Det du skal medtage er alt som du har faktureret med salgsmoms og alt det som er 100% firmarelateret som andre har faktureret dig hvor der tydeligt fremgår moms af bilaget. Der fremgår ikke moms af dit personlige indskud af den simple forklaring at du jo ikke som person er momsregistreret, og derfor skal det ikke med helt uanset hvad det måtte bestå af.
Du vil aldrig behøves være i tvivl. Står der ikke moms på regningen og dermed at regningen kommer fra et CVR, så er det ikke en del af momsen
Dit "momsregnskab" vil normalt bestå af en udskrift hvor man kan se alle poster som har haft moms og momsbeløbet - salgsmoms som kredit og købsmoms som debet - vist for alle dine konti - og evt en momsangivelse hvor der vises præcis hvad der skal skrives ind på skat.dk. Gør dit program ikke det, må du bare lave det selv på anden vis
Dit personlige indskud, som jeg forstår som indskud af noget du har betalt skat af personligt, er i mellemregningen (som indskudt privat f.eks.)for at vise, at de penge kan du få ud - uden skat. På bilaget skriver du, privat indskud og man skal gerne kunne følge at det er penge - f.eks fra en privat konto OG du skal gemme bilaget som alle andre i 5 år - og faktisk længere, hvis du ikke har fået pengene ud igen inden. Da er bilaget godt at ha stadigt
vh