Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms af personligt indskud (Enkeltmandsvirksomhed)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 61
Fra  Sillas Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino venner Smile

Jeg har lige et ja/nej spørgsmål: Skal jeg inkludere mit personlige indskud, i moms regnskabet for min enkeltmandsvirksomhed?

På forhånd tak.

/Sillas

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er noget virksomheden ejer og bruger, så vil jeg mene ja.

Men hvis det bare er noget du har stillet virksomheden til rådighed og kan tage ud igen, så nej.

Hvad er dit indskud?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke moms på dine personlige indskud.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46501
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du skal medtage er alt som du har faktureret med salgsmoms og alt det som er 100% firmarelateret som andre har faktureret dig hvor der tydeligt fremgår moms af bilaget. Der fremgår ikke moms af dit personlige indskud af den simple forklaring at du jo ikke som person er momsregistreret, og derfor skal det ikke med helt uanset hvad det måtte bestå af.

Du vil aldrig behøves være i tvivl. Står der ikke moms på regningen og dermed at regningen kommer fra et CVR, så er det ikke en del af momsen

Dit "momsregnskab" vil normalt bestå af en udskrift hvor man kan se alle poster som har haft moms og momsbeløbet - salgsmoms som kredit og købsmoms som debet - vist for alle dine konti - og evt en momsangivelse hvor der vises præcis hvad der skal skrives ind på skat.dk. Gør dit program ikke det, må du bare lave det selv på anden vis

Dit personlige indskud, som jeg forstår som indskud af noget du har betalt skat af personligt, er i mellemregningen (som indskudt privat f.eks.)for at vise, at de penge kan du få ud - uden skat. På bilaget skriver du, privat indskud og man skal gerne kunne følge at det er penge - f.eks fra en privat konto OG du skal gemme bilaget som alle andre i 5 år - og faktisk længere, hvis du ikke har fået pengene ud igen inden. Da er bilaget godt at ha stadigt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 61
Fra  Sillas Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar, så er det på plads!

/Sillas

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)