Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Debitor har indbetalt for meget...

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Cookie.

Hvis du har siddet der hvor du siger, så ved du også hvad en person koster i løn.

Han skal først finde kontakt på kunden. Ringe eller maile efter kontonummer. Overfører for derefter at lave bogholderiet.

Der behøver bestemt ikke være rod i bogholderiet ! Det må du da også vide hvis du kender rutinerne. Det er sikkert en automatisk overførsel af en debitor (som selvfølgelig) er kommet ud på en fejl liste. Hvad sker der når man har travlt, så prioritere man de små på listen til senere.

Men vil ikke bruge mere krudt på dette spm. Jeg vil langt hellere lave penge end diskutere dette :).

Tror trådstarter har fået det input han skal have.

God aften.

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Som BZR skriver,
Jeg synes den Idé er genial.

Kunden vil blive glad, ikke for de 23 kroner,
men for din ærlighed. Dette kan jo, som BZR skriver
betyde en tilbagevendende kunde :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46559
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Next.man:

Hvis du har siddet der hvor du siger, så ved du også hvad en person koster i løn.

Men vil ikke bruge mere krudt på dette spm. Jeg vil langt hellere lave penge end diskutere dette :).

Du bruger så lige tid på at tro du afslutter den her hed en lidt fræk bemærkning om det ikke "vil bruge krudt på at diskutere det" -  Du kunne du jo så ha undladt  indlægget - men så vidt jeg ser ber du om sidste ord?

Du lyder lidt tvivlende om hvorvidt jeg har siddet med det jeg beskriver. Det håber jeg er misforstået - for det er der ikke tvivl om. ("HVIS du har"  skriver du)

Jeg forstår sagtens man ikke gider det store for 23 kr men fatter ikke at man ikke - dels opdager det hurtig - og dels bare fører det tilbage . men lad det dog ligge her. Når det er ½ år gammelt, ville jeg heller ikke gide rode meget med det, men jeg vil mene man skal konstatere over eller underbetalinger ret omgående generelt  23 kr eller hvad det måtte være - intet er mere tosset i et bogholderi en selv små kronedifferencer,

En tilbagebetaling af det for meget betalte her ville løse bogholderiet og stille manden pænt - men det er næppe liv eller død og kan være for sent til at gi fornuft så vi er vel ikke så uenige - blot om formen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Min klare holdning er:
Kunden skal da have sine penge tilbage - uanset om det er 23 DKK eller 23000 DKK og uanset om det er 2 dage eller 2 måneder siden. Alt andet vil være dybt useriøst og forkert forretningsmoral.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I mit regnskabssystem skal jeg finde den oprindelige faktura frem, når jeg får en indbetaling fra debitor og skal bogføre den. Hvis jeg ser, der er for meget, griber jeg knoglen, og spørger om et kontonummer, jeg kan tilbageføre beløbet på. 10 minutter senere er den sag ude af verden.

Kunderne husker os for det mange år efter.

Uanset, så skal beløbet vel bogføres på den faktura/kunde og vil blive stående som en difference i forhold til kundens debitornummer/konto, medmindre du gør, som Cookie skriver og fører beløbet over på en fejl-konto.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46559
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:
bssystem skal jeg finde den oprindelige faktura frem, når jeg får en indbetaling fra debitor og skal bogføre den. Hvis jeg ser, der er for meget, griber jeg knoglen, og spørger om et kontonummer, jeg kan tilbageføre beløbet på. 10 minutter senere er den sag ude af verden.
Jamen helt enig - det er jo netop de 23 kr for meget der gør at vor vens bogholderi ikke stemmer - og det hurtigste og mest smertefrie er bare at sende dem tilbage, så stemmer bogholderiet. Netop det at man først ser det ½ år efter kunne tyde på, at man lige skal se om man bruger bogholderiet korrekt - Ikke for 23 kr, men for at sikre man ikke pludseligt har rod i meget mere

Jeg er ikke med på hvordan de her webshop integrationer med bank konto fungerer. Er der nogen der kan sige, om de afstemmer mod ens tilgodehavender, så de stemmer, eller hvordan fungerer det når den ex bogfører en betaling ved at den ser den i en bankkonto - Den må vel skulle vide hvilken faktura/kunde betalingen knytter sig til  - eller ?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne problemet let have været løst på den tid, det har taget at spinde denne tråd?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:

Netop det at man først ser det ½ år efter kunne tyde på, at man lige skal se om man bruger bogholderiet korrekt - Ikke for 23 kr, men for at sikre man ikke pludseligt har rod i meget mere

Helt enig. Det er ofte, at man ser betalinger, hvor kunden betaler beløbet ekskl. moms i stedet for inkl. moms, og i sådanne tilfælde er det jo godt at have styr på bogholderiet, så man hurtigt kan følge op på regningen, og få de sidste kroner hjem på kontoen.

I den konkrete situation med de 23 kr., ville jeg bogføre dem på kundens konto, og så afregne dem på en fremtidig faktura/kontoudtog.

Hvis kunden aldrig vender tilbage, så er man i sin gode ret til at indtægtsføre pengene, eller at lægge dem ind på en konto for differencer.

Personligt synes jeg dog rigtig godt om idéen om, at kontakte kunden for at bede om kontonummer, og at se det som en mulighed for at gøre yderligere salg.

Det ville være en Win-Win situation (ikke mindst for trådstarters troværdighed overfor kunden).

 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Lone Ginnerup:

Kunne problemet let have været løst på den tid, det har taget at spinde denne tråd?

helt enig, en unødig tråd.
Men dem er der flere af og jeg synes så det er dejligt at der er nogen der vil bruge tid på at forklare trådstarter hvordan man driver virksomhed når man gør det med hjertet.
Og gør man det gavner det i langt langt de fleste tilfælde også pengepungen.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil meget gerne svare med et spørgsmål. 

Hvad ville du gøre hvis beløbet var 23.000 kr. 

:)

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)