det bliver enten mere hyggeligt, eller flottere?

Men tusind gange tillykke med dig køb, jeg klapper i mine små hænder af begejstring  over at du med et slag har overgået alle mine impulskøb, både fortagede og som jeg kommer til at foretage...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46482
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Ja havde du bare købt den over nettet så havde du haft 14 dages fortrydelsesret - men du lyder jo fint tilfreds med det så TILLYKKESmile

Du kan ikke være kræsen, og kun ville ha unge med fest - men ikke bibelskoler osv, hvis du skal ud og få skolen til at løbe rundt ved at lave arrangement efter arrangement i løssalg.

Du må nok markedsføre dig over for alt der kan krybe og gå, fra fester til bibelselskaber, fra firmaer til event bureauer, fra uddannelse over musikforeninger og sportsarrangører - børneinstitutionn og skoler, kolonier osv - ingen grænser OG - hvis det ikke skal koste kassen, så skal du finde en måde at drive det på, hvor du kan kalde personale ind i præcis de doser de behøves til hvert arrangement, og ha dem ude (standby eller hvad du vil) når du ikke har gang i den.

Allerbedst var det, hvis du kunne finde en organisation der ville drive højskolen for mindst et år ad gangen, og du bare lagde lokaler til - tror jeg.

Du må da meget gerne lade os følge med - og den som intet vover intet vinder - du fortjener held i sprøjten

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)