Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Psykologisk korrekt ?? 995,- 999,- 1000,-

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at have kendskab til branchen må du tage dette med et gran salt :)

Årsagen til at virksomheder med dyere produktløsninger end konkurrenterne har booket deres kalender er fordi deres produktløsning er bedre end de billige konkurrenter.

Kunden til jeres produkter vil somregel have et godt overblik over hvad prisniveauet er i branchen. Men igen kommer det også an på gennemsigtigheden i branchen. Er det nemt for kunden at skifte leverandør? Er det nemt for kunden at få et overblik over produktløsninger osv.

Sådanne spørgsmål er vigtige at stille sig selv før man går igang med en prissætning.

Lav evt en ´Porters 5 forces analyse af branchen for at finde ud af hvordan branchen er.

 

PM

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Rent visuelt mener jeg 995,- fremstår bedre. Især når det ikke er en (meget) nedsat vare, men en fast pris.

Jeg tager f.eks. 295,- i timen og ikke 300,-

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan sige i branchen er der ikke den store forskel på hvem man får til at udfører opgaven..

Der findes kun et algemiddel til erhvervsbrug i danmark der er godkendt af myndighederne, det ligges ud ved højtryk eller spredes ud med doseringssprøjte.

Så man kan ikke sige der er den store forskel, forskellen kan ligge i pris, hvor hurtigt man kan rykke ud og hvor høje huse man kan nå :)

Jeg har selv lige indkøbt en lanse på 8 meter så jeg kan sprede ud i de højder, jeg har så også max 2,80 meter til tagrende og max 25o kvm tag i det tilbud..

Laver jo så også tilbud udover dette..

Kundeservice har jo også noget at sige, men der skal man første have fat i kunden før man kan yde kundeservicen ;)

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 707
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Indenfor tæpperens har langt de fleste af vores kunder et behov, så de nemt passer ind i fx. prisgrupperne 1500,- 2000,- + moms. Det gør det enkelt for både kunden og os, og vi skal aldrig stå med en lommeregner i de tilfælde hvor fakturaen skal skrives ude hos kunden! 

BH

Lars

Fra København
Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 107
Fra  SuitZoo Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

 Interessant spørgsmål.

 Jeg mener personligt også at 995 ser bedre ud - bedst eksemplificeret ved Brian Larsens banner. 

 Det er også grunden til at mit billigste jakkesæt koster 2349 i stedet for 2400.

 Men kør da nogle split-tests for det - om muligt :-)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal bruge prisen som et tilbud på mine flyers :) Så kan ikke teste både 999,- og 995,- :)

Lars: der har vi jo ca. det samme i forhold til kunden, jeg tilbyder det der svare til de fleste parcelhuse og en enkelt pris dr inkl moms og kørsel :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

i mit hoved så vil folk altid regne om i deres hjerne. Det betyder at hvis du sætter prisen til 995,- så vil folk i deres hoved se tallet 1000,-

Jeg ville derfor sætte prisen til 1049- Her vil folk i deres hjerne stadig regne tallet om, og de vil stadig i deres hoved se tallet 1000,-

Folk vil altså opleve prisen på den samme måde. Eneste forskel er du tjener 54 kroner mere.

Jeg er ret sikker på at det ikke vil påvirke antallet af salg. Folk vil tænke over om de har 1000 kroner til at bruge uanset hvilken af de 2 du vælger, og vil købe hvis de mener de har råd til det uanset hvilken af de 2 du vælger. Så hvorfor ikke tjene det ekstra.

Jeg ved godt at det ser billigere ud at skrive 995, men jeg er virkelig overbevist om at folk uanset hvilket tal du vælger vil se tallet 1000,- udnyt det og tjen lidt mere.

Fra Roskilde
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 354
Fra  MD Solutions Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser det sådan her .. En vare koster normalt 39.95

Når den så kommer på tilbud med gult klistrrmærke osv så kan de sagtens sætte den til 30 kroner men man tænker .. Hold da op kun 30 kroner.

Så i min verden så er tilbudspriser hele tal og normalprisen må gerne være lidt finurlig..

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Folk bliver bombarderet med tilbud i hverdagen.. Personligt kan jeg godt lide ideen om, at man ikke føler for, at skulle lokke sine kunder med den slags tricks - det skal gerne være dit produkt, som er attraktivt.. Ikke om prisen er 900 eller 1000 kroner.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en spændende diskussion.

Vi har et produkt (service), som vi sælger for 16.900 baht. Teoretisk er det besværligt, hvis de betaler kontant, da vi så skal have byttepenge, og da vi ikke er en butik, så er vi tit løbet tør for små sedler. Desuden omtaler kunderne det alligevel som 17.000 baht, om end de gerne vil have deres 100 baht. Indtil videre beholder vi prisen.

Vi har et andet produkt, som blev solgt for 4.900 baht, hvor der på visse dage kunne ske adskillige kontant-indbetalinger. Det blev for bøvlet. Prisen blev så hævet til 5.000 baht, om end den nu markedsføres på thai til 4.999 baht (9 er et lykketal i Thailand).

Mht. til 995, som klinger godt, så er spørgmålet, selvom folk ser det og husker det som 1.000, om det alligevel lyder bedre psykologisk?

Hilsen, Robert

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)